Μουσική

2nd Hip Hop Festival στην Τρίπολη

 

Το 2ο Hip Hop Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 28 Αυγούστου, το απόγευμα, στην πλατεία Άρεως στην Τρίπολη, με την υποστήριξη του δήμου. Kύριο θέμα του φεστιβάλ, ο εορτασμός των 40 χρόνων της Hip Hop μουσικής και κουλτούρας. Σκοπός της εκδήλωσης είναι να παρουσιαστούν τα τέσσερα στοιχεία της Hip Hop που είναι το MCing, το DJing το break dance και φυσικά το graffiti writing.  Το break dance θα εκπροσωπήσουν και θα παρουσιάσουν οι Breakers without Fear από την Αθήνα. Ο θρυλικός writer, Jasone από τη Θεσσαλονίκη με σημαντικό έργο και συνεχή παρουσία στην street art, καθώς και οι Anser και Crisis από την Αθήνα, θα βάψουν εκπροσωπώντας το Graffiti. Στα μικρόφωνα οι Flow job, 6aria, Μυστική Συνταγή και Afro Cream και τέλος στα πικάπ θα σπινιάρουν dope beats οι djs, Rebel-oz και Skinny. (Νίκος Δασκαλόπουλος)

Νέο mixtape απο τον Curren$y (download)




Ο rapper Curren$y απο τη Νέα Ορλεάνη μπορεί να τριαντάρισε αλλά μυαλό δεν έβαλε. Με μεγάλες δόσεις χιούμορ και με αλλαγή label κάθε χρόνο (!!), φέτος τον βρίσκουμε στην Warner Brothers / Jet Life records (με την δεύτερη να είναι ουσιαστικά το προσωπικό του label). Μόλις κυκλοφόρησε ένα νέο mixtape απο τα πάμπολλα που έχει κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια (με τίτλους όπως 'Fear and Loathing in New Orleans', 'Weekend at Burnie's', 'How Fly' μαζί με τον Wiz Khalifa κ.α.). Με τίτλο 'Verde Terrace' και hosted απο τον DJ Drama το νέο mixtape κυκλοφορεί προς δωρεάν download.

{youtubejw width="470"}nGQTHQterFg{/youtubejw}

The Flaming Lips & Lightning Bolt (video)


Οι Flaming Lips αποδεικνύουν για άλλα μια φορά πόσο μπροστά είναι και ίσως 'out of this world'. Πρόσφατα συνεργάστηκαν με τους άλλους 'εξωγήινους' με το όνομα Lightning Bolt (είμαστε τυχεροί που έχουμε δει live και τα δύο ονόματα) σε ένα EP τεσσάρων κομματιών (περισσότερα για τη συνεργασία εδώ). Μάλιστα, κυκλοφόρησαν και αυτό εδώ το εξαιρετικό video για το κομμάτι 'I'm Working at Nasa on Acid'. Ο πιο κατάλληλος τίτλος σίγουρα...

{youtubejw width="470"}iOFjDs1Vzzo{/youtubejw}

Rocksmith x Cookin' Soul Summer mixtape

 

Το φετινό Καλοκαίρι οδεύει δυστυχώς προς το τέλος του, αν και ποτέ δεν είναι αργά για μια νέα απόδραση. Το ίδιο φαίνεται πως σκέφτηκε το ισπανικό DJ / producers τρίο των Cookin' Soul (ίσως οι κορυφαίοι hip hop / mashup dj's της Ευρώπης / πραγματικοί party starters) που μαζί με την Αμερικάνικη urban εταιρία ρούχων Rocksmith, ετοίμασαν ένα νέο mixtape με τίτλο 'Summer Waves' και δωρεάν download.

Το ίδιο τρίο μας έχει προσφέρει στο παρελθόν κάποια εξαιρετικά mixtapes πάνω στις δουλειές ονομάτων όπως 2PAC, Notorious B.I.G., soulja Boy, Drake κ.α.

Το 'Nevermind' ξανά ζωντανά!




