Ο στόχος μας είναι να μειώσουμε στο ελάχιστο περιστατικά που οφείλονται σε ευαισθησίες του φαγητού.


Η Smartup είναι Application Developer & Provider, που ιδρύθηκε το 2012 στη Θεσσαλονίκη από ανθρώπους που είναι παθιασμένοι με την τεχνολογία και το marketing. Το EatOutSmart στοχεύει στο να αποτελέσει ένα ενδιάμεσο εργαλείο ασφάλειας των πελατών αλλά και εργαλείο προώθησης για τους ιδιοκτήτες. Για την Smartup μιλήσαμε με τον Βασίλη Τσίτουρα. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.


Κατά μέσο όρο υπάρχουν πάνω από 50 εκατομμύρια άνθρωποι που υποφέρουν από αλλεργίες στον κόσμο. Παράλληλα, νέες διατροφικές συνήθειες όπως «vegan» ή «vegetarian» αυξάνονται σταθερά σε όλη την Ευρώπη. Στόχος μας ήταν να καταφέρουμε να δώσουμε την ευκαιρία σε όλους τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων εστίασης να μπορούν να παρέχουν όλες τις πληροφορίες για τα προϊόντα τους στους πελάτες τους.. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται και ο ιδιοκτήτης αλλά και ο πελάτης για την ασφάλειά του.

 

smartupweb1.jpg

Το EatOut-Smart απευθύνεται σε όλους όσους έχουν «διατροφικές ευαισθησίες», όπως  αναφέρονται στο εξωτερικό. Απευθύνεται σε ανθρώπους με αλλεργίες –όπως είπαμε πριν-, σε ασθενείς με χρόνιες παθήσεις που έχουν αυστηρή διατροφή (π.χ. διαβήτης) αλλά και σε όσους θέλουν να έχουν τον έλεγχο της διατροφής τους, όπως οι αθλητές ή κάποιος που αποφεύγει ένα συστατικό λόγω διάφορων αιτιών. Το ουσιαστικό όφελος είναι πρώτα για τον πελάτη επειδή μπορεί να έχει εξατομικευμένες προτάσεις πάνω στις διατροφικές συνήθειες ή προτιμήσεις του και κατά δεύτερον για τον ιδιοκτήτη επιχείρησης εστίασης που μπορεί να διασφαλίσει την ασφάλεια των πελατών του. Από την άλλη, είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο προώθησης για επιχειρήσεις εστίασης καθώς αναπτύσσει τόσο τη εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητά τους, όσο και την επικοινωνιακή πολιτική με τους πελάτες αναπτύσσοντας ένα ευθύ κανάλι επικοινωνίας.

smartupweb2.jpg


«Το φαγητό του ενός, είναι το δηλητήριο του άλλου» είπε ο  Λουκρήτιος. Ο στόχος μας είναι να μειώσουμε στο ελάχιστο περιστατικά που οφείλονται σε ευαισθησίες του φαγητού. Κατά μέσο όρο το 30% θα βιώσει κάποιο περιστατικό που θα οφείλεται σε κάποια δυσανεξία κατά τη διάρκεια της ζωής του. Ο τρόπος αντίδρασης του οργανισμού μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την ποσότητα αλλά και το βαθμό ευαισθησίας.
Το EatOutSmart στοχεύει στο να αποτελέσει ένα ενδιάμεσο εργαλείο ασφάλειας των πελατών αλλά και εργαλείο προώθησης για τους ιδιοκτήτες. Με την άρτια πληροφόρηση που θα παρέχεται από τον ιδιοκτήτη, ο πελάτης θα παίρνει καλύτερες πληροφορίες και θα επιλέγει το καλύτερο δυνατόν για τον ίδιο σύμφωνα με τις διατροφολογικές του ανάγκες. Πάνω σε αυτό το πλαίσιο αναπτύξαμε και τα υπόλοιπα προϊόντα μας όπως το “SmartCatalog” ή το “Quick ‘n Easy”.
 
