Γιατί οι εταιρείες «κρύβουν» στις αγγελίες τους μισθούς που θα δώσουν;

Μόνο το 12,6% των εταιρειών παγκοσμίως δημοσίευσε ένα εύρος μισθών σε αγγελίες για δουλειά κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους

Κείμενο: Ναταλία Πετρίτη

«Σκρολάρετε» στο LinkedIn και «πέφτετε πάνω» σε μια πολλά υποσχόμενη διαφήμιση εργασίας. Η περιγραφή είναι εμπνευσμένη, τα μέλη της ομάδας φαίνονται…συμβατά και πληροίτε τα περισσότερα προσόντα για τη θέση αυτή.

Στη συνέχεια, όταν φτάσετε στο κομμάτι σχετικά με τον αναμενόμενο μισθό, διαπιστώνετε ότι αντί για ένα πραγματικό νούμερο υπάρχουν φράσεις όπως «ανάλογα με την εμπειρία» ή απλά “ανταγωνιστικός”.

Τι σημαίνουν καν αυτές οι λέξεις; Και γιατί οι εταιρείες δεν αναφέρουν απλώς τους μισθούς εκ των προτέρων;

Σύμφωνα με έκθεση από την εταιρεία δεδομένων αποζημίωσης Payscale, μόνο το 12,6% των εταιρειών παγκοσμίως δημοσίευσε ένα εύρος μισθών σε αγγελίες για δουλειά κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας τεχνολογίας WeMaintain, Τομ Χαρμσγουόρθ, δήλωσε, σύμφωνα με  το BBC, πως ενώ οι περισσότερες εταιρείες γνωρίζουν πάνω κάτω το ποσό που προτίθενται να δώσουν σε έναν υποψήφιο εργαζόμενο, ωστόσο  επιλέγουν να μην αποκαλύψουν το μισθό αυτό στις μικρές αγγελίες.

Οι αιτίες

Όπως αναφέρεται σε έρευνες, υπάρχουν λόγοι για τους οποίους πολλοί εργοδότες εξακολουθούν να παραλείπουν το μισθό μιας θέσης εργασίας από τις αγγελίες.

Οι εταιρείες  επιθυμούν να έχουν την ευκαιρία να συνομιλήσουν από κοντά με τον υποψήφιο και στη συνέχεια να διαμορφώσουν το μισθό που του ταιριάζει.

Επίσης, θεωρούν ότι η εκ των προτέρων δημοσιοποίηση των χρηματικών απολαβών αποτελεί παγίδα που θα τους οδηγήσει σε ανταγωνιστικό μειονέκτημα. Άλλες εταιρείες του χώρου δηλαδή, δυνητικά, θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για προσεγγίσουν ενδεχομένως τους καλύτερους υποψηφίους προσφέροντάς τους πιο γενναιόδωρο μισθό.

Μια τέτοια ενέργεια, ενδέχεται να προκαλέσει τη δυσαρέσκεια του υπάρχοντος εργατικού δυναμικού των εταιρειών διαμορφώνοντας έτσι, στη συνέχεια και ένα κλίμα καχυποψίας μεταξύ των υπαλλήλων.

Πλεονεκτήματα

Γεγονός είναι πως το να γνωρίζει ένας υποψήφιος εκ των προτέρων το μισθό που είναι διατεθειμένη μια εταιρεία να του προσφέρει του δίνει τη δυνατότητα να καταλάβει εάν μια δουλειά πρόκειται να είναι οικονομικά βιώσιμη για αυτόν. Επίσης, απλοποιεί τις μετέπειτα συνομιλίες με τους υφισταμένους καθώς και τις διαδικασίες πρόσληψης. Ακόμη, στα πλεονεκτήματα της εκ των προτέρων δημοσιοποίησης των μισθών θα μπορούσε να συμπεριληφθεί το γεγονός ότι με τον τρόπο αυτό δίνεται στις εταιρείες η ευκαιρία να προσελκύσουν τα καλύτερα και γιατί όχι και τα πιο διαφορετικά ταλέντα. Η διαφάνεια αναφορικά με το ζήτημα των μισθών διαμορφώνει ένα πιο δίκαιο εργασιακό χώρο στον οποίο η ισότητα των φύλων προωθείται.

Πράγματι, φαίνεται ότι υπάρχει μια ευρύτερη στροφή και τάση προς μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με τους μισθούς των εργαζομένων. Στη Λετονία, για παράδειγμα, ένας νέος νόμος που τέθηκε σε ισχύ το 2019 καθιστά υποχρεωτική τη δημοσίευση αναμενόμενων μισθών σε όλες τις αγγελίες εργασίας. Αλλά και στις ΗΠΑ, το Κολοράντο έγινε η πρώτη πολιτεία που θέσπισε νόμο παρόμοιο με αυτόν της Λετονίας νωρίτερα φέτος. Απαιτεί από τους εργοδότες να αποκαλύπτουν ωριαίους μισθούς και μισθούς σε όλες τις καταχωρήσεις απασχόλησης. Διαφορετικά θα βρίσκονται αντιμέτωποι με πρόστιμα που θα κυμαίνονται από 500 έως και 10.000 δολάρια ανά παράβαση.

Πηγή: www.ot.gr