Τον Σεπτέμβριο συμπληρώνονται 20 χρόνια απο την κυκλοφορία του κλασικού 'Nevermind' άλμπουμ των Nirvana. Ένα άλμπουμ που επηρέασε πολλά σύγχρονα συγκροτήμα αλλά υπήρξε και ένα απο τα πιο υπερεκτιμημένα όλων των εποχών (μεταξύ άλλων άλμπουμ). Οι συνάδελφοι απο το περιοδικό Sonik μάλιστα ετοιμάζουν και ένα εξαιρετικό τεύχος (& tribute cd) αφιερωμένο στο 'Nevermind', που θα κυκλοφορήσει σύντομα. Ο μπασίστας των Nirvana, Krist Novoselic, ετοιμάζει απο την πλευρά του ένα  live στις 20 Σεπτεμβρίου στο Seattle με το 'Nevermind' να παίζεται ολόκληρο. Θα τον πλαισιώσουν μέλη απο μπάντες όπως Fastbacks, The Long Winters, Visqueen, Valis (με μέλη απο Screaming Trees), ενώ είναι αμφίβολο αν θα παίξει μαζί και ο Dave Grohl μιας και έχει προγραμματισμένα dates με τους Foo Fighters εκείνη την περίοδο.


The Weeknd - Thursday (free download)

 

Το πιο πολυσυζητημένο 'υπόγειο' όνομα αυτήν εποχή είναι ο νεαρός (μόλις 21 ετών) The Weeknd απο το Τορόντο με την 'πειραγμένη' του r'n'b. Άλλο ένα όνομα απο τον Καναδά που συμπληρώνει την τριάδα με αγαπημένα νέα Καναδικά ονόματα (με τα άλλα δύο να είναι ο Dirty Beaches και οι Diamond Rings) και θέτει τον εαυτό του υποψήφιο στο φετινό Polaris Music Prize (σαν να λέμε τα Καναδικά Grammy, αλλά με πολύ πιο ανεξάρτητο αέρα). Και σαν να μην φτάνουν όλα αυτά και πριν τον προσεγγίσουν οι 'κακές' πολυεθνικές (πράγμα που θα γίνει σύντομα, όπως έκαναν και με ονόματα σαν τον Frank Ocean), μας δίνει ένα νέο mixtape προς δωρεάν download (πριν κρασάρει ξανά το site του απο τα χιλιάδες downloads!). Download Link 1 ή ενναλακτικά Download Link 2. (Μάνος Νομικός)

{youtubejw width="470"}6_bLW6LwvbM{/youtubejw}

Trouble & Bass (συνέντευξη)




Trouble & Bass.

Συνέντευξη με τους ανθρώπους πίσω απο ένα από τα καλύτερα ηλεκτρονικά / dance record labels και lifestyle brands της Νέας Υόρκης! Trouble & Bass και μην πας γυρεύοντας! Μας μιλάει η Kelley Frank και ο Captain. Ο Drop the Lime (το άλλο ιδρυτικό μέλος) κάπου χαμένος σε ατελείωτο tour!

Συνέντευξη: Μάνος Νομικός


(The Captain)

Γεια! Πως πάει στη Νέα Υόρκη;

Kelley Frank: Τα πάντα είναι υπέροχα εδώ! Κάθε μέρα είναι γεμάτη. Επιτέλους βλέπουμε λιακάδα σχεδόν μετά από οχτώ μήνες Χειμώνα. Αλλά είμαστε κλεισμένοι μέσα με δουλειές για να μπορούμε ταρακουνάμε λίγο τον κόσμο με τις μουσικές

Ποιοι βρίσκονται πίσω (και μπροστά) από την Trouble & Bass;

The Captain: Η Trouble & Bass ξεκίνησε από τον Drop the Lime το 2006 (σ.σ. τον είχαμε δει πριν μερικούς μήνες ζωντανά στο Swing club σε ένα φοβερό electro / rockabilly live!) και μαζί του δουλεύουν ο The Captain (εγώ), Star Eyes και AC Slater. Εκτός του DJ crew, o The Captain ‘τρέχει’ το label και τα events και όλες τις καθημερινές δουλειές μαζί με μερικούς interns.

Kelley Frank: Εγώ τρέχω τα Trouble & Bass bookings που μόλις τώρα στήσαμε. Κλείνω in-house τις συναυλίες των καλλιτεχνών μας.

Ροκάρετε σκληρά την Νέα Υόρκη;

The Captain: Πιο σκληρά και από πέτρα!

Kelley Frank: Ότι και να κάνουμε πάντα ροκάρουμε σκληρά!


