Όσα είπε σήμερα η υπουργός Παιδείας, Ν.Κεραμέως


Ο κορωνοϊός συνεχίζει την ανοδική του πορεία..και το υπουργείο Παιδείας ''τρέχει'' τα σενάρια που αφορούν στο πώς θα εξελιχθεί η φετινή σχολική χρονιά σύμφωνα με τα νέα δεδομένα.

«Η σχολική χρονιά δεν χάνεται ούτε η ακαδημαϊκή. Περιμένουμε τα δεδομένα για να δούμε πότε θα μπορέσουμε να ανοίξουμε και πάλι τα σχολεία με ασφάλεια» ξεκαθάρισε με δηλώσεις της στο MEGA, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Παρουσίασε τρία πιθανά σενάρια...

Το καλό σενάριο 

Στο καλό σενάριο που τα σχολεία ανοίξουν μετά το Πάσχα τότε εκτιμάται ότι τα μαθήματα θα αναπληρώσουν με μικρές «θυσίες»  όπως σύντμηση των διδακτικών ωρών και κατάργηση των περιπάτων.

Ωστόσο, εάν η εξάπλωση του κορονωϊού συνεχιστεί και μετά το Πάσχα, τότε θα δοθεί παράταση του σχολικού έτους, θα γίνει μείωση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης και θα μετατεθούν οι πανελλαδικές σε ημερομηνίες όσο το δυνατό πιο κοντά στον αρχικό προγραμματισμό.

Επομένως, ενδέχεται οι πανελλαδικές εξετάσεις να ξεκινήσουν τέλη Ιουνίου ή μέσα στον Ιούλιο, ώστε να μην διαταραχθεί σημαντικά η εξεταστική διαδικασία.

Το κακό σενάριο

Στην περίπτωση που η πανδημία λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις και στην Ελλάδα, τότε το υπουργείο Παιδείας εξετάζει μια πιο ακραία λύση.  

Εκτός από την παράταση του σχολικού έτους και τη μετάθεση των εξετάσεων θα αναζητηθεί πιθανότατα φόρμουλα ακόμη και για ολοκλήρωση της ύλης μόνο με εξ αποστάσεως μαθήματα και να πραγματοποιηθούν οι πανελλαδικές τον Σεπτέμβριο. 

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση

«Η σχολική χρονιά δεν χάνεται ούτε η ακαδημαϊκή. Περιμένουμε τα δεδομένα για να δούμε πότε θα μπορέσουμε να ανοίξουμε και πάλι τα σχολεία με ασφάλεια» τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, προσθέτοντας πως ήδη στα σχολεία και στα πανεπιστήμια ολοκληρώνονται οι διαδικασίες του e-learning για τα λύκεια, ενώ τις επόμενες ημέρες θα ξεκινήσουν τα γυμνάσια και τα δημοτικά σχολεία.

«Είναι ένα τεράστιο εγχείρημα, έχει γίνει ένα σημαντικό βήμα που δεν είχε γίνει ποτέ στη χώρα μας» σημείωσε η υπουργός Παιδείας, εξηγώντας τους δύο άξονες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: την σύγχρονη εκπαίδευση και την ασύγχρονη.

Στην πρώτη περίπτωση ο καθηγητής ή ο δάσκαλος μπαίνει στην ψηφιακή τάξη και κάνει το μάθημα, το οποίο παρακολουθούν οι μαθητές, έχοντας τη δυνατότητα να παρέμβουν ανά πάσα στιγμή. «Είναι ελάχιστες οι οικογένειες που δεν έχουν σύνδεση στο internet για να μπορούν να μπουν τα παιδιά. Ωστόσο, μεριμνήσαμε για να μπορεί κανείς να μπαίνει και μέσω τηλεφώνου, με αστική χρέωση» πρόσθεσε η Νίκη Κεραμέως.

Παράλληλα, για την ασύγχρονη εκπαίδευση η υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι υπάρχει πλούσιο υλικό, το οποίο είναι διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή προς τους μαθητές.