Μια γιορτή αφιερωμένη στη μουσική ενότητα και διαφορετικότητα, με νέους μουσικούς και σχήματα από όλη την Ευρώπη! Ήμασταν εκεί!


Πιστό στο ετήσιο ραντεβού του, η φετινή διοργάνωση του βραβευμένου φεστιβάλ Europavox πραγματοποιήθηκε 1-5 Ιουνίου και ήταν μια γιορτή αφιερωμένη στη μουσική ενότητα και διαφορετικότητα, με νέους μουσικούς και σχήματα από όλη την Ευρώπη!

 

Από το 2006 που ιδρύθηκε, το Europavox διαχώρισε τη θέση του από τα υπόλοιπα μουσικά φεστιβάλ, δημιουργώντας έναν πυρήνα για νέους καλλιτέχνες που δύσκολα θα έβρισκαν, οπουδήποτε αλλού, το βήμα να παρουσιάσουν επί σκηνής τη μουσική τους. Στις 4 ημέρες που διοργανώνεται ετησίως στο Clermont-Ferrant στην περιοχή της Auvergne, που βρίσκεται στην καρδιά της Γαλλίας, το Europavox γίνεται όχι μόνο το πολιτιστικό κέντρο της χώρας αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης που, πολιτικά και οικονομικά δοκιμάζεται τα τελευταία χρόνια. Το πνευματικό παιδί του François Missonnier, διευθυντή του επίσης μεγάλου (και σαφώς πιο mainstream για τα μουσικά δεδομένα) φεστιβάλ Rock en Seine στο Παρίσι, προμοτάρει την «Ενότητα στη Διαφορετικότητα», συγκεντρώνοντας δεκάδες νέα ταλέντα ανεξαρτήτως μουσικών καταβολών, οργανώνοντας σεμινάρια και προσφέροντας στους νέους της Ευρώπης την ευκαιρία να δημιουργήσουν, να ανταλλάξουν ιδέες και να συνεργαστούν.

 

8-Breakbot.jpg

 

Μέχρι σήμερα, στο Europavox έχουν εμφανιστεί πάνω από 600 καλλιτέχνες από περισσότερες από 30 χώρες, μπροστά σε πάνω από 120.000 ανθρώπους. Οι πυρετώδεις εργασίες έχουν φέρει θεαματικά αποτελέσματα από τη συνεργασία του με το πρόγραμμα Erasmus και με σπουδαία πολιτιστικά ινστιτούτα όπως το Art Factory Loftas στη Λιθουανία, το LEstragon στην Ιταλία, το WUK στην Αυστρία, καθώς και με δίκτυα μουσικών παραγωγών και events όπως το Botanique στο Βέλγιο, το InMusic Festival στην Κροατία και τη Fuzz Productions εδώ στην Ελλάδα. Φέτος, το φεστιβάλ ανακοίνωσε και το Europavox Project μέσω του οποίου 7 επιμέρους φεστιβάλ διάρκειας 1-4 ημερών θα διοργανωθούν στις χώρες των επίσημων συνεργατών, στα πλαίσια της κυκλοφορίας και προώθησης νέων καλλιτεχνών και της ανάπτυξης της ευρωπαϊκής μουσικής βιομηχανίας. Είναι όλες αυτές οι καινοτόμες δράσεις για τις οποίες, δικαίως, το Europavox κέρδισε φέτος το 1ο βραβείο του 2016 Culture Creative Europe Program!

 

8-Caribbean Dandee.png



Στην 11η διεξαγωγή του, το φεστιβάλ παρουσίασε 50 καλλιτέχνες από 21 χώρες μπροστά σε περισσότερα από 40.000 άτομα. Αν εξαιρέσουμε τους Last Shadow Puppets που ήταν οι headliners, τα περισσότερα σχήματα είναι νέα στη χώρα τους και είναι ζήτημα εάν έχουν ακόμη και ένα άλμπουμ στο ενεργητικό τους. «Όταν πήραμε το πράσινο φως για να παίξουμε στο φεστιβάλ, μας άνοιξε και η πόρτα του Roskilde! Δεν είναι εύκολο να κάνεις μουσική σε συνθήκες, ευρωπαϊκά μιλώντας, δύσκολες οικονομικά. Όμως και έτσι, βλέπεις ότι εδώ κάτι κινείται, υπάρχουν άνθρωποι που αγαπούν τη μουσική και που θέλουν να βοηθήσουν τις καινούριες μπάντες να ακουστούν. Πού αλλού θα το κάνεις αυτό;» λένε οι Have You Ever Seen The Jane Fonda Aerobic VHS, το συγκρότημα από τη Φινλανδία που έκανε αίσθηση για την punk pop ενεργητικότητά του. Στα ονόματα που επίσης ξεχώρισαν ήταν ο Faada Freddy, με ένα αμάλγαμα από gospel και rap, του οποίου το πρώτο άλμπουμ Gospel Journey κυκλοφόρησε πέρυσι, οι λυρικοί Kentaur από τη Δανία, ο εκ Γαλλίας Breakbot με electro και 70s soul-funk-pop αλχημείες, ο Nekfeu με pop και hip hop αναφορές στους Wu-Tang Klan, οι Caribbean Dandee feat.Joeystarr & Nathy με έναν απερίγραπτο συνδυασμό βαλς/rap/blues, το pop-rock δίδυμο των All Tvvins από την Ιρλανδία, οι ψυχεδελικοί Sonars από την Ιταλία και οι Pauw από την Ολλανδία που βρήκαν τον εαυτό τους εκατέρωθεν ανάμεσα στους Tame Impala και τους Pink Floyd, καθώς και το γαλλικό συγκρότημα των Youth Disorder που αυτοπροσδιορίζονται σε ίση απόσταση από τους Joy Division και τους Arctic Monkeys.

 

8-DSC02248.jpg

 

Τα ονόματα είναι πολλά και γέμισαν επί τέσσερις ημέρες τις σκηνές του Polydome, με κοινό και επαγγελματίες της μουσικής, ανάμεσά τους και δεκάδες ατζέντηδες που ταξίδεψαν μέχρι το φεστιβάλ για να ανακαλύψουν τις νέες μουσικές τάσεις, να κλείσουν μπάντες για συναυλίες, να δικτυωθούν και όπως μας είπε ο Γενικός Διευθυντής του Kέντρου Πολιτισμού WUK της Αυστρίας, Vincent Abbrederis, «να ανταλλάξουμε ιδέες και να δούμε τα επόμενα μουσικά ονόματα που θα μας απασχολήσουν. Κοινώς, να δούμε τη μουσική βιομηχανία του μέλλοντος να γεννιέται».

 

{youtube}-P7eoi4HZzE{/youtube}