Μας μιλάνε για το Wyhnez, τον δικτυακό έμπορο του κρασιού σας.


Ο ιδρυτής του wyhnez, Παναγιώτης Χατζηνικήτας, μεγάλωσε στο νησί της Σύμης. Τα πρώτα χρόνια ξεκίνησε την καριέρα του στο κλάδο τις διασκέδασης σε κοκτέιλ μπαρ και clubs. Πηγή έμπνευσης του το καλό φαγητό και το κρασί που πάντα ήταν το πάθος του και τελικά ακολούθησε το μεγάλο του όνειρο. Έγινε σομελιέ, άνοιξε ένα κατάστημα κρασιού στη Σύμη, μετακόμισε στην Αυστραλία για μερικά χρόνια, οπου και φοίτησε στην ακαδημία οίνου του Σύδνεϊ,  ελαβε πτυχιο σομελιέ και WSET -2 και επέστρεψε τελικά στις ρίζες του, όπου σπούδασε τα ελληνικά κρασιά σε βάθος και μεγάλωσε πλήρως στο ρόλο του ως γνώστης του κρασιού, σομελιέ και διανομέας. Η ιδέα να ξεκινήσουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα κρασιού ήταν κάπως αυθόρμητη. Ήρθε ένα βράδυ παρέα με καλό κρασί, μουσική και ευχάριστη συζήτηση και το υπόλοιπα είναι ιστορία. Για το wyhnez μιλήσαμε με τον Παναγιώτης Χατζηνικήτα & Νadine Schmidt. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπαν στον Παναγιώτη Λουκά.
 
Παναγιώτης Χατζηνικήτας: Η ιδέα να ξεκινήσουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα κρασιού ήταν κάπως αυθόρμητη. Ήρθε ένα βράδυ παρέα με καλό κρασί, μουσική και ευχάριστη συζήτηση ,όπως ακριβώς μας αρέσει. Μέτα όλα έγιναν πολύ γρήγορα, με τον Covid-19 και όλες τις εξελίξεις γύρω από αυτό, τα σύνορα έκλεισαν. Η Ελλάδα τέθηκε υπό περιορισμό, οι άνθρωποι έπρεπε να παραμείνουν σπίτι, ανησυχούσαν να πάνε ακόμα και για ψώνια, αισθανθήκαμε ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή για να θέσουμε σε δράση την ιδέα μας. Φυσικά και με τον Covid-19 παρουσιάστηκαν δυσκολίες σε πολλούς ανθρώπους και επιχειρήσεις. Όμως εμείς αποφασίσαμε να το δούμε ως μία ευκαιρία και να αποδεχτούμε αυτή την πρόκληση. Χρησιμοποιήσαμε αυτό το αναγκαστικό κλείσιμο και τον αρκετά ελεύθερο χρόνο μας για να ξεκινήσουμε αυτό το νέο πρότζεκτ. Μιας και είχα ήδη το κατάστημα κρασιού την Enotea Di Symi και ως εκ τούτου το προϊόν, ήταν μια εξαιρετική ευκαιρία για μας να συγκεντρωθούμε στην ανάπτυξη του καταστήματος και στην στρατηγική επικοινωνίας. Οι προσδοκίες μας δεν ήταν τόσο μεγάλες στην αρχή. Ήταν περισσότερο ένα ευχάριστο πρότζεκτ που απολαμβάναμε να το δουλεύουμε  μαζί. Όμως σύντομα συνειδητοποιήσαμε ότι μπορεί όλο αυτό να εξελιχθεί σε κάτι καλό.