(Kelley Frank)

Πως είναι η club / dance σκηνή της Νέας Υόρκης αυτές τις μέρες; Μικρότερα club σε αντίθεση με το παρελθόν;


The Captain: Η Νέα Υόρκη είχε πάντα ‘τα πάνω και τα κάτω’ της, clubs και parties πάνε και έρχονται. Club κλείνουν και άλλα ανοίγουν ξανά,μερικά υπάρχουν πάντως εδώ και μια ζωή. Ακόμα υπάρχουν μερικά μεγάλα club που φιλοξενούν διάσημους DJs αλλά και μικρά spot όπως το The Cove και Public Assembly με underground ονόματα. Το τι είναι καλό και κακό πάντα επιφείεται στους ανθρώπους της Νέας Υόρκης και στο γούστο το καθενός. Κάνουμε ένα δικό μας event κάθε μήνα αλλά πλέον δεν έχουμε κάποιο συγκεκριμένο residency όπως παλιά. Αυτό δείχνει πολλά για την Νέα Υόρκη.

Ποιοι καλλιτέχνες και προσωπικότητες καθορίζουν την Νέα Υόρκη του 2011;

The Captain: Πολλά πρόσωπα που κάνουν την Νέα Υόρκη όμορφη. Fool’s Gold records, η οικογένεια των Turntable Lab, οι τύπο από το Fixed πάρτι, Throne of Blood records, DFA records, Dutty Artz Crew, ο Dre Skull με την Mixpak records…


(Drop the Lime)

Όσο βρισκόμαστε στην Ευρώπη, τόσο πιο πολύ μπάσο;

Kelley Frank: Τα παιδιά στην Αμερική τρελαίνονται με το dubstep αλλά το Λονδίνο έχει το ‘future bass’ και πολλά υβρίδια του bass ήχου. Νομίζω είμαστε ισοπαλία. H Trouble & Bass είναι μία από τις πρωτοπόρους της bass και dance σκηνής και ‘κάνουμε παιχνίδι’.

Έχετε και μία μικρή εταιρία ρούχων με το ίδιο όνομα και μερικά πολύ σωστά σχέδια (όπως το ‘BASS’ New Era καπέλο που έγινε ανάρπαστο). Να αναμένουμε νέα κομμάτια;

The Captain: Ναι, πολλά νέα σχέδια και κομμάτια θα κυκλοφορήσουν σύντομα. Σχεδιάζουμε και για τον Χειμώνα τώρα. Ίσως και μερικά cut & sew κομμάτια και όχι μόνο t-shirts και καπέλα.


(Drop the Lime)

Τι φέρνει το υπόλοιπο του 2011 για την Trouble & Bass;


The Captain: Μεγάλες κυκλοφορίες από Samo Sound Boy, Zombies for Money, AC Slater, Little Jinder και άλλους. Τα πέμπτα μας γενέθλια, περισσότερες περιοδείες, περισσότερα videos και περισσότερο trouble!


Website:
http://www.troubleandbass.com

{vimeo width="470"}12742408{/vimeo}

{youtubejw width="470"}xf4yfD_it-I{/youtubejw}

Imaginary Friend (συνέντευξη)

Imaginary Friend.

Ο Imaginary Friend (aka Japanese Bass Tart) της Undersky Collective (μία κολεκτίβα ανάμεσα σε Έλληνες και Ιάπωνες παραγωγούς και μουσικούς) συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πιο δραστήριους Έλληνες bass παραγωγούς, αν και μόλις στα 20 του χρόνια. Με κομμάτια και κυκλοφορίες σε ξένα label και προγραμματισμένα dates στο εξωτερικό, φαίνεται πως δεν τον κρατάει τίποτα εδώ (εκτός βέβαια η 'μαμά πατρίδα' που μόλις καθάρισε και με αυτή). Unedited και 'straight to your face' συνέντευξη για να δούμε τι κρύβει μέσα στο μυαλό του!


 

Πες μας μερικά λόγια για τον Imaginary Friend και την Undersky Collective.

Χαχα... Νομίζω πως δεν μπορώ να απαντήσω πιο απλά, απ το όσο απλή είναι και η ερώτηση. Δεν τολμώ να ταυτιστώ με τον Imaginary Friend αλλά σε αντίθεση μπορώ να πω πως αντιπροσωπεύει το καλλιτεχνικό κομμάτι του εαυτού μου. Πολλές φορές μάλιστα, ακόμα και ο ίδιος τον αναφέρω ως τρίτο πρόσωπο χαχα.

