Το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε είναι τόσο τα παιδιά, όσο και οι εκπαιδευτικοί.


Το Youth Platform είναι πάντα κοντά σε όσους αποφασίζουν να ξεφύγουν από τα παραδοσιακά κανάλια και να πάνε το επάγγελμά τους λίγο παρακάτω όσον αφορά στις διαδικασίες και την επικοινωνία με το κοινό. Το Out of the Box είναι ένα εκπαιδευτικό portal, που δημιούργησαν οι Αλέξανδρος Παπανδρέου και Κριτσωτάκης Νικόλα με σκοπό να δώσουν το υλικό από τα μαθήματα σε ακόμα περισσότερα παιδιά, μέσα από παιχνίδια και ένα ευχάριστο, διαδραστικό περιβάλλον.

Πριν από λίγα χρόνια, όταν ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε με την εκπαίδευση, παρατηρήσαμε ότι υπάρχει κάτι στρεβλό στον τρόπο που την αντιλαμβανόμαστε, ως κοινωνία, στη σύγχρονη πραγματικότητα. Τα παιδιά, αντί να μαθαίνουν πράγματα, να διψούν για ανακάλυψη, να αγαπούν τη δημιουργία, πηγαίνουν στο σχολείο καταναγκαστικά! Οι μπόμπιρες που συνεπαίρνονταν από το αδύνατο, τα μαγικά, τους υπερήρωες, κομφορμίζονται στις επιταγές της εκάστοτε πραγματικότητας. Το αποκαλούμε ρεαλισμό, αλλά κάπως έτσι, το τέλος των μαθητικών χρόνων βρίσκει τα παιδιά που γοητεύονταν από τις υπερβάσεις, εξουθενωμένα και ουσιαστικά απαίδευτα, με μόνο εφόδιο την ικανότητα για αποστήθιση, απέναντι στη μέγγενη των πανελλαδικών εξετάσεων· να στριμώχνονται για μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση χωρίς να ξέρουν τι θέλουν να κάνουν στη ζωή τους. Αυτό προτείνει ο ρεαλισμός σήμερα. Το μόνο που κάναμε ήταν να οικειοποιηθούμε αυτό το πρόβλημα, αποφασίζοντας να κάνουμε τα αυτονόητα, να εισάγουμε δημιουργικότητα και κριτική ικανότητα στην εκπαιδευτική διαδικασία! Όλοι μιλούσαν για καινοτομία, αλλά στα μάτια μας υπήρχε μόνο η επιτακτική ανάγκη να κάνουμε τα προφανή! Εδώ και 3 χρόνια έχουμε στήσει ένα πρόγραμμα διδασκαλίας για εμπλουτισμό της ύλης του σχολείου, στα πλαίσια του οποίου κάνουμε εθελοντικά μαθήματα σε παιδιά. Φέτος αποφασίσαμε, να ξεκινήσουμε το Out of the Box, ένα εκπαιδευτικό portal, έτσι ώστε να δώσουμε το υλικό από τα μαθήματα σε ακόμα περισσότερα παιδιά, μέσα από παιχνίδια και ένα ευχάριστο, διαδραστικό περιβάλλον. Σε άλλο επίπεδο, σκοπός μας είναι να παράσχουμε και υποστηρικτικό υλικό για δασκάλους και καθηγητές που επιθυμούν να εφαρμόσουν τις εκπαιδευτικές μας στρατηγικές και στην τάξη τους!

 
Το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε είναι τόσο τα παιδιά, όσο και οι εκπαιδευτικοί. Τα παιδιά από τη μία μπορούν να εκμεταλλευτούν το ευχάριστο περιβάλλον για να πάρουν μέρος σε διαδραστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια και να αναπτύξουν τις δεξιότητες και από την άλλη, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να βρουν έτοιμα πλάνα μαθήματος, παρουσιάσεις και εργασίες για να εφαρμόσουν τεχνικές εμπλουτισμού της ύλης στις τάξεις τους!

