Πώς θα δοθεί η επιδότηση στους φοιτητές- Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι


Συνεχίζεται η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων στην πλατφόρμα Power Pass για την επιδότηση των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος, η οποία άνοιξε το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής 17 Ιουνίου και μέχρι αργά χθες βράδυ  ξεπέρασαν τις 200.000!

Σήμερα Δευτέρα, 20 Ιουνίου, δυνατότητα να υποβάλλουν αιτήσεις έχουν οι δικαιούχοι που το ΑΦΜ τους τελειώνει σε «1» ή «2», όπως και τις προηγούμενες ημέρες, ενώ εντός της ημέρας αναμένεται να «ανοίξει» η πλατφόρμα και για άλλα ΑΦΜ.

Πώς θα δοθεί η επιδότηση στους φοιτητές

Διευκρινίζεται ότι οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση τόσο για την κύρια κατοικία τους, όσο και για τη φοιτητική στέγη προστατευόμενων μελών που φοιτούν στην Ελλάδα. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο πολίτης μπορεί να υποβάλει μέχρι και τρεις επιπλέον αιτήσεις για προστατευόμενα μέλη, ακολουθώντας κάθε φορά τα παραπάνω βήματα.

Ειδικότερα, για την επιδότηση έως 600 ευρώ των λογαριασμών ρεύματος της φοιτητικής κατοικίας οι οποίοι έχουν εκδοθεί από την 1η Δεκεμβρίου 2021 έως 31 Μαΐου 2022 θα πρέπει οι φορολογούμενοι που δηλώνουν τους φοιτητές ως εξαρτώμενα μέλη να:

- Υποβάλουν τη φετινή φορολογική δήλωση (εισοδήματα 2021) πριν από την υποβολή της αίτησης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα.
- Να έχουν συμπληρώσει στον πίνακα 5 του εντύπου Ε1 (ενοίκιο φοιτητικής κατοικίας) τον αριθμό της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος της κατοικίας.
- Να συμπληρώσουν στην ηλεκτρονική αίτηση την ένδειξη που αφορά τη φοιτητική κατοικία αλλά και τη δική τους κύρια κατοικία τους.

Πώς θα κάνετε αίτηση

Αναλυτικά:

  1. Ο πολίτης εισέρχεται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet και επιβεβαιώνει ότι τα στοιχεία του (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, έτος γέννησης) που εμφανίζονται είναι σωστά.
  2. Ο πολίτης καλείται να επιλέξει αν επιθυμεί να υποβάλει αίτηση για τον ίδιο ή για προστατευόμενο μέλος της οικογένειάς του.
  3. Στην οθόνη εμφανίζονται τα στοιχεία της κύριας κατοικίας ανά μήνα (διεύθυνση και αριθμός παροχής). Τα στοιχεία αυτά ο δικαιούχος μπορεί:
  • είτε να τα επιβεβαιώσει,
  • είτε να τα τροποποιήσει μέσω της πλατφόρμας «Δήλωση Κύριας Κατοικίας για Power Pass» (https://www1.aade.gr/saadeapps3/powerpass/katoikia), η οποία έχει υλοποιηθεί από την ΑΑΔΕ. Ο πολίτης μπορεί να μεταφερθεί στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέσω του vouchers.gov.gr, κάνοντας κλικ στο σχετικό πεδίο που εμφανίζεται κάτω από τα στοιχεία πρώτης κατοικίας. Τα στοιχεία που δηλώνονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ καταχωρίζονται αμέσως. Έτσι, αφού ο δικαιούχος συμπληρώσει τα σωστά στοιχεία πρώτης κατοικίας, μπορεί να επιστρέψει στην πλατφόρμα του Power Pass και να ολοκληρώσει την αίτησή του.
  1. Στην ίδια σελίδα εμφανίζονται και τα πεδία ώστε ο πολίτης να συμπληρώσει το e-mail του, το IBAN και το όνομα του τραπεζικού ιδρύματος όπου τηρείται ο τραπεζικός του λογαριασμός.
  2. Πατώντας «Υποβολή», ο πολίτης ολοκληρώνει τη διαδικασία κατάθεσης της αίτησης.

Περιθώριο διορθώσεων

Για όσες ημέρες παραμένει ανοιχτή η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων, θα διενεργείται προέλεγχος και θα αποστέλλονται ειδοποιήσεις στους πολίτες για τυχόν διορθώσεις (μη υπαρκτή παροχή, λανθασμένη κατηγορία λογαριασμού κ.λπ.). Η εκκαθάριση των αιτήσεων, ο προσδιορισμός του ποσού επιστροφής και η καταβολή του στους δικαιούχους θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου.

Πηγή: AlfaVita