Όσον αφορά την Undersky, ξεκίνησε σαν ιδέα τον Οκτώβριο του ’10 και με αφορμή να σμίξουμε τη μουσική μας, εγώ και ο νεαρός Ιάπωνας DJ από την Ναγκόϊα και ιδιοκτήτης ενός από τα μεγαλύτερα Record Stores της underground ηλεκτρονικής μουσικής σκηνής της Ιαπωνίας Χιρονόμπου Χαγκιουάρα, γνωστός ως IIHD, πήραμε τη πρωτοβουλία να συντάξουμε ένα πρόχειρο δελτίο τύπου, το οποίο παρουσίαζε μια κολεκτίβα αρχικά, αποτελούμενη από τους : Code:7023, Mondo, 4T2, Enki n’ Enill, Kozocow, Chris Crooks και φυσικά τους Imaginary Friend και IIHD.
Λειτουργούσαμε σαν ομάδα, ήμασταν μια διαδυκτιακή οικογένεια, καθώς πολλούς από εμάς μας χώριζαν αποστάσεις χιλιάδων χιλιομέτρων. Αυτό βέβαια ποτέ δεν σταμάτησε την αγάπη μας για μουσική  και οι πρώτες συνεργασίες μεταξύ μας είχαν ήδη αρχίζει, όπως το “Kinjirareta Ai” με τον IIHD, το “Auf Der Start Wartet” με τον αδερφικό μου φίλο Kozocow η το αναμενόμενο μουσικό κομμάτι του 4Τ2 με τον Λονδρέζο MC, Chris Crooks. Καταφέραμε να διοργανώσουμε πολλά μουσικά events στις πόλείς Οσάκα, Ναγκόϊα και Οκινάουα, με τη βοήθεια πάντα της Ιαπωνικής δύναμης της κολεκτίβας που αποτελείται από τους IIHD, Code-7023 και Mondo. Φυσικά δεν μπορεί να λείψει και η συμμετοχή μας στην διοργάνωση και προώθηση του Endorphin Festival για το 2011, που διοργανώνεται κάθε χρόνο από τους Voltage Selector, τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Φέτος, πολλά νέα μέλη και αυτή τη φορά όχι μόνο φίλοι και γνωστοί μπήκαν στην κλίκα της Undersky, ανάμεσά τους οι Sun Of Selah, Gia Mellish, The Next, TKR, Duckem, Atsuko Cheeba και άλλοι. Ευελπιστούμε σε ένα ομώνυμο διαδυκτιακό record label σύντομα, έτσι ώστε να δείξουμε στον κόσμο και την «άλλη» πλευρά της ηλεκτρονικής μουσικής, γιατί δυστυχώς εδώ αν δεν έχεις ταμπέλα, δεν ανήκεις πουθενά.

Γιατί τόση αγάπη για την Ιαπωνία; Χεχε.

Αυτή είναι από τις πιο οδυνηρές ερωτήσεις που θα μπορούσε κανείς να μου κάνει. Θα μπορούσα να μιλάω ώρες αναλύοντας το γιατί, αλλά…αυτό απλά δεν θα τελείωνε ποτέ. Η βαθύτατα κρυμμένη απάντηση πιστεύω πως είναι η αγάπη μου για την Αρχαία Ελλάδα και τους τότε μουσικούς επιστήμονες…η μάλλον «τους» μουσικούς επιστήμονες και όχι τόσο για την Ιαπωνία. Ένας πολύ κοντινός μου φίλος είχε μια συζήτηση κάποτε με τον γνωστό μας Sifu Versus, ο οποίος πρόσφατα είχε επισκεφθεί την χώρα του ανατέλλοντος ηλίου. Του είχε πει πως καθώς συζητούσε με έναν Ιάπωνα, ο δεύτερος άρχισε να παραπονιέται για την χώρα του όταν βάλθηκε να την συγκρίνει με την Ελλάδα, λέγοντας πως οι Έλληνες έχουν «προσφέρει» τόσους πολλούς φιλοσόφους και επιστήμονες, τόση γνώση, τεχνολογία και πάνω απ όλα τεχνογνωσία στην ανθρωπότητα και πως χάρη σε αυτούς δεν θα μπορούσαμε καν να συζητάμε αυτήν την στιγμή, σε αντίθεση με τους Ιάπωνες που το μόνο που έχουν «προσφερει» είναι…manga…Ξέρετε ποια ήταν η απάντηση του Sifu?...-Ναι αλλά…εσείς διαβάζετε τους φιλοσόφους αυτούς και εμείς τα manga…

