4 απλά βήματα για να γίνεις κι εσύ "clean eater" (part 2)

Ακόμα να αρχίσεις;

Κείμενο: Βασιλεία Μαξακούλη

Σου μίλησα ήδη στο part 1 για το τι θα πει clean eating και πιστεύω πως σου έδωσα το έναυσμα για να ξεκινήσεις να εντάσσεις στη ζωή σου νέες διατροφικές συνήθειες, που ανταποκρίνονται σε αυτή τη νέα τάση. Σήμερα, θα μάθεις και τα υπόλοιπα...μυστικά του κλάδου, έτσι ώστε να μπορείς να λέγεσαι επισήμως "clean eater".

#1 Bye bye ζάχαρη

Αν επιθυμείς να γίνεις clean eater, πρέπει να απομακρυνθείς από κάθε μορφή ζάχαρης- και δεν αναφέρομαι μόνο στα γλυκά! 
Η ζάχαρη είναι ένα ύπουλο συστατικό, το οποίο μπορείς να συναντήσεις σε διάφορα επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως για παράδειγμα σάλτες και καρυκεύματα.
Η ζάχαρη περιλαμβάνει μεγάλα ποσά φρουκτόζης. Έρευνες δείχνουν πως αυτές οι χημικές ενώσεις μπορεί να παίζουν ρόλο στην παχυσαρκία, στο διαβήτη, σε λίπος στο συκώτι και ίσως προκαλούν και καρκίνο, ανάμεσα σε άλλα προβλήματα υγείας.
Θα μπορούσες κάποιες φορές να καταναλώνεις σιρόπι σφενδάμου ή βύνη ρυζιού, εκτός αν πάσχεις από διαβήτη, μεταβολικό σύνδρομο ή κάποιο άλλο θέμα υγείας-εκεί καλό θα ήταν να αποφεύγεις όλα τα γλυκαντικά. Μην ξεχνάς άλλωστε πως κι οι πιο φυσικές πηγές ζάχαρης έχουν ελάχιστη θρεπτική αξία.
Αν θέλεις να είσαι γνήσιος clean eater, τότε μάθε να εκτιμάς τη φυσική γλυκιά γεύση των φρούτων, των ξηρών καρπών κι άλλων μη επεξεργασμένων τροφών.

#2 Λιγότερο αλκόολ

Γνωρίζεις πολύ καλά την άμεση σχέση του αλκόολ με διάφορα προβλήματα υγείας(συκώτι, λίπος στην κοιλιά, προβλήματα πέψης). Όπως επίσης ξέρεις ότι το ποτό δεν είναι φυσική ύλη, αλλά έχει υποστεί επεξεργασία. Καταλαβαίνεις λοιπόν γιατί δεν μπορεί να αποτελέσει μέρος του clean eating. 

#3 Βάλε στο μενού λαχανικά

Έχεις σκεφτεί ποτέ να αντικαταστήσεις το ρύζι με καλά κομμένο κουνουπίδι ή να το χρησιμοποιήσεις αντί για τη ζύμη της πίτσας; Έχεις φανταστεί τα μακαρόνια να εξαφανίζονται και στη θέση τους να βρίσκονται κολοκυθάκια; Αν δεν έχεις δοκιμάσει ακόμα noodles από κολοκυθάκια, τώρα ήρθε η στιγμή!

#4 Νερό και πάλι νερό!

Όταν μιλάμε για φυσική ύλη, τίποτα δεν μπορεί να συναγωνιστεί το νερό. Είναι υγιεινό, σε ενυδατώνει και σε βοηθά να διατηρείς ένα υγιές βάρος.
Από την άλλη πλευρά, τα αναψυκτικά έχουν συνδεθεί με διαβήτη, παχυσαρκία και άλλες ασθένειες. Ακόμα και οι χυμοί φρούτων μπορεί να προκαλέσουν τα ίδια προβλήματα, αφού περιέχουν υψηλά ποσοστά ζάχαρης.