Θέλουμε να καλωσορίσουμε τους ξένους στη χώρα μας και να τους κάνουμε να αισθανθούν σαν ντόπιοι.


Το Youth Platform είναι πάντα κοντά σε όσους αποφασίζουν να ξεφύγουν από τα παραδοσιακά κανάλια και να πάνε το επάγγελμά τους λίγο παρακάτω όσον αφορά στις διαδικασίες και την επικοινωνία με το κοινό. Η Αθηνά Πήττα ξεκίνησε την ιδέα αρχικά ως  μία πλατφόρμα εκμάθησης ξένων γλωσσών. Στην πορεία όμως διαπίστωσε ότι αρχική ιδέα μπορεί να εξελιχθεί σε κάτι το διαφορετικό με σκοπό οι τουρίστες να μάθουν γρήγορα την ελληνική γλώσσα, αλλά όχι την «ξύλινη» γλώσσα που θα μάθαιναν σε ένα φροντιστήριο, αλλά την γλώσσα των ντόπιων. Για το Glossopolis η Αθηνά μίλησε στον Παναγιώτη Λουκά. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε.


Η όλη ιδέα ξεκίνησε αρχικά ως μία πλατφόρμα εκμάθησης ξένων γλωσσών. Στην πορεία όμως, ερχόμενοι σε επαφή με την αγορά και δουλεύοντας πάνω στην ανάπτυξη της ιδέας σε επίπεδο έρευνας κι ανάπτυξης, καταλήξαμε στο μοντέλο του γλωσσικού τουρισμού, το οποίο είναι αυτό που πρεσβεύει το Glossopolis σήμερα.
 

Η υπηρεσία απευθύνεται αφενός στους τουρίστες που θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα και αφετέρου στις τοπικές επιχειρήσεις. Οι τουρίστες επωφελούνται διότι μαθαίνουν μία σπάνια γλώσσα όπως τα ελληνικά γρήγορα, μέσω της μεθόδου micro learning διότι το ένα μάθημα μπορεί να κρατήσει μέχρι και 1 λεπτό. Επίσης, μαθαίνουν τη γλώσσα των ντόπιων κι αυτή είναι γνώση που δεν μπορεί να λάβει κανείς από τα βιβλία ή από τους καθηγητές στη χώρα διαμονής του, παρά μόνο εάν γνωρίζει ντόπιους. Μόλις ολοκληρώσει το μάθημα τον καλούμε να επισκεφθεί τη χώρα και να μιλήσει με τους ντόπιους, και του συστήνουμε τοπικές επιχειρήσεις που συνεργαζόμαστε έτσι να γνωρίζει που θα πάει στη χώρα. Μόλις μιλήσει ελληνικά όπως έμαθε στην πλατφόρμα, έχει έκπτωση στις υπηρεσίες ως ανταμοιβή για την προσπάθειά του,  εξοικονομώντας σημαντικά ποσά κατά τη διάρκεια των διακοπών του. Τέλος, νιώθει περήφανος για τον εαυτό του διότι αποκτά μία διαφορετική σχέση με τον τόπο και τους ανθρώπους μέσω της γλώσσας οπότε το μέρος γίνεται οικείο και ο τουρίστας φεύγει με τις καλύτερες εντυπώσεις. Οι δε τοπικές επιχειρήσεις (ταξί, εστιατόρια, μπαρ, ξενοδοχεία, φαρμακεία, φούρνοι κτλ) που πλήττονται από την κρίση, έρχονται σε επαφή με ένα δυναμικό αγοραστικό κοινό, στο οποίο δεν είχαν ποτέ πιο πριν πρόσβαση, όπως είναι οι τουρίστες. Έτσι επωφελούνται οικονομικά, μιλώντας απλά τη γλώσσα μας.

 
Στόχος της επιχείρησης είναι η προώθηση της ελληνικής γλώσσας και της ελληνικής κουλτούρας του 2015. Θέλουμε να καλωσορίσουμε τους ξένους στη χώρα μας και να τους κάνουμε να αισθανθούν σαν ντόπιοι. Μιλώντας τη γλώσσα μας, πηγαίνοντας στα μέρη που επισκεπτόμαστε, τρώγοντας τα ίδια φαγητά με μας, νιώθουν όπως εμείς. Όλη αυτή η ανάμειξη με το τοπικό στοιχείο, αποτελεί μία μεταμορφωτική εμπειρία και φεύγοντας από τη χώρα έχουν άλλη εντύπωση για την Ελλάδα και τους Έλληνες από αυτή που έχουν διαβάσει ή σχηματίσει πριν επισκεφθούν τη χώρα.
Από την άλλη μεριά, θα θέλαμε να δώσουμε τη δυνατότητα στις τοπικές επιχειρήσεις να έχουν πρόσβαση στο εισόδημα από το εξωτερικό με σκοπό τη στήριξή τους και την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας. 

{youtube}rrL1SJdiZ9w{/youtube}



Ο τρόπος εργασίας έχει αλλάξει σημαντικά σε σχέση με το παρελθόν, ειδικά για τις ψηφιακές επιχειρήσεις, Το διαδίκτυο μας δίνει τη δυνατότητα να συνδεθούμε με ανθρώπους από όλο τον κόσμο ενώ η εργασία είναι ευέλικτη και απελευθερώνεται από τον τόπο και το ωράριο. Συγκεκριμένα στο Glossopolis δίνουμε έμφαση στο αποτέλεσμα κι όχι στην τυπικότητα ενός ωραρίου. Η διαδικασία λήψης αποφάσεων είναι συλλογική και στηρίζεται πολύ στον καταιγισμό ιδεών αλλά και στις ανάγκες των πελατών μας. Δεν κάνουμε σχεδόν τίποτα χωρίς να λάβουμε τη γνώμη των πελατών, την οποία υλοποιούμε μετά από επεξεργασία.