Ο τρόπος δουλειάς σαφώς έχει αλλάξει σε σχέση με το παρελθόν. Το μοντέλο του μοναχικού υπαλλήλου ή του εσωστρεφή επιχειρηματία έχει παρέλθει. Στη Smartup πιστεύουμε στις ομάδες και γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς να έχει υπάρξει προϋπηρεσία του κάθε ατόμου σε μία ομάδα. Προφανώς υπάρχουν συνεργασίες και με εξωτερικούς συνεργάτες εντός και εκτός συνόρων και γι’ αυτό είναι πολύτιμος ο σχεδιασμός, η σωστή ανάθεση καθηκόντων αλλά και η επικοινωνία. Όταν υπάρχουν αυτά η συλλογικότητα είναι δεδομένη και η τοποθεσία που εργάζεται κάποιος δεν παίζει σημαντικό ρόλο.
 
Το 2012 η  Smartup ιδρύθηκε στη Θεσσαλονίκη και αυτό δεν ήταν τυχαίο. Παρόλο το δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον, τελικά η Smartup χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό και Εθνικό Ταμείο ως καινοτομική και πρωτοπόρος Επιχειρηματική Ιδέα μέσα στα πλαίσια του Προγράμματος «Νέα καινοτομική Επιχειρηματικότητα». Άρα η απάντηση είναι ότι όταν προσπαθείς για το καλύτερο υπάρχουν διέξοδοι ακόμα και με πολλές αντιξοότητες.

 
Μία ίσως cliché απάντηση θα ήταν το παγκόσμιο περιβάλλον και η οικονομική αστάθεια. Αυτές είναι όμως και οι πραγματικές προκλήσεις. Όταν ξεκινάς κάτι δεν μπορείς και δεν πρέπει να σκέφτεσαι μόνο τοπικά. Θα πρέπει να έχεις συνεχώς ερεθίσματα και να βλέπεις πώς προσφέρεται το προϊόν σου από μία άλλη εταιρεία. Όσο για την οικονομική αστάθεια, σίγουρα είναι ένα από τα αδιαμφησβήτητα προβλήματα που όμως

Πιστεύω ότι δεν άλλαζα κάτι εαν γύριζα πίσω στον χρόνο. Ακόμα και τα λάθη μπορούν να σε βοηθήσουν εάν τα αντιμετωπίσεις δημιουργικά .Όσο για το μέλλον, ελπίζω σε 5 χρόνια η Smartup να έχει ξεφύγει από τα Ελληνικά όρια και να δραστηριοποιείται κυρίως στις αγορές του εξωτερικού.
 
Η κρίση μας αναγκάζει να ψάχνουμε συνέχεια για καινούργιες ευκαιρίες, και να εκμεταλλευτούμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία τα οποία θα μπορέσουν να μας βοηθήσουν στην ανάπτυξη και στην εξωστρέφεια της επιχείρησής μας. Για παράδειγμα, η Smartup στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας, έχει επιλεγεί για χρηματοδότηση με το έργο- εφαρμογή EatoutSmart στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού  προγράμματος-επιταχυντή FINODEX της κοινότητας FIWARE. Για να τα καταφέρουμε, χρειάστηκε μεγάλη προσπάθεια, αφού ο ανταγωνισμός (και λόγω της κρίσης) είναι πολύ μεγάλος. Με βάση το παραπάνω παράδειγμα, θα συμβουλεύαμε όλους αυτούς που σκέφτονται να κάνουν τώρα το δικό τους ξεκίνημα, να έχουν τα αυτιά τους και τα μάτια τους ανοιχτά σε νέες προσκλήσεις και ευκαιρίες, να είναι προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνίσιμο από όπου και αν αυτός προέρχεται, και πάνω από όλα να μην απογοητεύονται με τη πρώτη δυσκολία γιατί είναι σίγουρο ότι κληθούν να αντιμετωπίσουν πολλές.   
 
http://www.smartupweb.com

smartupweb3.jpg