Luigi Γουλιανός (νέοι που επιχειρούν): Το όραμα μας είναι να αποτελέσουμε το δεξί χέρι του μικρομεσαίου ελεύθερου επαγγελματία στον τομέα της διαφήμισης.

Μας μιλάει για την Doitforme, το κοινωνικό δίκτυο για ελεύθερους επαγγελματίες του κλάδου των υπηρεσιών.

Κείμενο: Παναγιώτης Λουκάς

Η Doitforme αποτελεί ένα κοινωνικό δίκτυο για ελεύθερους επαγγελματίες του κλάδου των υπηρεσιών. Ο επαγγελματίας δημιουργεί έναν λογαριασμό, συμπληρώνει το προφίλ του εισάγοντας βιογραφικό, δεξιότητες και προσωπικές πληροφορίες και δημοσιεύει Υπηρεσίες! Οι πελάτες του μπορούν να δουν με λίγα κλίκς αυτές τις πληροφορίες και να τηλεφωνήσουν απευθείας στον επαγγελματία ή να του στείλουν προσωπικό μήνυμα μέσα απο chat. Οι πελάτες μπορούν να αξιολογήσουν τον επαγγελματία κατόπιν συνεργασίας. Ο επαγγελματίας έχει πρόσβαση σε εργαλείο στατιστικών για έλεγχο της απόδοσης του. Για την Doitform μιλήσαμε με τον Luigi Γουλιανό. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

Η ιδέα ξεκίνησε το 2019 όταν ο Luigi – Δημήτρης Γουλιανός, όντας στο 3ο έτος της Σχολής Μηχανολόγων – Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα marketplace υπηρεσιών στο οποίο ο καθένας θα μπορούσε να αναζητήσει μια υπηρεσία και να βρει ανταπόκριση έναντι αντιτίμου. Αναζητώντας έναν συνεργάτη με τον οποίο να μοιράζεται το ίδιο όραμα, γνωρίζει τον τότε συμφοιτητή του Ιωσήφ Ρέντα ο οποίος γίνεται co-founder της Doitforme.eu και κάπως έτσι ξεκινάνε όλα. Τα πρώτα βήματα όμως δεν ήταν εύκολα και αντιμετώπισαν αρκετές δυσκολίες και έτσι γρήγορα αποφάσισαν να αλλάξουν τον αρχικό σχεδιασμό τους και να δημιουργήσουν την σημερινή Doitforme.eu. Η Doitforme.eu φιλοδοξεί να καλύψει το κενό που υπάρχει στην διαφήμιση του μικρομεσαίου επαγγελματία, προσφέροντας σε αυτόν τα απαραίτητα εργαλεία ώστε να δημιουργεί απεριόριστες δικές του ξεχωριστές σελίδες στις μηχανές αναζήτησης και διαφημιστικές καμπάνιες στα social media. Πολλοί είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες που δυσκολεύονται να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας των social media όπως το Facebook, το Instagram ή το LinkedIn και απευθύνονται σε digital agencies προκειμένου να διαφημιστούν στο Ίντερνετ. Στόχος της Doitforme είναι να εξαφανίσει αυτές τις δυσκολίες και να δώσει στους μικρομεσαίους ελεύθερους επαγγελματίες τα απαραίτητα εργαλεία για να μπορούν να διαφημιστούν μόνοι τους. Μάλιστα η ανταπόκριση των ελεύθερων επαγγελματιών είναι τέτοια που μόλις στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της κατάφερε να εντάξει στο δίκτυο συνεργατών της περισσότερους από 400 ελεύθερους επαγγελματίες σε Βόλο, Λάρισα, Τρίκαλα, Καρδίτσα και Κατερίνη. Το δίκτυο αυτό διευρύνεται συνεχώς με επαγγελματίες και από άλλες περιοχές.

