Μας μιλάει για την Shading Blue που δραστηριοποιείται στο χώρο του τουρισμού και ειδικότερα , στις βραχυχρόνιες τουριστικές μισθώσεις.


Τα τελευταία χρόνια, όταν θέλεις να ταξιδέψεις στο εξωτερικό, η πρώτη σου επιλογή για να μείνεις κάπου είναι μέσω της Airbnb. Στην Ελλάδα έχουν γίνει αρκετές προσπάθειες για ένα μοντέλο σαν την Airbnb και μάλιστα το ίδιο το κράτος αποφάσισε να «ασχοληθεί» με αυτό το μοντέλο, ψηφίζοντας έναν νόμο που καθορίζονται για πρώτη φορά οι όροι και οι προϋποθέσεις για τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες διαμοιρασμού (Airbnb ή άλλες). Η Shading Blue είναι μία startup εταιρεία, που δραστηριοποιείται στο χώρο του τουρισμού και ειδικότερα, στις βραχυχρόνιες τουριστικές μισθώσεις, ή αλλιώς μία εταιρεία που σας προσφέρει όλες τις υπηρεσίες που χρειάζεστε, ώστε  να μετατρέψετε ένα σπίτι ή εξοχικό σε πηγή σταθερού εισοδήματος. Για την Shading Blue μιλήσαμε με τον Μάρκο Γκλαντκόβ. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.
 

Το πρώτο ερέθισμα, από όπου ξεκίνησε και η αρχική ιδέα μας, ήταν τα ταξίδια και οι εμπειρίες που αποκομίσαμε από αυτά. Πέραν της ευκαιρίας που δημιουργήθηκε στην αγορά με την «επανάσταση» του Airbnb, όπου πλέον ο καθένας με ένα σπίτι μπορούσε να έχει ένα όφελος, είδαμε κάτι πολύ πιο σημαντικό. Διαπιστώσαμε την ανάγκη που υπάρχει για παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, η οποία, όμως, απαιτούσε «μεράκι» και πολύ χρόνο από την πλευρά του ιδιοκτήτη. Στην αρχή ήμασταν συγκρατημένοι, αλλά το βλέμμα μας ήταν σε μία σημαντική μελλοντική ανάπτυξη,  καθώς θεωρούμε ότι ο κλάδος του τουρισμού στην Ελλάδα έχει μεγάλα περιθώρια ποιοτικής προόδου.
 

Απευθυνόμαστε σε οποιονδήποτε έχει ένα σπίτι, ένα εξοχικό, ένα διαμέρισμα και θέλει να το μετατρέψει σε πηγή εισοδήματος. Τα οφέλη που μπορούμε να προσφέρουμε σε έναν ιδιοκτήτη είναι πολλαπλά. Όλες οι υπηρεσίες μας έχουν ως στόχο να μεγιστοποιήσουν τα έσοδα των πελατών μας, ενώ μειώνουν τις ώρες ενασχόλησης που απαιτούνται προκειμένου να υπάρξει ένα άριστο αποτέλεσμα. Όσον αφορά το πρώτο σκέλος, η παροχή εξειδικευμένων συμβουλών από την πλευρά μας για την εικόνα του σπιτιού (φωτογραφίες, κείμενα, listings), σε συνδυασμό με την εξυπηρέτηση των υποψήφιων πελατών και τη δυναμική τιμολόγηση, έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση των κρατήσεων, αλλά και της αξίας τους. To δεύτερο σκέλος αφορά, κυρίως, στη διεκπεραίωση μιας κράτησης, δηλαδή εργασίες όπως το check in, η καθαριότητα και η επίλυση έκτακτων προβλημάτων. Οι εργασίες αυτές απαιτούν προσωπική επίβλεψη και προσοχή στην λεπτομέρεια, ώστε να εκτελούνται σωστά. Εμείς μπορούμε να αναλάβουμε τα καθήκοντα αυτά, με εξειδικευμένους συνεργάτες που εγγυώνται την ποιότητα, ώστε να μπορούν οι ιδιοκτήτες να απολαμβάνουν όλα τα οφέλη χωρίς δικό τους κόπο και χρόνο.

