O Υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου επανέλαβε τις αλλαγές που έχουν ήδη δρομολογηθεί


Τους βασικούς πυλώνες των αλλαγών που προβλέπονται στο τριετές πλάνο του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την εκπαίδευση, παρουσίασε η ηγεσία του υπουργείου, σε συνέντευξη Τύπου.

Ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου επανέλαβε τις αλλαγές που έχουν ήδη δρομολογηθεί σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ήδη από την προηγούμενη ηγεσία.

«Πρέπει να αναγνωρίσουμε τα σημαντικά πράγματα που έγιναν. Τα εδραιώνουμε, τα βελτιώνουμε και παίρνουμε και νέες πρωτοβουλίες και ρυθμίσεις», είπε χαρακτηριστικά, δίνοντας τον τόνο για την κατεύθυνση με βάση την οποία θα κινηθούν οι αλλαγές στην εκπαίδευση. «Αναμφισβήτητα υπάρχουν πολλά που πρέπει να γίνουν. Αυτά που θα κάνουμε πρώτα, είναι εκείνα που θα εδραιώσουν τα προηγούμενα βήματα», πρόσθεσε.

Το βασικό σημείο, αποτελεί η αναμόρφωση του λυκείου, με την κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως τις ξέρουμε και τη θέσπιση Εθνικού Απολυτηρίου. Φυσικά, αυτό προϋποθέτει, παράλληλα, τη μεταρρύθμιση του ωρολογίου προγράμματος του λυκείου.

«Πρέπει να το μελετήσουμε πολύ σοβαρά και να εστιάσουμε εκεί τις ριζοσπαστικότερες των μεταρρυθμίσεων μας», τόνισε ο κ. Γαβρόγλου. Έτσι, μέχρι το Μάρτιο, στο υπουργείο προγραμματίζουν την ολοκλήρωση των σχετικών συζητήσεων, ώστε οι μαθητές που θα μπουν στην 1η λυκείου τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, να ξέρουν με τι σύστημα θα δώσουν πανελλαδικές. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει απαραίτητα και την εφαρμογή της κατάργησης των πανελλαδικών σε τρία χρόνια. «Δεν βιαζόμαστε. Θα πρέπει να βρεθούν τρόποι και διαδικασίες που θα εξασφαλίσουν το αδιάβλητο των εξετάσεων», υπογράμμισε ο υπουργός, ο οποίος δεν παρέλειψε να απευθύνει πρόσκληση συναίνεσης στις δημοκρατικές πολιτικές δυνάμεις.

«Δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει κάτι σοβαρό στην εκπαίδευση αν δεν υπάρχει συναίνεση. Συναίνεση δεν σημαίνει ότι συμφωνούμε όλοι. Σημαίνει ότι δημιουργείται ένα πλαίσιο, μέσα στο οποίο μπορεί να συνυπάρχει ο καθένας με τους υπόλοιπους. Είναι θέμα πολιτικής κουλτούρας», είπε.

Πανελλαδικές: Κατάργηση σε βάθος τριετίας

Επιπλέον, προγραμματίζεται και η σταδιακή επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης στο λύκειο, αλλά και η αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, στο πλαίσιο του σχεδιασμού και αποτίμησης των σχολικών μονάδων.

Εξάλλου, τα επόμενα χρόνια, θα δοθεί προτεραιότητα στην επέκταση ενιαίου τύπου δημοτικού, στην προσθήκη ενός έτους στην προσχολική εκπαίδευση και ενίσχυση του απογευματινού προγράμματος ολοήμερου, όσον αφορά στο δημοτικό. Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, βασικός άξονας παραμένει ο Ενιαίος χώρος Εκπαίδευσης και Έρευνας.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Γαβρόγλου ενέταξε και την αύξηση δαπανών του υπουργείου στον προϋπολογισμό του 2017 (2,85% επί του ΑΕΠ, από 2,8%). «Για πρώτη φορά τα τελευταία 6 χρόνια, έχουμε αύξηση 5,3% στον προϋπολογισμό», είπε.

Πολύ σημαντική, επίσης, χαρακτήρισε ο κ. Γαβρόγλου την εκπόνηση μελέτης για τα οικονομικά της εκπαίδευσης. «Δεν υπάρχει καμία. Πρέπει να δούμε ποιες είναι οι ανάγκες. Η κυβέρνηση δεσμεύεται ότι θα κάνει ό,τι είναι δυνατό για να κλείσει την ψαλίδα ανάμεσα στην τωρινή κατάσταση και εκείνη που θα εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία των σχολείων και των πανεπιστημίων», πρόσθεσε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι τις λεπτομέρειες, θα τις ανακοινώσει ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως, ότι ο κ. Γαβρόγλου πήρε θέση για το τι μέλλει γενέσθαι με το ΕΣΥΠ, έναν από τους πυλώνες του εθνικού και κοινωνικού διαλόγου, που είχε εκκινήσει επί υπουργίας Νίκου Φίλη, λέγοντας εμμέσως πλην σαφώς ότι θα καταργηθεί.

«Θα πρέπει (σσ το ΕΣΥΠ) να αναμορφωθεί σε έναν φορέα, πιο μικρό, πιο ευέλικτο, όπου θα συζητάει η κοινωνία με τους εκπαιδευτικούς θεσμούς», είπε.