Παραμένει ακατανόητο για ποιον λόγο στα ειδικά μαθήματα η ΕΒΕ δεν συμψηφίζεται. Ακόμα κι αν έχει γράψει πολύ καλά κάποιος στα τέσσερα μαθήματα και στο ένα Σχέδιο, μένει εκτός αν στο δεύτερο Σχέδιο φέρει βαθμό μικρότερο από την ΕΒΕ του


Οι αλλοπρόσαλλοι και ανεξήγητοι φετινοί βαθμοί στο Ελεύθερο Σχέδιο στις πανελλαδικές εξετάσεις, οι παλινωδίες κατά την εξέταση του Γραμμικού Σχεδίου -μαθήματα καταργημένα από τα Λύκεια της χώρας με ευθύνη της σημερινής κυβέρνησης- μαζί με τον παράλογο «κόφτη» της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής προκαλούν μια άνευ προηγουμένου αναστάτωση και στενοχώρια σε υποψηφίους των αρχιτεκτονικών σχολών, στους καθηγητές και στους γονείς τους.

Τα παραπάνω σημειώνει ο Κώστας Ζαφειρόπουλος στην efsyn.gr και συνεχίζει:

Στις περσινές πανελλαδικές οι συντελεστές βαρύτητας ορίστηκαν μετά τις εξετάσεις, δημιουργώντας χάος και απόγνωση στους περισσότερους εξεταζόμενους. Μαθητές με πολύ καλό μέσο όρο έμειναν έξω από όλες τις Αρχιτεκτονικές της χώρας διότι μπορεί να είχαν μια κακή μέρα σε ένα από τα δύο Σχέδια ή γιατί οι βαθμολογητές, ειδικά στο Ελεύθερο, βαθμολογούσαν με δυσανάγνωστα κριτήρια.

Παραμένει ακατανόητο για ποιον λόγο στα ειδικά μαθήματα η ΕΒΕ δεν συμψηφίζεται. Ακόμα κι αν έχει γράψει πολύ καλά κάποιος στα τέσσερα μαθήματα και στο ένα Σχέδιο, μένει εκτός αν στο δεύτερο Σχέδιο φέρει βαθμό μικρότερο από την ΕΒΕ του. Αποτέλεσμα αυτών των στρεβλώσεων ήταν να υπάρξουν τμήματα όπως η Αρχιτεκτονική Ξάνθης που έμειναν πέρυσι χωρίς ούτε έναν εισακτέο. Φέτος αυτές οι σχολές αναγκάστηκαν να μειώσουν τους συντελεστές από 1,1 σε 0,8 για να βρουν φοιτητές.

Εξίσου άσχημη είναι και η φετινή εικόνα. Οπως αναφέρουν καθηγητές Σχεδίου στην «Εφ.Συν.», «οι βαθμοί στο Ελεύθερο ήταν αλλοπρόσαλλοι, μυστήριοι και ανεξήγητοι. Αδύναμοι μαθητές πέτυχαν υψηλούς βαθμούς, ενώ σε άλλα εξεταστικά κέντρα και πιθανότατα με άλλους βαθμολογητές, πολύ καλοί μαθητές καταποντίστηκαν, άρα αδικήθηκαν. Είναι προφανές πως κάποιοι δεν ακολούθησαν τα κριτήρια βαθμολόγησης που ορίστηκαν, αφού βαθμολόγησαν κατά το δοκούν».

Η Φωτεινή Πούλια εργάζεται από το 1995 στην προετοιμασία του Ελεύθερου Σχεδίου, 10 xρόνια για την Καλών Τεχνών και στη συνέχεια επί 17 χρόνια για τις πανελλαδικές. Οπως μας εξηγεί η ίδια, «πρώτη φορά συμβαίνει κάτι τέτοιο. Οι βαθμοί φέτος ήταν αυστηρότατοι και ασυνάρτητοι.

Συχνότερα από κάθε άλλη φορά είχαμε τρίτο βαθμολογητή. Πολλοί καλοί μαθητές μας κλαίνε και εκπλήσσονται, άλλοι εγκαταλείπουν την Αρχιτεκτονική και πάνε προς τη Διακοσμητική. Γνωρίζουν άραγε οι βαθμολογητές οι ίδιοι το συγκεκριμένο σχέδιο, αυτό το οποίο εξετάζουν; Παίρνουν εντολή από το υπουργείο Παιδείας να κόβουν μονάδες με το παραμικρό λάθος;» αναρωτιέται η ίδια. «Συνάδελφοι της Καλών Τεχνών, φετινοί βαθμολογητές του Ελεύθερου Σχεδίου, είστε ενημερωμένοι για το πόσο κοστίζουν σε έναν γονέα τα φροντιστήρια των ειδικών μαθημάτων;

Ξέρετε πόσα χρόνια θα χρειαζόταν κανονικά για να μάθει ένα παιδί το σχέδιο που ζητάτε στις πανελλαδικές και που, όταν θα περάσουν στην Αρχιτεκτονική, άλλοι αγαπητοί καθηγητές θα τους πουν, ξεχάστε το σχέδιο που ξέρατε, πάμε γι’ άλλα τώρα;» αναφέρει σε ανάρτησή της η Φ. Πούλια.

Εν τω μεταξύ σοβαρότατες καταγγελίες καταγράφηκαν κατά την εξέταση και του Γραμμικού Σχεδίου σε πολλά εξεταστικά κέντρα (Θεσσαλονίκη, Λάρισα κ.α.) λόγω κακής ποιότητας στις... κόλλες, με αποτέλεσμα να «απλώνεται» το μελάνι στην κόλλα και να απορροφάται σχεδόν σαν να σχεδίαζε κάποιος πάνω σε χαρτοπετσέτα.

Το πραγματικό σκάνδαλο πάντως είναι η κατάργηση -παρά τις επισημάνσεις του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων- με υπογραφή Κεραμέως από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ’ Λυκείου του Ελεύθερου και του Γραμμικού Σχεδίου, δύο μαθημάτων που εξετάζονται επί χρόνια στις πανελλαδικές! Αντί να γίνει η απαραίτητη ενίσχυση των εικαστικών μαθημάτων, κάτι που βέβαια δεν έχει υλοποιήσει καμία κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας τα κατήργησε εντείνοντας ακόμα περισσότερο τις ανισότητες μεταξύ των μαθητών.

Πηγή: AlfaVita