Κωστής Σταυρακάκης (μπύρα Σόλο): Η καλή μπύρα είναι ανθρώπινο δικαίωμα!

Μας μιλάει για την μπύρα Σόλο, την craft μπύρα από την Κρήτη με ψυχή.

Κείμενο: Παναγιώτης Λουκάς

Mε καταγωγή από την Κρήτη, η Σόλο δεν είναι μία οποιαδήποτε μπύρα αλλά μία craft μπύρα με ψυχή. Περήφανη, κατεχάρης και ασυμβίβαστη από τη φύση της, μπολιασμένη με την εμμονή πως η καλή μπύρα είναι ανθρώπινο δικαίωμα, η Σόλο δεν απευθύνεται στους λίγους αλλά σε όλους όσοι επιθυμούν μια τέλεια μπύρα. Πολύ παραπάνω από αυτό, η Σόλο δεν φτιάχνει μπύρα με γνώμονα την εμπορικότητα αλλά δημιουργεί και πειραματίζεται προσκαλώντας τους απανταχού φίλους της σε διάδραση, πρεσβεύοντας πως craft μπύρα σημαίνει πάνω από όλα ανθρώπινη επαφή. Με λίγα λόγια, η Σόλο παίρνει σάρκα και οστά μέσα από τον άνθρωπο, την συντροφικότητα, την φιλία, το μοίρασμα ιδεών, συναισθημάτων και όλων όσων δίνουν αξία στις στιγμές μας. Για την Σόλο μιλήσαμε με τον Κωστή Σταυρακάκη. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

Τα ερεθίσματα θα λέγαμε ήταν, αφενός η προυπάρχουσα τεράστια εμπειρία του Kjetil στην ζυθοποίηση, αφετέρου το γεγονός ότι 3 χρόνια πριν η σκηνή της μικροζυθοποιίας στην Ελλάδα ήταν εξαιρετικά περιορισμένη. Κοντολογίς, αρεσκόμαστε στην καλή μπίρα, η craft μπίρα έχει τεράστια περιθώρια αναπτυξης στην Ελλάδα, είχαμε τη δυνατότητα να παράγουμε ποιοτικη craft μπίρα … και ετσι προχωρήσαμε με την προσδοκία να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της ελληνικής μικροζυθοποιίας προσφέροντας νέα στυλ και γεύσεις στο ελληνικό, και όχι μόνο, κοινό.

solobeer2.jpg


Όπως μαρτυρά και το σλογκαν μας “Craft beer is a human right” απευθυνόμαστε σε όλους όσοι εκτιμούν και αρέσκονται στην ποιοτικη μπίρα. Προσπαθούμε λοιπόν να παράγουμε την καλύτερη δυνατή μπίρα σε τιμές όσο το δυνατόν πιο προσιτές τιμές προς τους μεσάζοντες και κατ επέκταση προς τους καταναλωτές.

solobeer3.jpg


Στόχος μας είναι να περνάμε καλά κάνοντας κάτι που μας αρέσει. Από εκεί και πέρα μας ενδιαφέρει να είμαστε δημιουργικοί, να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της ελληνικής μικροζυθοποιίας, να εκπαιδεύσουμε το ελληνικο κοινό όσον αφορά την craft μπίρα και γενικότερα να κάνουμε τα προιόντα και τις δραστηριότητες μας γνωστά όσο το δυνατόν περισσότερο σε παγκόσμιο επίπεδο.

solobeer4.jpg


Ο κόσμος αλλάζει ολοένα με γεωμετρικη πρόοδο σε όλα τα επίπεδα. Tαχύτητα, εξειδίκευση, παγκοσμιοποίση, τεχνολογικές εξελίξεις και νέα μέσα επικοινωνίας είναι κάποιες μόνο από τις βασικές παραμέτρους που έχουν αλλάξει την αγορά ανεπιστρεπτί. Είμαστε μια μικροζυθοποιία που απαρτίζεται από 4 άτομα και  κάποιους εξωτερικους συνεργάτες . Ο συντονισμός είναι σχετικά εύκολος σε αυτή τη φάση μιας και το περιβάλλον είναι οικογενειακό.

solobeer5.jpg

 
Η Ελλάδα σαν τόπος δίνει άπλετη έμπνευση αλλα το ελληνικό κράτος δεν δίνει κίνητρα, αντιθέτως βάζει πολλά εμπόδια στην επιχειρηματικότητα. Η ίδρυση έγινε σχετικά γρήγορα, από εκεί και πέρα όμως συναντησαμε αρκετη γραφειοκρατία, έλλειψη θεσμικών πλαισίων και αρκετό παραλογισμό σε πολλές δραστηριότητες μας. Η αλήθεια είναι πως επιχειρώντας στην Ελλάδα, έχεις την αίσθηση πως οι φορείς περισσότερο σου θετουν εμπόδια παρά προσπαθούν να κάνουν τη δουλεια σου και την υλοποιηση των ιδεων σου πιο ευκολη. Οι ευκαιριες  χρηματοδότησης και η φορολογια εντός της περιοδου κρίσης οπου ξεκινήσαμε ήταν απογοητευτικα εξού και πρέπει να έχεις πάθος και πιστη για αυτό που κάνεις ώστε να μην τα παρατησεις..   

solobeer6.jpg
 
Η κυριότερη και γενικότερη ίσως πρόκληση  από την οποία εκπορεύονται υπό – προκλήσεις είναι ο παγκόσμιος ανταγωνισμός σε όλα τα επίπεδα. Από εκεί και πέρα πρόκληση για τα ελληνικά δεδομένα σίγουρα αποτελεί καταρχήν η διαχείριση των εμποδίων που σου θέτει το οικονομικό καθεστώς στο οποίο δραστηριοποιείσαι.
 
Αν είχαμε την δυνατότητα να γυρίσουμε πίσω στον χρόνο και ως επιχειρηματίες αλλά και αν η αγορά ήταν ήδη πιο ανεπτυγμένη και οικεία με τα προιόντα της craft μπίρας θα ξεκινούσαμε ευθύς με την δημιουργια του ζυθοποιειου μας στην Κρήτη ως βάση του μοντέλου επιχειρηματικότητας μας και όχι μέσω συμβολαιακής ζυθοποιησης. Μετα από 5 χρόνια βλέπουμε την επιχείρηση μας σαν μια υγιή επιχείρηση παραγωγής craft ποτών με μικρή αλλά πολύ ποιοτική παραγωγή με παγκόσμια αναγνωσιμότητα.  
 
Σχετικά με το εάν η κρίση είναι και επιχειρηματική ευκαιρία, εμείς απάνταμε « ουδέν κακό αμιγές καλού» Ευκαιρίες υπάρχουν πάντοτε ανεξαρτήτως του οικονομικού κλίματος αρκεί να μπορείς να τις αναγνωρίσεις. Άλλωστε ζούμε σε μια παγκόσμια αγορά. Αυτό που κάνει η κρίση όμως είναι να σε κάνει πιο παραγωγικό, πιο αποτελεσματικό και πιο ουσιαστικό, καθώς περιορίζοντας τους πόρους και τις ευκαιρίες, σε ωθεί στο να επινοήσεις τρόπους ανάπτυξης .

http://solobeer.gr