Μιχάλης Ίκουτας (νέοι που επιχειρούν): Bοηθάμε online shoppers να νιώσουν “μικροί θεοί”!

Το ερέθισμα για να ξεκινήσουμε ήταν η έκρηξη του e-commerce στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

Κείμενο: Παναγιώτης Λουκάς

Η  startup εταιρεία «totos.gr Ι.Κ.Ε» ιδρύθηκε το 2013 με έδρα τη Ρόδο και αντικείμενο τις υπηρεσίες διαδικτύου. Συγκεκριμένα η «totos.gr Ι.Κ.Ε» μέσα από πρωτοποριακές πλατφόρμες στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξη του e-commerce παρέχοντας στον επισκέπτη μια εξελιγμένη μηχανή αναζήτησης, όπου του δίνεται παράλληλα η δυνατότητα σύγκρισης τιμών  και προβολής προϊόντων κατά τη διάρκεια περιήγησής του στον ιστότοπο www.totos.gr. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε ο Μιχάλης Ίκουτας στον Παναγιώτη Λουκά.


Το ερέθισμα για να ξεκινήσει η ιδέα του www.totos.gr ήταν η έκρηξη του e-commerce στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Αρκεί κάνεις να δει τα στατιστικά της πενταετίας που μας πέρασε - δηλαδή της πενταετίας της κρίσης - όπου παρά τη γενική οικονομική κατάσταση  ο κλάδος του e-commerce παρουσίαζε ετησίως αύξηση άνω του 20%. Ένα ποσοστό που αναμένεται να διατηρηθεί, ακόμα και να αυξηθεί, τα προσεχή χρόνια. Κάνοντας ένα business plan με πολύ συγκεκριμένους στόχους και δίχως να ονειροβατούμε καταφέραμε σε μόλις 5 μήνες λειτουργιάς της πλατφόρμας να συνεργαστούμε με περισσότερα από 500 ελληνικά e-shops, γεγονός ενδεικτικό για το τι μπορούμε να περιμένουμε από την www.totos.gr στο άμεσο μέλλον.

totos1.jpg

 

Επί της ουσίας απευθυνόμαστε σε δύο εντελώς διαφορετικά κοινά. Το πρώτο είναι οι συνεργάτες μας, δηλαδή επιχειρηματίες που διατηρούν e-shops στην Ελλάδα. Κάθε ελληνικό e-shop που πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις είναι εν δυνάμει συνεργάτης για την www.totos.gr. Το δεύτερο κοινό είναι οι επισκέπτες της ιστοσελίδας. «Males and Females aged Zero and up» όπως συνηθίζουμε συγκεκριμένα να τους αποκαλούμε στην εταιρεία. Σαφώς και ο τίτλος δεν βασίζεται στα πραγματικά δημογραφικά στοιχειά του κοινού, αλλά θέλαμε μέσα από αυτόν να φανεί το μεγάλο εύρος του κοινού. Υπολογίζεται ότι στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 7.000.000 διαδικτυακοί χρήστες, εκ των οποίων περίπου 4.000.000 έχουν αγοράσει τουλάχιστον μια φορά online. Αυτό λοιπόν που θέλουμε είναι κατ’ αρχάς να προσεγγίσουμε αυτούς τους 4.000.000 online shoppers και έπειτα να αυξήσουμε τον αριθμό τους.
 
 

totos2.jpg


Στόχος μας είναι η πρωτοπορία στην παροχή υπηρεσιών εξοικονόμησης χρημάτων για τους καταναλωτές μέσω της πλατφόρμας σύγκρισης τιμών  www.totos.gr, έτσι ώστε κάθε online shopper αξιοποιώντας τα χρήματά του στο διαδίκτυο στο μέγιστο βαθμό να νιώθει ’’μικρός θεός’’! Σε επιχειρηματικό επίπεδο όραμά μας είναι να καταφέρουμε να αναπτύξουμε ένα global brand, γνωρίζοντας σαφώς και τι προαπαιτεί ένα τέτοιο όραμα.
 
