Άρχισε η δοκιμασία του Rally Dakar

Ποιά ομάδα θα διεκδικήσει τη νίκη στις τέσσερις κατηγορίες του θρυλικού ράλι;

Κείμενο: Platform team

Ποιά ομάδα θα διεκδικήσει τη νίκη στις τέσσερις κατηγορίες του θρυλικού ράλι;

 

Η ώρα του 37ου Rally Dakar έφτασε, με τον επικό αγώνα να περιλαμβάνει φέτος 13 ειδικές διαδρομές που θα απλώνονται σε 4.690 χιλιόμετρα χρονομετρημένων διαδρομών στα εδάφη της Αργεντινής και της Βολιβίας.

 

Πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία των αυτοκινήτων θα έχει η Team Peugeot Total που μετά τη συλλογή πολύτιμων εμπειριών το 2015, επιστρέφει με στόχο τη νίκη! Το 2008DKR16 είναι φαρδύτερο, ταχύτερο, χαμηλότερο και πιο ισχυρό από τον… πρόγονό του και υπόσχεται να οδηγήσει τα τέσσερα πληρώματα της γαλλικής ομάδας στις πρώτες θέσεις της κατάταξης.

 

Όσο για τη Dream Team, εκτός από τον 11 φορές νικητή στο Rally Dakar, Stephane Peterhansel, τον 5 φορές θριαμβευτή σε αυτή την επική μάχη, Cyri Despres και τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι, Carlos Sainz, φέτος περιλαμβάνει και τον κάτοχο εννέα τίτλων στο WRC, Sebastien Loeb! Στη λίστα των φαβορί βρίσκονται ξανά, τόσο ο περυσινός νικητής Nasser Al-Attiyah όσο και ο Ginielde Villiers. Στους δύο τροχούς, με τον Marc Coma να έχει πλέον… κρεμάσει το κράνος του, η εργοστασιακή ομάδα της Red Bull KTM αναμένεται να πρωταγωνιστήσει, με αναβάτες όπως οι Matthias Walkner, Jordi Viladoms και Toby Price. Αντίπαλο δέος θα αποτελέσει ο Joan «Bang Bang» Barreda της Honda.

 

Στην κατηγορία των φορτηγών, η αυτοκρατορία της KAMAZ δεν είναι διατεθειμένη να παραχωρήσει τα σκήπτρα. Ο «Τσάρος» του Rally Dakar, Vladimir Chagin, καθοδηγεί τέσσερα πληρώματα, εκ των οποίων αναμένεται να προκύψει και ο φετινός νικητής. Τέλος στα Quad, o Αργεντινός Marcos Patronelli σηκώνει το βάρος των προσδοκιών των συμπατριωτών του. Αν και ο δύο φορές νικητής στο Rally Dakar, έχει να αντιμετωπίσει πολλούς διψασμένους για επιτυχία αντιπάλους. Ανάμεσά τους και ο Mohamed AbuIssa από το Κατάρ, που θέλει να είναι αυτός που πανηγυρίσει στις 16 Ιανουαρίου όταν και θα ολοκληρωθεί η φετινή δοκιμασία.

 

Ο βαθμός δυσκολίας στα αφιλόξενα εδάφη της Νότιας Αμερικής είναι μεγάλος και η κακοκαιρία που επικρατεί στην περιοχή δεν αποτελεί σύμμαχο. Ως αποτέλεσμα αυτής, η πρώτη ειδική διαδρομή του φετινού Rally Dakar ματαιώθηκε. Αλλά υπάρχουν άλλες 12, σε βραχώδεις περιοχές, αμμόλοφους και αλυκές, όπου κάθε αγωνιζόμενος καλείται να κάνει καθημερινά μία μεγάλη υπέρβαση, ώστε να φτάσει στον τερματισμό.

 

Το Rally Dakar 2016 σε αριθμούς:

Ø  1 νίκη έχει στο ενεργητικό του ο Carlos Sainz (2010)

Ø  2 οι χώρες στις οποίες απλώνεται το φετινό ράλι (Αργεντινή, Βολιβία)

Ø  5 οι νίκες του Cyril Despres

Ø  11 οι νίκες του Stephane Peterhansel (6 με μοτοσυκλέτα, 5 με αυτοκίνητο)

Ø  13 οι ειδικές διαδρομές του 2016

Ø  36 τα Ράλι Ντακάρ που έχουν διεξαχθεί

Ø  46 τα quad που θα πήραν εκκίνηση

Ø  55 τα φορτηγά που συμμετέχουν στο φετινό αγώνα

Ø  60 οι διαφορετικές εθνικότητες των αγωνιζόμενων

Ø  110 τα αυτοκίνητα που ανέβηκαν  τη ράμπα της εκκίνησης

Ø  143 οι μοτοσυκλέτες που δοκιμάζονται στα εδάφη της Νότιας Αμερικής

Ø  180 η μικρότερη σε μήκος (km) ειδική διαδρομή (η τελευταία του αγώνα)

Ø  190 οι χώρες στις οποίες προβάλλεται το ράλι

Ø  354 ο συνολικός αριθμός των οχημάτων που λαμβάνουν μέρος στο Ράλι Ντακάρ 2016

Ø  556 οι φετινοί μονομάχοι σε όλες τις κατηγορίες

Ø  542 η μεγαλύτερη σε μήκος (km) ειδική διαδρομή (η 6η, Uyuni, Uyuni)

Ø  1979 η πρώτη χρονιά διεξαγωγής του Ράλι Ντακάρ

Ø  4.690 τα αγωνιστικά χιλιόμετρα που θα κρίνουν τον νικητή

Ø  8.995 χιλιόμετρα διαδρομών (απλές & ειδικές)

Ø  4.800.000 θεατές (το 2015)