wyhnez2.jpg

 
Παναγιώτης Χατζηνικήτας: Οι πελάτες μας βασικά είναι οποιοιδήποτε απολαμβάνουν το κρασί και αλλά ποτά…. Έχοντας φυσικά λιγάκι χιούμορ….Υπάρχουν αρκετά μέρη στα οποία μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα αξιοπρεπές κρασί κάποια μεγαλύτερα, κάποια καλυτέρα. Όμως το wyhnez  δεν επικεντρώνετε στο να είναι το μεγαλύτερο η το τελειότερο. Όλα εχουν να κάνουν με την ανακάλυψη εξαιρετικής συλλογής  κρασιού, διασκεδάζοντας παράλληλα.  Αυτήν την αίσθηση θέλουμε να εχουν και οι πελάτες μας.
Νadine Schmidt: Δεν αφορούν όλους οι  λεπτομερείς γευστικές νότες, μύτες και οι οινοποιητικές μέθοδοι…. Για κάποιους όμως μπορεί  να είναι, και αυτό σπουδαίο. Για καλή μας τύχη έχοντας τον Παναγιώτη, έχουμε έναν πραγματικό ειδικό στο δυναμικό μας ο οποίος μπορεί να μας συμβουλέψει πάνω σε αυτό. Για άλλους όμως απλά είναι  να  απολαμβάνουν ένα καταπληκτικό κρασί. Σε αυτό ακριβώς το σημείο είναι που ερχόμαστε εμείς.
 
Παναγιώτης Χατζηνικήτας: Το wyhnez θέλει να είναι ο έμπορος κρασιού σας! Εμείς είμαστε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα κυρίως για το κρασί, αλλά και αφρώδη οίνο, σαμπάνια και φυσικά για ποτά.
 Αγαπάμε το κρασί. Το κρασί είναι στο DNA μας, το ζούμε, και το δοκιμάζουμε σε ικανοποιητικές ποσότητες.
Αγαπάμε να μοιραζόμαστε την εμπειρία μας με τους πελάτες μας και να τους βοηθάμε στο να απολαύσουν νέα κρασιά και καινούργιες γεύσεις. Το wyhnez έχει ξεκινήσει εδώ και μερικές βδομάδες. Αυτό που θα βρείτε τώρα είναι μία συλλογή από τα αγαπημένα μας κρασιά. Μεγαλώνουμε κάθε μέρα, επεκτείνουμε την συλλογή μας, βελτιώνουμε την εμπειρία του πελάτη και το σημαντικότερο είναι ότι περνάμε καλά μοιράζοντας χαρά μας με αυτό που κάνουμε.  Για εμάς αυτό είναι και το πιο σημαντικό, στόχος μας είναι να διασκεδάζουμε με αυτό που κάνουμε και να μοιραζόμαστε αυτήν την χαρά με τους πελάτες μας όπως και με τους ανθρώπους που δουλεύουμε και αναπτυσσόμαστε μαζί.
Νadine Schmidt: Στόχος μας είναι να αποκτήσουμε μια πιο ελαφριά και ψυχαγωγική ματιά στην επιχείρηση του κρασιού καθώς αυτοί οι καιροί είναι βαριοί και σκοτεινοί από μόνοι τους. Προσπαθούμε να μοιραζόμαστε την χαρά και την αγάπη μας με τους πελάτες μας σε όλη την διάρκεια της πορείας μας, μέσω των κοινωνικών δικτύων, του ηλεκτρονικού μας καταστήματος, την εξυπηρέτηση πελατών κτλ.  Δεν είναι κάτι για το οποίο πρέπει να είμαστε και το τόσο σοβαροί. Είναι απλά κρασί… ένα καλό κρασί.  

wyhnez4.jpg


Παναγιώτης Χατζηνικήτας: Η ψηφιοποίηση σου δίνει την απολυτή ελευθέρια στον τρόπο που μπορείς να εργαστείς. Μπορείς βασικά να εργαστείς από οπουδήποτε, δεν έχεις την ανάγκη να παραμείνεις σε ένα γραφείο έχοντας  διεθνής ομάδες διάσπαρτες ανά τον κόσμο. Προς το παρόν είμαστε οι δυο μας με κάποια υποστήριξη από εξωτερικούς συνεργάτες. Εξαιτίας των γρηγορών εξελίξεων των τελευταίων μηνών, για παράδειγμα με την  αδράνεια των αεροπορικών μεταφορών, καταλήξαμε να αναπτύσσουμε τo καθετί από δυο διαφορετικές χώρες, την Ελλάδα και την Γερμάνια.
Νadine Schmidt: Είχαμε καθημερινή τηλεφωνική επικοινωνία , βιντεοκλήσεις και ανταλλαγή απόψεων κατά την διάρκεια μερικών “σπιτικών συναθροίσεων”. Φυσικα  τα Zoom, dropbox, Google αρχεία κ.τ.λ. δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τις "κανονικές"  συναντήσεις ολοκληρωτικά,  παρόλα αυτά βοήθησαν αρκετά. Πιστεύω πως βρισκόμαστε σε μια νέα εργασιακή εποχή . Στο παρελθόν εργάστηκα για μεγάλες εταιρίες όπως H&M, Levi’s, Red Bull. Παρ' όλα αυτά πολλές εταιρίες ακόμα φοβούνται να επιτρέψουν τους εργαζόμενους τους να εργαστούν από το σπίτι η με ένα πιο ευέλικτο ωράριο, υπάρχει ο φόβος στο να χαθεί ο έλεγχος. Πιστεύω πως η πανδημία έχει ανατρέψει αυτό το στοιχειό.
Παναγιώτης Χατζηνικήτας: Παρόλο που μπορούσαμε να εργαστούμε διεθνώς, τα καθήκοντα που αναθέσαμε έξω από τον στόχο μας είναι να βρούμε εξωτερικούς συνεργάτες η μελλοντικούς υπάλληλους, στην Ελλάδα. Υπάρχουν παρά πολλά νέα ταλαντούχα άτομα εδώ και είμαστε ένα Ελληνικό διαδικτυακό κατάστημα, για ποιο λόγο να πάμε κάπου άλλου.