Στην παρούσα φάση στην  εταιρεία εργαζόμαστε 6 άτομα και υπάρχουν επιπλέον 9 τακτικοί εξωτερικοί συνεργάτες. Οι περισσότεροι βρισκόμαστε στα γραφεία της εταιρείας που εδρεύουν στη Ρόδο. Οι εξωτερικοί μας συνεργάτες όμως βρίσκονται και εκτός νησιού:  Αθήνα, Θεσσαλονίκη και  Άμστερνταμ.  Χάρις στην τεχνολογία οι αποστάσεις έχουν εκμηδενιστεί και συνεργαζόμαστε σαν να βρισκόμαστε όλοι στο ίδιο γραφείο.

 

totos3.jpg


 
Δεν σκεφτήκαμε σε κανένα σημείο να τα παρατήσουμε. Είχαμε προαποφασίσει ότι δεν υπήρχε καν ως επιλογή. Γνωρίζαμε εξ αρχής τι θα αντιμετωπίζαμε ανοίγοντας την εταιρεία στην Ελλάδα, αν και πότε δεν μπορείς να είσαι πλήρως προετοιμασμένος για το μέγεθος της ελληνικής γραφειοκρατίας. Τα κίνητρα σε σχέση με χώρες του εξωτερικού είναι πρακτικά ανύπαρκτα. Θα πρέπει κάθε νέος επιχειρηματίας να είναι ιδιαιτέρα προετοιμασμένος, ουσιαστικά αλλά και ψυχολογικά, προτού να έρθει αντιμέτωπος με τη γραφειοκρατία στην Ελλάδα και τα παράδοξα αυτής!
 
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη πρόκληση από τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας με την οποία κάθε επιχείρηση, που θέλει κατ’ αρχήν να επιβιώσει, θα πρέπει τουλάχιστον να συμβαδίζει. Αρκεί να δει κανείς τους ρυθμούς εξέλιξης της τεχνολογίας την τελευταία πενταετία παγκοσμίως.
 
 Δεν νομίζω πως υπάρχει κάτι που θα κάναμε διαφορετικά εάν γυρίζαμε πίσω τον χρόνο. Λέγεται πως για τις startup εταιρείες η επιτυχία οφείλεται στις σωστές αποφάσεις, οι όποιες βασίζονται στην εμπειρία που αποκτήθηκε από τις λάθος αποφάσεις! Στόχος μας είναι να έχουμε διεισδύσει σε συγκεκριμένες ευρωπαϊκές αγορές στα αμέσως επόμενα χρόνια.
 
 Στην Ελλάδα δυστυχώς, ασχολούμαστε με την οικονομία, είτε όταν πρόκειται να κερδίσουμε κάτι γρήγορα, είτε γιατί η ίδια η οικονομία μας επιβάλλει βίαια να ασχοληθούμε μαζί της. Η κρίση που βιώνει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είναι πολύπλευρη και ιδιαίτερα πολύπλοκη. Η κρίση ίσως να δημιουργεί ευκαιρίες σε κάποιους τομείς, αλλά θεωρώ πως οι ευκαιρίες είναι πάντα εκεί. Αρκεί να τις αναζητήσουμε…
Η συμβουλή που θα έδινα σε κάποιον που βγαίνει τώρα στην αγορά εργασίας είναι να αποφασίσει αν ανήκει σε αυτούς που προτιμούν να ’’παίζουν’’ με ασφάλεια ή σε αυτούς που ρισκάρουν. Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα θα βοηθήσει αρκετά ούτως ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο για το ποια πορεία πρέπει να ακολουθήσει.
Σε κάποιον πάλι που διανύει τα πρώτα του επιχειρηματικά βήματα θα πρότεινα να επενδύσει στους ανθρώπους. Σε «team players». Σε «believers». Να αναζητήσει αυτά τα ‘‘qualities that  money can’t buy…’’

 

www.totos.gr

totos4.jpg