 

Τα κίνητρα για τον νέο επιχειρηματία δεν τα δίνει μόνο μία χώρα, τα δίνει ολόκληρο το παγκοσμιοποιημένο σύστημα μέσα στο οποίο ζούμε. Το διαδίκτυο έχει φέρει μία φοβερή επανάσταση στο «επιχειρείν». Έχουμε πλέον τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε όλον τον κόσμο και να εξάγουμε τα προϊόντα μας ή τις υπηρεσίες μας. Αυτό είναι μία φοβερή ευκαιρία, την οποία μπορούμε μάλιστα να εκμεταλλευτούμε από όποιο μέρος θέλουμε να ζήσουμε.

 

Η πορεία από την υλοποίηση της ιδέας μέχρι την εφαρμογή είναι μία χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία διότι χρειάζεται πολλή προσήλωση, έρευνα και ανάπτυξη η οποία πολλές φορές μπορεί να βρίσκεται μακριά από τις ανάγκες των πελατών και να αναγκαστεί η ιδέα να ξαναγυρίσει στο αρχικό της στάδιο. Συγκεκριμένα για το Glossopolis, η όλη διαδικασία ξεκίνησε από το Σεπτέμβρη του 2013. Σίγουρα τα εμπόδια είναι πολλά αλλά οι νέοι επιχειρηματίες έχουμε πάθος και αγάπη για τη δουλειά μας κι αυτή είναι η κινητήριος δύναμη που μας ωθεί να προχωράμε.

 

Σύγχρονη πρόκληση είναι η αλλαγή που φέρνουν οι νεοφυείς επιχειρήσεις στην εργασία σε σχέση με τις παλαιές δομές του κράτους. Μία νέα επιχείρηση μπορεί να έχει ευέλικτο ωράριο εργασίας, να είναι αποδεσμευμένη από ένα συγκεκριμένο τόπο εργασίας, να έχει συγκεκριμένο εργασιακό καθεστώς ενώ οι κρατικές δομές να έχουν μονομερή αντίληψη για την εργασία. Ακόμη, οι σύγχρονες επιχειρήσεις πρέπει να είναι ευέλικτες και να αντιλαμβάνονται γρήγορα τις αλλαγές που συμβαίνουν στην τεχνολογία, την αγορά και τις προτιμήσεις των πελατών ώστε να αλλάζουν αντίστοιχα και τα προϊόντα τους.

 

Σίγουρα έχουν γίνει λάθη λόγω απειρίας παρ’ όλα αυτά αισθάνομαι ότι αποτελούν χρήσιμες εμπειρίες διότι μέσω αυτών γινόμαστε καλύτεροι και σοφότεροι επιχειρηματικά.

 

Εύχομαι η επιχείρηση να δημιουργήσει θέσεις εργασίας αλλά και κίνητρα ώστε να μείνουν στη χώρα μας οι νέοι άνθρωποι. Ακόμη πιο ιδανικά, θα ήθελα να προσελκύσει ανθρώπους από το εξωτερικό ώστε να έλθουν στην Ελλάδα για να δουλέψουν σε μία νεοφυή επιχείρηση και να προσφέρουν μέσω της τεχνογνωσίας τους στη χώρα. Νομίζω μία τέτοια ζύμωση θα δημιουργούσε ένα πολύ ενδιαφέρον επαγγελματικό τοπίο στην Ελλάδα. Επίσης ελπίζω αυτή η προσπάθεια να εμπνεύσει κι άλλους ανθρώπους ώστε να δώσουν την δημιουργικότητα τους και το δυναμισμό τους στο «επιχειρείν». Η επιχειρηματικότητα θα πρέπει να είναι μία ποιοτική εργασιακή επιλογή κι όχι λύση ανάγκης ή αναγκαίο κακό σε χαλεπούς καιρούς.

 

Η κρίση είναι μία θαυμάσια ευκαιρία αλλαγής. Όταν οι προοπτικές είναι περιορισμένες ο άνθρωπος είναι προγραμματισμένος να αναζητά νέες λύσεις για την επιβίωσή του. Ευτυχώς στην Ελλάδα υπάρχει πολύ καλή πνευματική μαγιά για να αναπτυχθούν νέες ιδέες οι οποίες όχι μόνο μπορούν να επανεκκινήσουν την αγορά αλλά να αλλάξουν και συνειδήσεις. Αυτές οι ιδέες δημιουργούνται με τις εμπειρίες και με την έκθεσή μας στο εργασιακό καθεστώς. Οι νέοι άνθρωποι δεν θα πρέπει να απορρίπτουν οποιαδήποτε εργασία γιατί μέσω αυτής μπορούν να πάρουν σημαντικά εφόδια τα οποία θα τους χρησιμεύσουν στο μέλλον και ενδεχομένως να τους δημιουργήσουν την νέα ιδέα που θα αλλάξει τον κόσμο. Άλλωστε πολλές μεγάλες ιδέες δημιουργήθηκαν από τα πιο απίθανα ερεθίσματα.

glossocoverphoto.jpg

 

http://glossopolis.com/