 

wyhnez3.jpg


Παναγιώτης Χατζηνικήτας: Γνωρίζουμε όλοι οι η γραφειοκρατία στην Ελλάδα είναι ένας εφιάλτης. Με μεγάλη ευκολία μπορεί να αποτρέψει την δημιουργικότητα και την επιχειρηματικότητα κατά διάρκεια της πορείας. Ήμασταν τυχεροί μιας και ειδή είχα μια επιχείρηση ένα κατάστημα  κρασιού. Αυτό και μόνο μας διευκόλυνε αρκετά κάνοντας τα πράγματα πιο γρήγορα και πιο εύκολα.
 
Νadine Schmidt: Υπάρχουν πολλές προκλήσεις φυσικά. Αβεβαιότητα για το μέλλον, περιβάλλοντα που αλλάζουν γρήγορα, στο πως να αναπτύξεις την επιχείρηση σου με έναν υγιή τρόπο κτλ. Όμως πιστεύω το να καταλαβαίνεις τον πελάτη και την συμπεριφορά του σε ένα ανταγωνιστικό και επιλεκτικό περιβάλλον είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις. Να αναγνωρίζεις και να ανακαλύπτεις τον πελάτη και να χτίζεις μία αυθεντική σχέση μαζί του είναι  απαραίτητο. Οι καταναλωτές είναι έξυπνοι και πολύ καλά ενημερωμένοι  περιμένουν περισσότερα από μία επιχείρηση από το να αγοράσουν ένα προϊόν. Συναισθητική αφοσίωση  και η άνετη εμπειρία πελατών είναι σημαντικά, αυτά τα δεδομένα είναι το κλειδί στο να το πετύχεις.
 
Παναγιώτης Χατζηνικήτας: Φυσικά και κάνουμε λάθη κάθε μέρα. Αυτό είναι μέρος της δουλειάς και ο καλύτερός τρόπος για να μαθαίνεις. Έτσι, δεν έχουμε μετανιώσει για τίποτα μέχρι τώρα. Ίσως καλύτερα να μας ρωτήσεις ξανά σε 2 χρόνια. Στα επόμενα 5 χρόνια θα θέλαμε να συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε, να αυξήσουμε την αντίληψή μας και να επεκταθούμε  σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Όμως θέλουμε πάντα να κρατάμε το κέφι κάνοντας όλα αυτά έχοντας την καλύτερη συλλογή κρασιών για τους πελάτες μας.

Παναγιώτης Χατζηνικητας: Σίγουρα πιστεύω πως και η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες. Πιθανόν, πολλές δημιουργικές ιδέες βρίσκουν έδαφος να αναπτυχθούν. Η τεχνολογική αλλαγή της αγοράς και η στροφή της συμπεριφοράς του πελάτη προς το ηλεκτρονικό εμπόριο προχώρα  γρηγορότερα.  Αυτό φυσικά  φέρνει πολλές αλλαγές οι οποίες  μπορούν να αποβούν ωφέλιμες αν μπορείς και  προσαρμοστείς σε αυτές.   

https://wyhnez.com/

 

wyhnez5.jpg