 
Το όραμα μας; “Να αλλάξουμε την εκπαιδευτική πραγματικότητα”! Ουτοπικό; Για μας αποτελεί αναγκαιότητα και επομένως μονόδρομο. Ο στόχος μας είναι να αποτελέσουμε σημείο αναφοράς για την εκπαίδευση στην Ελλάδα εισάγοντας διαθεματικές στρατηγικές που έχουν σαν στόχο τον εμπλουτισμό της εκπαίδευσης με δημιουργικότητα και κριτική ικανότητα και κινούμαστε σε 4 άξονες. Ο πρώτος είναι η άμεση υποστήριξη των παιδιών μέσα από κύκλους μαθημάτων (master classes) για τον εμπλουτισμό της ύλης του αναλυτικού προγράμματος που κάνουν στο σχολείο, ο δεύτερος είναι η συμβουλευτική γονέων για την υποστήριξη των παιδιών τους, ο τρίτος είναι η επιμόρφωση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών με πλάνα μαθήματος τα οποία θα μπορούν εύκολα να εφαρμόσουν στην τάξη τους ώστε να κάνουν το μάθημα τους με τρόπο που να είναι προσοδοφόρος για τα παιδιά και ο τέταρτος είναι η αύξηση της διείσδυσης και του social awareness επάνω σε αυτόν τον τύπο εκπαίδευσης. Σκοπός της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι η μετουσίωση των δυνατοτήτων όλων των παιδιών σε δεξιότητες. Κάθε παιδί πρέπει να έχει την ευκαιρία να αναπτύξει στο ακέραιο το δυναμικό του, να απευθυνθεί στις ανησυχίες του και να βρει εσωτερική πληρότητα. Όλα τα παιδιά, όπως και όλοι οι άνθρωποι, είναι διαφορετικά· επομένως, ο μόνος τρόπος να απευθυνθούμε σε αυτά είναι η προσαρμοσμένη εκπαίδευση. Χτίζοντας πάνω στους πυλώνες της διαθεματικότητας, της δημιουργικότητας και της ανάπτυξης κριτικής ικανότητας οφείλουμε να επενδύσουμε σε μοντέλα εξατομικευμένης εκπαίδευσης σε πλαίσια ομαδικής διαπαιδαγώγησης.


 
Η εργασιακή πραγματικότητα είναι διαφορετική από αυτή που είχαμε στο μυαλό μας πριν ξεκινήσουμε να ασχολούμαστε με το Out of the Box. Η αλήθεια είναι ότι σήμερα οι περισσότεροι είναι πολύ πιο πρόθυμοι να δουλέψουν σε κάτι εναλλακτικό, μη συμβατικό, από ότι ήταν τα προηγούμενα χρόνια. Παλιότερα ήταν βασική επιδίωξη της πλειοψηφίας να βρει μια δουλειά στο δημόσιο και απλώς να λιμνάσει εκεί. Τώρα αυτή η επιλογή δεν υπάρχει. Αντιθέτως υπάρχει πολύ μεγάλη ανεργία! Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να στοιχίζονται όλο και περισσότεροι πίσω από ιδέες και οράματα που τους εκφράζουν για να δουλέψουν επάνω σε κάτι δικό τους. Φεύγουμε από το μοντέλο όπου κάποιος τρίτος θα έπρεπε να δημιουργήσει θέσεις εργασίας για να πάμε να τις καταλάβουμε και περνάμε στο μοντέλο που θα πρέπει αν δεν έχουμε δουλειά να φτιάξουμε δουλειά! Να γίνουμε πιο παραγωγικοί, πιο δημιουργικοί και να αποφέρουμε προστιθέμενη αξία.

