Τα τμήματα των οποίων οι απόφοιτοι μπορούν να διδάξουν και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης θα πρέπει να περιλαμβάνουν αντίστοιχα πρακτική άσκηση τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 


Η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Σχολών και Τμημάτων, της 19ης Φεβρουαρίου 2022, ολοκληρώθηκε με επιτυχία και με μεγάλη συμμετοχή. Ένα από τα θέματα της συζήτησης ήταν το βασικό θέμα της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΔΕ) 

Σχετικά, λοιπόν,  με το θέμα της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΔΕ) διατυπώθηκε η ακόλουθη πρόταση:

Το πρόγραμμα παιδαγωγικής/διδακτικής επάρκειας κάθε Τμήματος θα πρέπει να περιλαμβάνει 6-8 μαθήματα (συμπεριλαμβανομένων και των πρακτικών ασκήσεων) που αντιστοιχούν σε τουλάχιστον 24 μονάδες ECTS. Τα μαθήματα θα πρέπει να καλύπτουν τις παρακάτω τρεις θεματικές ενότητες:

  1. Θέματα εκπαίδευσης και αγωγής, με μαθήματα που αφορούν στην παιδαγωγική και την ψυχολογία 
  2. Θέματα μάθησης και διδασκαλίας, με μαθήματα που αφορούν στη γενική διδακτική και διδακτική μεθοδολογία
  3. Ειδική διδακτική (ανά γνωστικό αντικείμενο), μικρο-διδασκαλίες και πρακτική άσκηση

Σε κάθε θεματική ενότητα θα πρέπει να υπάρχει ένας ελάχιστος αριθμός μαθημάτων/ECTS (2 μαθήματα, 6 ECTS), ενώ οι πρακτικές ασκήσεις θα πρέπει να αντιστοιχούν τουλάχιστον σε 8 μονάδες ECTS και να περιλαμβάνουν τόσο παρακολούθηση όσο και διδασκαλία, με ελάχιστο όριο παρουσίας σε σχολικές μονάδες 36 ωρών.

Τα τμήματα των οποίων οι απόφοιτοι μπορούν να διδάξουν και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης θα πρέπει να περιλαμβάνουν αντίστοιχα πρακτική άσκηση τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 

Πηγή: www.alfavita.gr