5 απλά βήματα για να γίνεις κι εσύ "clean eater" (part 1)

Ξεκίνα σήμερα

Κείμενο: Βασιλεία Μαξακούλη

Το "clean eating" είναι μια διατροφική τάση που πρόσφατα απέκτησε μεγάλη φήμη. Τι σημαίνει όμως αυτός ο όρος και σε τι διαφέρει από μια υγιεινή διατροφή;
Για να υιοθετήσεις κι εσύ το νέο trend, θα πρέπει να αρχίσεις να εντάσσεις στη διατροφή σου φρέσκα, μη επεξεργασμένα τρόφιμα (το ιδανικό είναι να βρίσκονται στη φυσική τους μορφή), που προσφέρουν θρεπτικά συστατικά κι έχουν παραχθεί και διανεμηθεί με ηθικό και βιώσιμο τρόπο. Πίστευεις μπορείς να τα καταφέρεις; Μόλις δεις τα 5 εύκολα βήματα, θα πειστείς ότι δεν είναι και τόσο δύσκολο τελικά.

1.Φρούτα και λαχανικά for the win

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι συνώνυμα των βιταμινών, των θρεπτικών συστατικών, των μεταλλικών στοιχείων, αλλά και φυτικών ενώσεων που συμβάλλουν στην ανάπλαση των κυττάρων και την καταπολέμηση φλεγμονών. Άρα, και της υγείας. Σύμφωνα με έρευνες, η κατανάλωση λαχανικών και φρούτων συνδέεται με την αποφυγή ασθενειών όπως ο καρκίνος και οι καρδιοπάθειες. Και το bonus; Μπορείς εύκολα να τα καταναλώσεις στη φυσική τους μορφή.
Ανάμειξε στη σαλάτα σου όσα περισσότερα είδη λαχανικών μπορείς. Συνδύασε τα φαγητά σου με μήλο, πορτοκάλι ή και βατόμουρο. Ένα καλό κόλπο είναι να γεμίσεις ένα βαζάκι με φρεσκοκομμένα λαχανικά κι όποτε θελήσεις ένα υγιεινό σνακ, να κόψεις την όρεξη σου με κάτι γρήγορο και υγιεινό.



2.Aπόφυγε τα επεξεργασμένα

Τα πιο πολλά τρόφιμα που έχουν υποστεί επεξεργασία, δεν διαθέτουν όλες τις φυτικές ίνες και τα θρεπτικά συστατικά τους. Μάλιστα, αυτά τα ωφέλιμα στοιχεία έχουν αντικατασταθεί με ζάχαρη, χημικά κι άλλα συστατικά. Γνωρίζεις ήδη φαντάζομαι τα αποτελέσματα αυτής της αλλαγής, αλλά θα στα υπενθυμίσω. Οι επεξεργασμένες τροφές έχουν άμεση σχέση με φλεγμονές και μεγαλύτερο κίνδυνο για καρδιοπάθειες. 

3.Κοίτα τις ετικέτες

Μπορεί να ζούμε στην εποχή όπου οι περισσότεροι πιστεύουν πως οι ετικέτες κι οι ταμπέλες περιορίζουν την ελευθερία τους, όμως στην περίπτωση των τροφίμων, είναι ακόμα απαραίτητες. Πρόσεχε κυρίως όταν αγοράζεις ροφήματα ή χυμούς, συσκευασμένα λαχανικά και ξηρούς καρπούς. Κρύβουν συντηρητικά και ζάχαρη, χωρίς να το περιμένεις. 

4.Όχι στους επεξεργασμένους υδατάνθρακες

Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες αποτελούν τρόφιμα που έχουν δεχθεί μεγάλη επεξεργασία, αλλά διαθέτουν μικρή διατροφική αξία. Σύμφωνα με έρευνες, η κατανάλωση τους (αν και πολύ εύκολη) συνδέεται με φλεγμονές, παχυσαρκία, λίπος στο συκώτι και αντίσταση στην ινσουλίνη. Αν αντί για αυτό, καταναλώνεις περισσότερα προϊόντα ολικής αλέσεως, τότε μπορείς να αισθάνεσαι μεγαλύτερη ασφάλεια, καθώς σου παρέχουν πιο πολλές ίνες και θρεπτικά συστατικά.
Έρευνα που έγινε ανάμεσα σε 2.834 άτομα αποδεικνύει ότι η κατανάλωση προϊόντων ολικής αλέσεως απομακρύνει τον κίνδυνο ανάπτυξης κοιλιακού λίπους.
Απομάκρυνε λευκό ψωμί, έτοιμα δημητριακά κι άλλους επεξεργασμένους υδατάνθρακες.


5.Και στα φυτικά λάδια και spreads, φυσικά

Αν θέλεις να κάνεις join στον κόσμο του clean eating, τότε θα πρέπει να αποχαιρετήσεις τα φυτικά λάδια και τις μαργαρίνες. Θεωρούνται από τα πλέον επεξεργασμένα τρόφιμα, καθώς έχουν παραχθεί από χημική εκχύλιση, με αποτέλεσμα να σχετίζονται με αύξηση βάρους και καρδιοπάθειες. Κάποια λάδια μάλιστα περιέχουν σε μεγάλο βαθμό Ω6 λινολεϊκό οξύ.

Τα υπόλοιπα μυστικά θα σου τα αποκαλύψω πολύ σύντομα!