Η Doitforme.eu είναι ένα marketplace υπηρεσιών που φέρνει σε επαφή τους μικρομεσαίους ελεύθερους επαγγελματίες που προσφέρουν υπηρεσίες με τους ανθρώπους εκείνους που αναζητούν τις υπηρεσίες αυτές. Στόχος της είναι να αποτελέσει το δεξί χέρι του ελεύθερου επαγγελματία σε ότι αφορά την διαφήμισή του, προσφέροντάς του όλα τα απαραίτητα εργαλεία για την αυτοπροβολή του στα social media και στις μηχανές αναζήτησης. Πολύ σύντομα, στην επόμενη έκδοση της Doitforme.eu  οι επαγγελματίες, εκτός από το να αποκτήσουν μια online παρουσία εύκολα, γρήγορα και οικονομικά, θα μπορούν επίσης μέσα από την πλατφόρμα μας να χρησιμοποιούν ένα εργαλείο παραγωγής περιεχομένου Drag and Drop (αρθρογράφο) με το οποίο θα μπορεί να κοινοποιεί το περιεχόμενο απευθείας στα Social Media και να αυξάνει έτσι το περιεχόμενο του στα αποτελέσματα στη Google. Επίσης θα μπορεί να χρησιμοποιεί ένα εργαλείο δημιουργίας ετικετών – γραφιστικών για να κοινοποιεί το περιεχόμενό του στα Social Media, να αντλεί έτοιμο περιεχόμενο από έτοιμες βιβλιοθήκες, να κάνει outsource το Digital Marketing στο marketing team της Doitforme.eu, να συζητάει με την υπόλοιπη κοινότητα για θέματα που ενδιαφέρουν και απασχολούν τους ελεύθερους επαγγελματίες, ακόμα και να δημοσιεύει τοπικά μια αγγελία για να βρει προσωπικό.

Το όραμα της Doitforme.eu είναι να αποτελέσει το δεξί χέρι του μικρομεσαίου ελεύθερου επαγγελματία στον τομέα της διαφήμισης. Το όραμα αυτό και όσα έχουμε καταφέρει μέχρι σήμερα δεν θα μπορούσε να γίνει  πραγματικότητα χωρίς την αφοσίωση και τη σκληρή δουλειά και των υπολοίπων μελών της ομάδας. Στο δυναμικό της εταιρείας ανήκουν οι δύο ιδρυτές Luigi- Δημήτρης Γουλιανός και Ιωσήφ Ρέντα, 4 άτομα full time και συγκεκριμένα οι  Θεοδώρα Παπαϊωάννου Graphic Designer,Γιώργος Χαλβατζής Back-end Developer, Αθηνά Χρηστίδου Digital Marketer και Χάρις Μαυροφώτη δημοσιογράφος - SEO copywriter αλλά και 2 άτομα που εργάζονται part-time.Η φυσική απόσταση δεν αποτελεί τροχοπέδη καθώς τα εργαλεία που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες επιτρέπουν την ομαλή λειτουργία της εταιρείας μας, ακόμα και αν οι συνεργάτες βρίσκονται σε διαφορετικό τόπο. Η δυσκολία έγκειται περισσότερο στην συνεννόηση και τον συντονισμό εξαιτίας κάποιων καθυστερήσεων λόγω της τεχνολογίας. Σε γενικές γραμμές όμως, επειδή τα άτομα είναι λίγα και ο καθένας έχει συγκεκριμένα καθήκοντα, υπάρχει ο κεντρικός συντονισμός για να δίνει τις κατευθυντήριες γραμμές και από εκεί και πέρα το κάθε μέλος της ομάδας γνωρίζει τι πρέπει να κάνει.

Δεν αντιμετωπίσαμε πρόβλημα στην ίδρυση της επιχείρησης, για την ακρίβεια η εταιρεία μας ιδρύθηκε σε λιγότερο από μια ημέρα on-line! Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι περισσότερο με τις τεράστιες ασφαλιστικές εισφορές, τον φόρο επί των μερισμάτων των κερδών και βέβαια η προκαταβολή φόρου. Η Ελλάδα βέβαια έχει αρχίσει να δίνει κίνητρα στις επιχειρήσεις και γενικότερα να γίνονται βήματα προς την καλύτερη υποστήριξη των εταιρειών. Για παράδειγμα, η πλατφόρμα για τις νέες και τις νεοφυείς επιχειρήσεις  αλλά και η μείωση των εισφορών του ΕΦΚΑ είναι κάποια βήματα προς την σωστή κατεύθυνση αλλά υπάρχουν πολλά ακόμα για να γίνουν.

