2 ημέρες, 1700 startup, 800 venture capital, 630 δημοσιογράφοι σε μια γιορτή επιχειρηματικότητας.


Το Slush είναι ένα από τα μεγαλύτερα επιχειρηματικά συνέδρια της Ευρώπης. Ξεκίνησε το 2008 με την συμμετοχή 300 ατόμων και το 2015 συγκέντρωσε 15000 θεατές (με εισιτήριο στα 400 €), από τους οποίους 1700 ήταν startup, 800 venture capital και δημοσιογραφική κάλυψη από 630 δημοσιογράφους από 100 χώρες.
Το platform.gr βρέθηκε στο event και σας παρουσιάζει αυτά που μας άρεσαν και αυτά που δεν μας άρεσαν!

Μας άρεσαν:


- Ο χώρος: Το Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre είναι το μεγαλύτερο συνεδριακό κέντρο της Φινλανδίας. Ένας χώρος με εύκολη πρόσβαση με τα ΜΜΜ που για τις ανάγκες του Slush ήταν διαμορφωμένος σε 4 διαφορετικά επίπεδα με παράλληλα event να λαμβάνουν μέρος , δίχως το ένα event να «ενοχλεί» το άλλο. Από το 2004 στην Ελλάδα προσπαθούμε κάποιο Ολυμπιακό Ακίνητο να γίνει ένα συνεδριακό κέντρο. Κάποια….στιγμή θα γίνει.

 

Slush0.jpg


- Οι ομιλητές: Ανάμεσα στους ομιλητές ήταν οι co-founder εταιρειών όπως Flickr , Skype , Spotify επενδυτές από την Google, Index Ventures καθώς και δημοσιογραφική κάλυψη από το CNBC, The Wall Street Journal, Forbes.

 

Slush1.jpg


- Η προσέγγιση που μπορείς να κάνεις στις εταιρείες:  Είτε έχεις μια μικρή start up που μόλις ξεκίνησε ή μια μεγάλη, είτε είσαι φοιτητής η απλά θεατής μπορούσες να είχες πρόσβαση σε οποιοδήποτε εταιρεία που είχε booth και να ρωτούσες το οτιδήποτε ήθελες. Κανείς δεν θα σε ειρωνευόταν εάν τους ρωτούσες κάτι που φαίνονταν απλό , και όλοι προσπαθούσαν να σε βοηθήσουν όπως μπορούσαν.

 

Slush2.jpg


- Οι ευκαιρίες που μπορεί να προκύψουν από το πουθενά: Στο booth της Turkish Airlines υπήρχε η δυνατότητα να γυρίσεις ένα videaki ενός λεπτού παρουσιάζοντας την startup και πολλά από αυτά τα video μπορεί να παίξουν στο μέλλον στις πτήσεις τις Turkish Airlines . Δεν νομίζω ότι θα υπάρχει ποτέ καλύτερη διαφήμιση από αυτή. Φυσικά κάθε επαγγελματική κάρτα που αντάλλαξες με τον οποιοδήποτε μπορεί στο μέλλον να σου φάνει χρήσιμη.

 

Slush4.jpg

  
- Την συμμετοχή της πόλης του Ελσίνκι για την καλύτερη εξυπηρέτηση του event: Το δωρεάν εισιτήριο για τις 2 μέρες του φεστιβάλ με τα ΜΜΜ, τα ειδικά νυχτερινά δρομολόγια κατά την διάρκεια του event, ήταν το λιγότερο που μπορεί να κάνει μια πρωτεύουσα που θέλει να βοηθήσει με τον τρόπο της ένα τόσο σημαντικό event.

- Τα party κατά την διάρκεια του event: Το opening party έγινε σε ένα καταπληκτικό πολυχώρο στο Ελσίνκι , ενώ το κλείσιμο του event έγινε μέσα στο Messukeskus Helsinki, Expo and Convention Centre με DJ , συγκροτήματα , εντυπωσιακά video wall κτλ. Το να δεις ζωντανά μια heavy metal σε ένα τέτοιο event , είναι κάτι που δεν το βλέπεις εύκολα.

 

Slush6.jpg


- Η εξωστρέφεια ελληνικών Θερμοκοιτίδων: Μέσω της  "Θερμοκοιτίδας Υποστήριξης Νεοφυών Επιχειρήσεων στο Δήμο Αθηναίων" (Θ.Ε.Α.) καθώς και του Innovathens  ελληνικά startup βρέθηκαν στο Slush αποκομίζοντας χρήσιμες εμπειρίες για την μελλοντική τους πορεία. Πιο συγκεκριμένα απο την (Θ.Ε.Α.) πήραν μέρος οι: Nanovis /Myetutor.org/Pubbuh/Appoploo/Geomiso. Απο το Innovathens πήρε μέρος η Tapit παρουσιάζοντας το πρώτο της παιχνίδι. Εκτός από ελληνικές startup συναντήσαμε και έλληνες φοιτητές που έκαναν μια επένδυση για το μέλλον τους , ερχόμενοι σε ένα τέτοιο σημαντικό event.

 

Slush3.jpg


- Οι μικρές λεπτομέρειες του Slush: Από την τεράστια γκαρνταρόμπα που μπορούσες να αφήσεις τα πράγματα σου, από τα δωρεάν μπουκαλάκια με νερό/αναψυκτικό που υπήρχαν, από τους εκατοντάδες πρόθυμους εθελοντές για να σε εξυπηρετήσουν, τις πολλές καντίνες για φαγητό, όλα αυτά συντελούν στο να διοργανωθεί ένα επαγγελματικό event.

 

Slush5.jpg



Τι δεν μας άρεσε (ναι, υπήρχαν και αυτά).

-Το internet: Το ξέρω ότι είναι δύσκολο να υπάρχει ελεύθερο wifi για 15000 άτομα, αλλά παρόλα αυτά ήταν κάτι που μας  ξένισε. Μπορεί στο ίδιο σημείο να βρισκόμασταν 4 άτομα , το καθένα με διαφορετική συσκευή και να έχει free wifi μόνο το ένα.

- Η έλλειψη πληροφόρησης για τα booth:  Αρκετοί εκθέτες είχαν booth μόνο για μια μέρα, ενώ υπήρχαν εκατοντάδες booth. Δεν υπήρχε κάπου που να αναγράφει την θέση που θα είχε τα κάθε booth. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να χάνεις χρόνο μέχρι να εντοπίσεις αυτό που ήθελες.

Το Ελσίνκι είναι ένας προορισμός που δεν πας εύκολα. Είναι μια «μαζεμένη» πρωτεύουσα που ευκόλα μπορείς να την γυρίσεις. Καθώς το event ήταν Τετάρτη-Πέμπτη , εμείς πήγαμε Δευτέρα-Σάββατο. Τα έξοδα δεν ήταν τραγικά μεγάλα. Με τις πτήσεις που τις κλείσαμε τελευταίες μέρες , το ξενοδοχείο και το εισιτήριο του Slush μας πήγε 1000 €/ το άτομο για 5 διανυχτερεύσεις.  Για τις ημέρες μας είναι ένα σεβαστό ποσό , άλλα είναι μια επένδυση για όποιον θέλει να κάνει ένα βήμα παραπάνω. Το Slush 2016 , από τώρα , έχει ανακοινώσει τις ημερομηνίες. Για δείτε το λίγο…

   

Slush7.jpg