Στόχος μας είναι να προσφέρουμε τις, υψηλού επιπέδου, υπηρεσίες μας σε όσους περισσότερους τις χρειάζονται. Σίγουρα κάθε επιχείρηση πρέπει να στοχεύει και να οραματίζεται την επέκτασή της, πρέπει όμως να το πράττει με σταθερά βήματα, ώστε να παρέχει πάντοτε την ίδια ποιότητα. Σαν άμεσο στόχο έχουμε θέσει την ανάπτυξή μας στον Ελλαδικό χώρο και τη δημιουργία ομάδων διαχείρισης σε περιοχές κλειδιά. Στη συνέχεια θα εξετάσουμε και την επέκτασή μας διεθνώς.

ShadingBlue3.jpg

 

Ο τρόπος δουλειάς έχει αλλάξει πολύ σε σχέση με το παρελθόν. Πρώτος παράγοντας που συνετέλεσε σ’αυτό είναι η κρίση, η οποία χτύπησε όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, όπως όλοι γνωρίζουμε. Ο δεύτερος παράγοντας είναι η αλλαγή που πρέπει να επέλθει, σαν φυσική εξέλιξη της τεχνολογικής επανάστασης που υπήρξε τις προηγούμενες δεκαετίες, η οποία όμως άργησε να έρθει στην Ελλάδα. Είτε εάν αυτή η αλλαγή έρχεται σαν «λύση» στις κλασσικές ελληνικές επιχειρηματικές τακτικές - οι οποίες πλέον, λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού και τις κρίσης δεν μπορούν να παράξουν τα ίδια αποτελέσματα - είτε σαν μία φυσική αλλαγή την οποία και εμείς, σαν νέα γενιά, εισάγουμε, το σίγουρο είναι ότι το δίπολο τεχνολογία και υψηλή ποιότητα υπηρεσιών πρέπει να είναι η πυξίδα μας. Στο σύνολο των επιχειρήσεών μας εργάζονται περίπου 30 άτομα και συγκεκριμένα στην ομάδα της Shadingblue 12 άτομα. Η συνεργασία με συνεργάτες εκτός γραφείου ή ακόμα και εκτός πόλης είναι πράγματι απαιτητική. Το κλειδί είναι η επιλογή ατόμων εμπιστοσύνης και με ικανότητες συνδυασμένες με υψηλό εργασιακό ήθος. Και τα δύο αυτά μπορούν να καλλιεργηθούν με συνδυασμό της επίβλεψης και της παροχής κινήτρων. Η χρήση τεχνολογικών μέσων είναι επίσης πολύ σημαντική.
 

ShadingBlue2.jpg


Η Ελλάδα, δυστυχώς, όχι μόνο δεν δίνει κίνητρα αλλά δημιουργεί και αντικίνητρα. Τα κακώς κείμενα της ελληνικής γραφειοκρατίας, λίγο ή πολύ τα γνωρίζαμε ήδη, εξαιτίας  προηγούμενης ενασχόλησης μας με τον κλάδο των επιχειρήσεων. Αυτό το οποίο λάβαμε πολύ σοβαρά υπόψιν μας ήταν, το πώς αυτά θα επηρεάσουν την εξέλιξη της επιχείρησής μας. Ο μόνος λόγος για τον οποίο μπορεί να μας πέρασε από το μυαλό να μην προχωρήσουμε συνοψίζεται σε αυτό που ονομάζουμε ελληνικό κράτος, συνολικά. Η γραφειοκρατία είναι κάτι που κάνει τη ζωή μας δύσκολη καθημερινά, αλλά μπορούμε να μάθουμε να ζούμε με αυτή. Η υπερφορολόγηση όμως είναι το σημαντικότερο πρόβλημα. Το ασταθές φορολογικό περιβάλλον, σε συνδυασμό με τους συνεχείς φόρους πολύ υψηλών συντελεστών, αφαιρεί τον ζωτικό χώρο που χρειάζεται μια εταιρεία για να αναπτυχθεί υγιώς. Εμείς, σαν επιχείρηση και σαν πολίτες,  είμαστε υπέρ ης φορολόγησης στο 100% των δραστηριοτήτων μας, άλλα σε ένα δίκαιο και παραγωγικό πλαίσιο το οποίο επιτρέπει ή, ακόμα καλύτερα, παροτρύνει την ανάπτυξη.

