Θοδωρής Σπηλιώτης (esurvey.gr): Πρέπει στην αρχή να κινείσαι γρήγορα να βγάλεις το προϊόν άμεσα και να κάνεις τα λάθη στην αρχή

Πως μια επίσκεψη σε ενα cafe, μπορεί να δημιουργήσει ένα startup!

Κείμενο: Παναγιώτης Λουκάς

 Το Youth Platform είναι πάντα κοντά σε όσους αποφασίζουν να ξεφύγουν από τα παραδοσιακά κανάλια και να πάνε το επάγγελμά τους λίγο παρακάτω όσον αφορά στις διαδικασίες και την επικοινωνία με το κοινό. Το esurvey δημιουργήθηκε όταν σε μια καφετέρια ο σερβιτόρος ήταν αγενής και ο καφές μέτριος. Για την εμπειρία του αυτή διαβάστε όσα ενδιαφέροντα είπε ο Θοδωρής Σπηλιώτης  στον Παναγιώτη Λουκά...

Όλα ξεκίνησαν από προσωπική ανάγκη, όταν επισκέφτηκα ένα καφέ στην Αττική με έναν φίλο μου. Όταν ήρθε η  ώρα να  παραγγείλουμε, ό σερβιτόρος ήταν αγενής και ο καφές μέτριος. Σε ένα εξαιρετικό περιβάλλον δίπλα στην θάλασσα και σε μία ακριβή επένδυση, υπήρχε ένας εργαζόμενος που μείωνε σοβαρά όλη την εικόνα της επιχείρησης, άλλα και η ποιότητα που ροφήματος ήταν μέτρια. Σκέφτηκα, καλοπροαίρετα να μιλήσω στο ιδιόκτητη. Ήθελα να τον ενημερώσω  ότι με αυτά τα δεδομένα στην επιχείρηση του, θα χάσει και άλλους δυσαρεστημένους πελάτες έκτος από έμενα. Τελικά δεν το έπραξα αφού με αποθάρρυνε ο φίλος μου. Γυρίζοντας στο σπίτι μου, τριγυρνούσε στο μυαλό μου η  εμπειρία μου στο καφέ.  Ίσως το γεγονός ότι ο φίλος μου αισθανόταν ντροπή και αμηχανία να εκφράσουμε το παράπονο μας στον ιδιοκτήτη ήταν ό κύριος παράγοντας που μας απέτρεψε προς αυτή τη κατεύθυνση.


Έτσι σκέφτηκα ότι θα μπορούσα να δημιουργήσω ένα ηλεκτρονικό κουτί  παραπόνων ώστε να  εκφράζει ο πελάτης ελεύθερα την γνώμη του. Η ιδέα ωρίμασε και εξελίχθηκε, το ηλεκτρονικό κουτί παραπόνων έγινε  ανώνυμο ώστε να εκφράζεται ελεύθερα ο πελάτης,  αλλά και ο ιδιοκτήτης να δημιουργεί την δική του έρευνα μέσα από ερωτήσεις που επιθυμεί  και να λαμβάνει τα αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο! Έτσι γεννήθηκε η πλατφόρμα Έρευνας  Μέτρησης Ικανοποίησης Πελατών (www.esurvey.gr). Η πλατφόρμα δίνει την δυνατότητα μέσω ενός tablet στον επιχειρηματίας να δέχεται το feedback των πελατών εντός της επιχείρησης και να αξιοποιεί την πληροφορία.   


Η παραδοσιακή μορφή επικοινωνίας μεταξύ επιχειρήσεων και πελατών που έβρισκε μορφή σε κουτιά παραπόνων, προτάσεων ή υποδείξεων, σε έντυπα κτλ είχε ανάγκη εξέλιξης. Με αξιοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας και καινοτομίας, ένοιωσα ότι ήρθε η ώρα για τη δημιουργία ενός νέου προϊόντος ικανού να καλύψει αποτελεσματικά τις ανάγκες της αγοράς ή και να αναδείξει νέες. H Πλατφόρμα απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις πού θέλουν να βελτιώσουν την σχέση τους με το πελάτη, μετρώντας την γνώμη του για υπηρεσίες / προϊόντα (Customer Feedback) και να αξιοποιήσουν την πληροφορία σε πραγματικό χρόνο.


Ο σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε τις επιχείρησης να παρέχουν καλύτερα προϊόντα / υπηρεσίες με την βοήθεια του πελάτη αξιοποιώντας τις πληροφορίες, ώστε να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες / προϊόντα, αξιολόγηση προσωπικού κτλ. 
Πιο συγκεκριμένα το application έχει τα παρακάτω πλεονεκτήματα :

    * Εύκολο στην Δημιουργία
    * Καθαρό περιβάλλον χρήσης
    * Εύκολη συλλογή απαντήσεων
    * Online αποτελέσματα και γραφήματα
    * Συνεχής ενημέρωση όπου και να βρίσκεστε
    * Αποτελέσματα ταυτόχρονα από διαφορετικά γεωγραφικά σημεία της επιχείρησης
    * Tablet με εύκολο περιβάλλον εργασίας
    * Έρευνα εντός η εκτός της επιχείρηση σας

Οι συνεργάτες δεν είναι ανάγκη να είναι όλοι εντός της επιχείρησης. Λόγω της φύσης της δουλειάς, μπορεί να συνεισφέρουν από οποιοδήποτε μέρος. Το πλεονέκτημα να είναι όλοι σε ένα χώρο δίνει άμεση αλληλεπίδραση. Σε κάθε περίπτωση μπορεί να γίνει συνδυασμός, όπως στην δική μας περίπτωση ου δουλεύουν 3 άτομα εντός επιχείρησης και 2 άτομα από την Θεσσαλονίκη  


Έχει βελτιωθεί πολύ το επιχειρηματικό περιβάλλον. Την εταιρία την ιδρύσαμε στο (ΓΕΜΗ) στην υπηρεσία μιας στάσης. Έχουν δημιουργηθεί χώροι που φιλοξενούν εταιρίες στο ξεκίνημα τους γίνονται παρουσιάσεις και πλέον η γνώση μοιράζεται. Αυτό είναι ένα πλεονέκτημα για τους νέους επιχειρηματίες. Έχουν εύκολη πρόσβαση στην γνώση. Η φορολογία πρέπει να μειωθεί η να είναι μηδενική  για τα πρώτα 3 χρόνια λειτουργίας, γιατί είναι και ποιο δύσκολα, λόγω ή έλλειψης κεφαλαίων ή και ακόμα εσόδων       


Η μεγαλύτερη πρόκληση για τις startup είναι η επιβίωση κυρίως μέσα από την άντληση κεφαλαίων και στην συνέχεια η εδραίωση στην αγορά και επέκταση σε αγορές του εξωτερικού. Πρέπει στην αρχή να κινείσαι γρήγορα να  βγάλεις το προϊόν άμεσα και να κάνεις τα λάθη στην αρχή. Θέλω σε διάστημα 5 ετών να έχει εδραιωθεί η εταιρία και να έχει επεκταθεί στις αγορές της Ευρώπης και Μέσης Ανατολής.

 Εαν μπορούσα να δώσω μια συμβουλή σε κάποιον που τώρα βγαίνει στην αγορά εργασίας θα ήταν να έχει αποφασιστικότητα-ακεραιότητα-θάρρος-ταπεινοφροσύνη-χιούμορ.

esurvay1.jpg



www.esurvey.gr