Κατά τη γνώμη μας, οι προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις είναι η μετάβαση στην εποχή των νέων τεχνολογιών, για όσες επιχειρήσεις δεν το έχουν ήδη πραγματοποιήσει. Από την εμπειρία μας μπορούμε να πούμε πως, τουλάχιστον σε ότι αφορά τους μικρομεσαίους ελεύθερους επαγγελματίες, οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν πώς να εκμεταλλευτούν προς όφελός τους τις απίστευτες δυνατότητες προβολής που προσφέρουν οι μηχανές αναζήτησης αλλά και τα social media. Έτσι καταλήγουν είτε να μην προβάλλονται καθόλου, είτε να δαπανούν σημαντικά ποσά για την προβολή τους, ποσά που θα μπορούσαν εύκολα να εξοικονομήσουν. Θεωρούμε πως είναι καλό οι επιχειρήσεις να διαθέτουν ευελιξία ώστε να μπορούν να προσαρμόζονται στις συνθήκες και τις ανάγκες της αγοράς που αλλάζουν πολύ συχνά.   
Σε ότι αφορά τη δική μας εταιρεία αλλά και σε πολλές ακόμα η σύγχρονη πρόκληση ακούει στο όνομα Covid-19 . Η διαχείριση της εταιρείας υπό τις παρούσες συνθήκες και με τις τρέχουσες δυσκολίες είναι δύσκολη αλλά θέλουμε να παραμείνουμε αισιόδοξοι ότι θα υπάρξει φως στο τούνελ σύντομα και όλα θα αποτελέσουν παρελθόν με τις λιγότερες δυνατές απώλειες.

Κανένας δεν έχει ξεκινήσει χωρίς να κάνει λάθη σε οποιοδήποτε βήμα. Αν μπορούσα να γυρίσω το χρόνο πίσω αυτά που θα έκανα θα ήταν να επιλέξω διαφορετικά την αρχική ομάδα της εταιρείας, επίσης θα επέλεγα να κάνω το outsource της εταιρείας διαφορετικά και θα προσπαθούσα να έπαιρνα feedback από τους πελάτες πριν καν γίνουν πελάτες μας. Δηλαδή θα έδινα έμφαση στο pre sales, μετά στην παραγωγή του προϊόντος και στη συνέχεια στο sales. Ένας σημαντικός τομέας που θα υποστήριζα ευθύς εξ αρχής αν είχα ξανά την ευκαιρία είναι το Customer Support, καθώς θεωρώ ότι αποτελεί καίριο κομμάτι κάθε σύγχρονης επιχείρησης. Μετά από 5 χρόνια φιλοδοξούμε η Doitforme.eu να είναι ένα από τα μεγαλύτερα marketplaces στον κλάδο της υπηρεσίας, έχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη ολοένα και μεγαλύτερου μέρους των μικρομεσαίων επιχειρηματιών.

Η κρίση πάντα δημιουργεί ευκαιρίες, αρκεί να είμαστε σε θέση να τις εντοπίσουμε και να τις «εκμεταλλευτούμε». Κάθε κρίση δημιουργεί προβλήματα. Όταν λοιπόν υπάρχει κάποιος που αφενός μπορεί να λύσει αυτά τα προβλήματα και αφετέρου προσφέρει τις λύσεις αυτές σε αυτούς που αντιμετωπίζουν προβλήματα, τότε είναι σίγουρο ότι θα δημιουργηθεί παράθυρο ευκαιρίας. Για κάποιον που βγαίνει τώρα στην αγορά εργασίας θα συμβούλευα πριν καν βγει να καταλάβει πρώτα τι είναι ακριβώς αυτό που θέλει να κάνει και τι μπορεί πραγματικά να προσφέρει στην εταιρεία, στην επιχείρηση, στην εργασία εν γένει αλλά και στην κοινωνία. Όταν καταλάβει ο ίδιος τι θέλει και τι μπορεί, τότε θα είναι σε θέση να βγει στην αγορά εργασίας και αφενός να βρει ανθρώπους που θα καταλάβουν και εκείνοι το όραμα και τις δυνατότητές του και αφετέρου να βρει τον  τρόπο να τους προσεγγίσει.
 
https://doitforme.eu