Πάντοτε όταν κοιτάμε πίσω στον χρόνο, βρίσκουμε πράγματα που θα κάναμε διαφορετικά, αφού πλέον έχουμε τη γνώση της εξέλιξης και πιθανώς, του αποτελέσματος. Όπως λένε εξάλλου, hindsight is 20/20. Τις αποφάσεις όμως που κληθήκαμε να πάρουμε τις πήραμε με βάση τις συνθήκες, όπως είχαν διαμορφωθεί στο παρελθόν, οπότε με αυτά τα δεδομένα, στηρίζουμε τις αποφάσεις μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν κάναμε λάθη ή δεν χρειάστηκε να αναθεωρήσουμε κάποια πράγματα στην πορεία. Όμως, όλη αυτή η διαδικασία μας ωφέλησε, καθώς μέσα από αυτά αποκτήσαμε πολύτιμη εμπειρία. Αντί να μετανιώνουμε, νιώθουμε τυχεροί που μας δόθηκαν όλα τα μαθήματα τα οποία θα χρησιμοποιήσουμε για να πορευτούμε δυνατότερα και γρηγορότερα απο ποτέ. Ο χώρος των επιχειρήσεων είναι πάντοτε απρόβλεπτος. Σε πέντε χρόνια θα θέλαμε να έχουμε μία υγιή και καταξιωμένη επιχείρηση η οποία είναι δομημένη σωστά και συνεχίζει να κοιτάει πώς θα βελτιώνεται διαρκώς και στον τομέα της ποιότητας των υπηρεσιών της και στον τομέα της καινοτομίας.

 
Η κρίση από μόνη της δημιουργεί την ευκαιρία αλλά και την ανάγκη να σκεφτούμε διαφορετικά. Αυτό από μόνο του είναι θετικό, καθώς μπαίνουμε σε μία διαδικασία διαρκούς βελτίωσης και διαλόγου. Είμαστε πολύ νέοι για να δίνουμε συμβουλές. Όμως, θα λέγαμε σε κάποιον που μπαίνει τώρα στην αγορά εργασίας να είναι πάντοτε έτοιμος να θυσιάσει αυτό το οποίο έχει σήμερα, για να βρεθεί εκεί που θέλει αύριο. Δηλαδή, να αποκτήσει τις ικανότητες που χρειάζονται, ώστε να γίνει απαραίτητος σε μία επιχείρηση, να δείχνει ζήλο και να παίρνει πρωτοβουλίες. Δεν είναι ψέμα πως στην σημερινή Ελλάδα τα πράγματα για τους νέους είναι εξαιρετικά δύσκολα. Το πιο σύνηθες για έναν νεό μόλις τελειώνει τις σπουδές του είναι να πηγαίνει στο εξωτερικό. Παρόλα αυτά εάν κάποιος θέλει να μείνει στην Ελλάδα και να «προκόψει», μπορεί. Θα πρέπει όμως να ξέρει πως η εποχή μας καλεί τους εργαζόμενους να αποκτήσουν και να συνεχίσουν να αποκτούν εξειδικευμένες γνώσεις, εφαρμόσιμες στην πραγματική ζωή και σε σχετικούς τομείς. Γνώσεις και δεξιότητες τις οποίες δυστυχώς τα σχολεία και τα πανεπιστήμια δεν είναι σε θέση να προσφέρουν, είτε λόγω των απαρχαιωμένων θεμάτων και μεθόδων διδασκαλίας, είτε λόγω της αδυνατότητας δημιουργίας ξεχωριστών τμημάτων που αφορούν σημαντικές και περιζήτητες θέσεις εργασίας. Μένει, λοιπόν, στα χέρια του καθενός το πως θα κινηθεί σε αυτή την ραγδαία εξελισσόμενη και άκρως ανταγωνιστική αγορά.
 

http://shadingblue.com