Και το όνομα αυτής #BESTRONG


Και το όνομα αυτής #BESTRONG

 

  • Σε online έρευνα που υλοποίησε ο Όμιλος Vodafone μεγάλο ποσοστό των εφήβων σε 11 χώρες θεωρεί το cyberbullying μεγαλύτερο πρόβλημα από τη χρήση ναρκωτικών 
  • Στην ίδια έρευνα, ένας στους πέντε εφήβους δηλώνει ότι έχει υποστεί cyberbullying
  • Η πρωτοβουλία BeStrong του Ομίλου Vodafone προσφέρει εργαλεία για την ευαισθητοποίηση, εκπαίδευση και ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των εφήβων, στηρίζοντας παράλληλα τη δράση οργανώσεων κατά του cyberbullying, όπως «Το Χαμόγελο του Παιδιού» στην Ελλάδα

 

Πρωτοποριακή έρευνα σε 5.000 εφήβους από 11 χώρες* αποκαλύπτει ότι σχεδόν ένας στους πέντε εφήβους (18%) έχει υποστεί διαδικτυακή παρενόχληση (cyberbullying), περίπου το ένα πέμπτο εκ των οποίων έχει κάνει αυτοκτονικές σκέψεις, ενώ το 38% δεν το έχει πει στους γονείς του. Η έρευνα, μια από τις μεγαλύτερες του είδους της σε διεθνές επίπεδο, πραγματοποιήθηκε από τον Όμιλο Vodafone σε συνεργασία με την YouGov.

 

Ειδικότερα, το τμήμα της διαδικτυακής έρευνας που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα, σε δείγμα 506 εφήβων έδειξε ότι το 46% των εφήβων θεωρεί τη διαδικτυακή παρενόχληση χειρότερη από την κατά πρόσωπο παρενόχληση, ενώ το 34% των εφήβων στη χώρα μας πιστεύει ότι αποτελεί μεγαλύτερο πρόβλημα στα νεαρά άτομα από τη χρήση ναρκωτικών.

 

Μάλιστα στην Ελλάδα το 14% των εφήβων δηλώνει ότι έχει υποστεί cyberbullying, με συνέπεια 56% από αυτούς να νιώσουν αναστάτωση, 40% τρόμο, 19% αβοήθητοι και 9% να έχουν αυτοκτονικές τάσεις. Σημαντικό ποσοστό αυτών που έχουν υποστεί cyberbullying, το 47%, δήλωσε ότι δεν ανέφερε στους γονείς του το γεγονός.

 

Cyberbullying infographic .jpeg

 

Με αφορμή τα ευρήματα της έρευνας, ο Όμιλος Vodafone και η VodafoneΕλλάδας παρουσιάζουν σήμερα την πρωτοβουλία #BeStrong με επίκεντρο τη δημιουργία σειράς emojisκατά του cyberbullying, που μπορούν να λειτουργήσουν ως «emojis στήριξης». Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση των εφήβων για τη σημασία της έκφρασης συμπαράστασης και στήριξης σε φίλους, που υφίστανται διαδικτυακή παρενόχληση. Τα emojisπου περιλαμβάνονται στην πρωτοβουλία, επιλέχθηκαν από 4.720 εφήβους που συμμετείχαν στην έρευνα.

 

Στη δημιουργία των emojis συνεργάστηκαν ο καθηγητής του Πανεπιστημίου του Berkeley και ψυχολόγος, Dacher Keltner, σύμβουλος στην ταινία «Τα μυαλά που κουβαλάς – InsideOut», καθώς και Μη Κερδοσκοπικές Οργανώσεις με δράση ενάντια στην παρενόχληση. Η δυνατότητα έκφρασης στήριξης και συμπαράστασης από εφήβους σε συνομηλίκους τους που υφίστανται διαδικτυακή παρενόχληση έχει ιδιαίτερη σημασία, σύμφωνα με τον Καθηγητή  Keltner που σημειώνει: «Πολλά από τα υπάρχοντα emojis περιορίζονται σε εικονίδια απλής επικοινωνίας. Όσοι είναι θεατές της παρενόχλησης χρειάζονται καλύτερα εργαλεία.  Ειδικά emojis που να μπορούν να στείλουν σε φίλους τους για να τους δείξουν την έμπρακτη συμπαράστασή τους».

 

Προκειμένου να βοηθήσουν τα νεαρά άτομα στην οικοδόμηση ενός χαρακτήρα που θα είναι «ανθεκτικός» απέναντι στη διαδικτυακή παρενόχληση, ο Όμιλος Vodafone, σε συνεργασία με τη Μη-Κερδοσκοπική Οργάνωση The Diana Award, έχει επίσης δημιουργήσει εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές, που καλύπτει θέματα, όπως selfies, online gaming, κοινωνική δικτύωση και κακόβουλα tweets, ενώ αναμένεται η δημιουργία και άλλου υλικού σύντομα.

 

Επιπλέον, το Ίδρυμα Vodafone ανακοίνωσε ότι θα ενισχύσει οικονομικά Μη-Κερδοσκοπικές Οργανώσεις που δραστηριοποιούνται κατά του cyberbullying, δωρίζοντας 14 λεπτά του ευρώ για κάθε retweet στο Twitter ή δημόσιο like σε εικόνες των emojisτης πρωτοβουλίας #BeStrong στο Facebook. Στην Ελλάδα, η πρωτοβουλία θα ενισχύσει τη δράση της οργάνωσης « Το Χαμόγελο του Παιδιού» για την αντιμετώπιση του bullying.  Επίσης, η εταιρία διεθνώς ζητά από εφαρμογές emojis και μέσα κοινωνικής δικτύωσης να συμπεριλάβουν τα συγκεκριμένα emojis στις πλατφόρμες τους.

 

Bestrong.jpg

 

Όλοι μπορούν να ενώσουν τις δυνάμεις τους με τη Vodafone στέλνοντας μήνυμα υποστήριξης στους νέους που πέφτουν θύματα διαδικτυακής παρενόχλησης και εκφοβισμού στην Ελλάδα, κάνοντας retweet ή like στα anti-cyberbullying emojis της Vodafone, με το hashtag #BeStrong, στηρίζοντας παράλληλα «Το Χαμόγελο του Παιδιού».   

 

Χρήσιμα links:

 

  • του Καθηγητή Keltner για τη διαδικτυακή παρενόχληση (με υπότιτλους)
  • Διάθεση emojis σε μορφή αρχείου φωτογραφίας στο Flickr (απαιτείται εγγραφή)
  • Πληροφορίες σχετικά με την πρωτοβουλία #BeStrong: vodafone.gr/bsafeonline

 

* Όλα τα ποσοστά που συμπεριλαμβάνονται στο δελτίο τύπου προέρχονται από την εταιρεία YouGovPlc. Το συνολικό δείγμα της online έρευνας ανήλθε σε 4.720 παιδιά ηλικίας 13-18 ετών που ζουν στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Ολλανδία, την Ιρλανδία, τη Δημοκρατία της Τσεχίας, την Ελλάδα, τη Νότια Αφρική, τη Νέα Ζηλανδία και τις ΗΠΑ. Τα ποσοστά στρογγυλοποιήθηκαν για κάθε χώρα, ώστε να εξαχθεί μία «μέση» τιμή για καθεμία από αυτές.