 
Η Ελλάδα αποτελεί από μόνη της κίνητρο για νέους επιχειρηματίες! Εάν θες να μείνεις στην Ελλάδα είναι το πιθανότερο ότι θα πρέπει να μπεις στον κόσμο της επιχειρηματικότητας, αλλιώς θα πρέπει να φύγεις στο εξωτερικό! Το πρόβλημα με την Ελλάδα και τους νέους επιχειρηματίες δεν εντοπίζεται στο εάν θέλει μια εταιρεία μια μέρα ή ένα μήνα για να ιδρυθεί αλλά στο κατά πόσο έχουμε αναπτύξει την κουλτούρα μας έτσι, μέσα από την παιδεία που μας παρέχεται, έτσι ώστε να είμαστε δημιουργικοί, πρακτικοί και να έχουμε εμπιστοσύνη στις δυνατότητες μας. Εάν ο καθένας από μας βρει τη δική του έκφραση, το δικό του όραμα και αποφασίσει να του δώσει σάρκα και οστά δεν υπάρχει καμία γραφειοκρατία που θα μπορούσε να τον σταματήσει.

 
Οι σύγχρονες προκλήσεις για επιχειρήσεις συνοψίζονται στην εξής μία: να μπορεί η επιχείρηση να είναι ευέλικτη και να προσαρμόζεται στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες της κοινωνίας στην οποία απευθύνεται. Βρισκόμαστε σε ένα πλαίσιο όπου επικρατεί ανισορροπία, επομένως ή διαρκής προσαρμογή είναι και το χαρακτηριστικό το οποίο θα κρίνει ποιες επιχειρήσεις θα ανταπεξέλθουν τελικά. Ας ενεργοποιήσουμε λοιπόν τα αντανακλαστικά μας, για να βελτιώσουμε τους χρόνους αντίδρασης μας και να επιβιώσουμε!


 Είναι ανώφελο να ξοδεύει κανείς το χρόνο του για να αναλογίζεται τι θα άλλαζε από τα περασμένα. Οι πράξεις που έχουμε κάνει ή έχουμε παραλείψει διαμόρφωσαν το μονοπάτι που μας έχει φέρει ως εδώ και αυτό δεν αλλάζει. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να μαθαίνουμε από την έκβαση των πράξεων αυτών. Ακόμα και την πολυτέλεια, του να αναγνωρίσουμε ότι κάτι που κάναμε είχε αρνητικό αντίκτυπο, μας την προσφέρει το γεγονός ότι το έχουμε κάνει και κρίνουμε εκ των υστέρων. Κάθε εμπειρία, θετική ή αρνητική, σημαίνει γνώση και αυτό είναι που πρέπει να μας μένει. Τα άλλα είναι παρωδικά.

 

 Αν εξαιρέσεις κάποια αντικειμενικά πράγματα τα οποία είναι αναπόφευκτα και επακόλουθα της κατάστασης, στην πραγματικότητα κρίση σημαίνει μεταβολή σε κάτι άλλο. Κάθε τι νέο που έχει ουσία και περιεχόμενο ευδοκιμεί όσο μπορεί να προσαρμόζεται. Η κρίση δίνει ευκαιρίες σε νέες ιδέες και απειλεί τις παλιές. Τα πράγματα αλλάζουν και πρέπει να καταλάβουμε ότι πρέπει να απευθυνθούμε στις απαιτήσεις της νέας πραγματικότητας. Τα παλιά που δε θα προσαρμοστούν θα χαθούν και νέα πράγματα θα κληθούν να καλύψουν τα κενά που θα μείνουν. Κάντε αυτό που σας αρέσει και αυτό που σας εκφράζει. Είναι ο μόνος ασφαλής τρόπος για να είστε καλοί σε αυτό που κάνετε. Κάντε αυτό που σας ικανοποιεί δουλειά σας και θα έχετε κερδίσει τη μισή σας μέρα. Υπάρχει τεράστια αγορά εκεί έξω και το μόνο που χρειάζεται για να πετύχετε είναι να είστε καλοί σε αυτό που κάνετε (και να στείλετε τα παιδιά σας σε εμάς για να γίνουν δυνατοί σε αυτό που θα θελήσουν να κάνουν).