Γενικότερα δεν θα μπορούσα ποτέ να πω, «μακάρι να γεννιόμουνα Ιάπωνας», απλά γιατί δεν θα είχα την ίδια γνώμη που έχω για αυτήν τώρα. Λατρεύω την κουλτούρα και την ιστορία τους, η μυθολογία τους είναι η πιο κοντινή σε αυτήν της Αρχαίας Ελλάδος και μου αρέσει ο τρόπος με τον οποίο αποδίδουν σε κάθε Θεό, τις αρμοδιότητες του. Η urban και underground σκηνή τους είναι για μένα ότι πιο όμορφο μπορεί κανείς να δει και να χαζέψει, και δεν αναφέρομαι αποκλειστικά για την μουσική. Θα μπορούσα να κάτσω μια ολόκληρη νύχτα στην οροφή ενός κτηρίου στην Οσάκα και να παρατηρώ τον κόσμο. Δεν τολμώ να παραλείψω τα manga, τα anime και ευτυχώς ή δυστυχώς πολλές φορές τα videogames φτιαγμένα ή βασισμένα πάνω στην Ιαπωνέζικη κουλτούρα. Χωρίς αυτά απλά δεν θα υπήρχα πιστεύω, πιθανότατα να δούλευα σε κανένα φαστφουντάδικο της γειτονιάς, θα οδηγούσα BMW και θα άκουγα σκυλάδικα όλη μέρα. Χαχα. Χωρίς παρεξήγηση.



Ιαπωνία και μπάσο είναι δύο λέξεις που δεν κάνουν τη σύνδεση στους μη μυημένους. Φαντάζομαι υπάρχει δυναμική bass σκηνή και εκεί;

Η Ιαπωνία πιστεύω πως είναι αιώνες μπροστά από τους πάντες, στα πάντα, και δεν μιλάω για την ανεπτυγμένη τεχνολογία μόνο, γιατί σήμερα στην Ελλάδα το 99% του πληθυσμού μας πιστεύει πως οι Ιάπωνες είναι το ίδιο με τους Κινέζους ή τους Κορεάτες…πραγματικά τους λυπάμαι, και όχι γιατί δεν γνωρίζουν την διαφορά, αλλά διότι έχουν μια γνώμη, την οποία μάλιστα έχουν και ως δεδομένη και απόλυτα σωστή, ενώ στην πραγματικότητα κανένας από αυτούς δεν έχει τυπώσει καν την λέξη Ιαπωνία στο Google. Αν και λοιπόν είμαστε πιο κοντά χιλιομετρικά στο Ηνωμένο Βασίλειο, που πιστεύω πως είναι η θυγατέρα των περισσοτέρων ηλεκτρονικών μουσικών ειδών, κατά κάποιον περίεργο τρόπο, η Οσάκα και η Οκινάουα ακολουθούν πριν καν τους ίδιους τους Λονδρέζους το «μονοπάτι» που αυτοί φτιάξανε. Δεν μπορώ να το εξηγήσω απλά ξέρω πως αν μου παρουσιάσει το οτιδήποτε και αν είναι αυτό, κάποιος Ιάπωνας φίλος μου, πέρα από το ότι θα μου αρέσει χωρίς αμφιβολία, είμαι πεπεισμένος πλέον πως σε ένα χρόνο από τότε θα κυκλοφορήσει αυτό το κάτι και στο Λονδίνο και ίσως σε κανα δύο χρόνια και στην Ελλάδα μας. Όποιος έζησε το Decadence Club της Θεσσαλονίκης μια πενταετία και ίσως λίγο παραπάνω πριν, με καταλαβαίνει, καθώς η Minimal Techno, ερχόταν εκεί πρώτα και ύστερα στο Βερολίνο χαχα.

Όπως και να έχει, η απάντηση είναι πως όχι απλά υπάρχει, αλλά ζει και βασιλεύει η Bass μουσική σκηνή στην Ιαπωνία και όχι μόνο εκεί. Ποιοι από εμάς δεν γνωρίζουμε πλέον τον περιζήτητο Dj Krush, ή τον Goth-Trad? Οι Ιάπωνες γενικότερα έχουν έναν μοναδικό τρόπο σύλληψης των πραγμάτων, κάτι που τους κάνει και μοναδικούς όταν παράγουν κάτι, είτε αυτό είναι μουσική είτε οτιδήποτε άλλο. Προσωπικά για εμένα πάντα η Ιαπωνία είναι ότι καλύτερο αν θες να διευρύνεις τους μουσικούς ορίζοντές σου, διότι απέχει χιλιόμετρα από το εμπορικό καταστρεμμένο pop και filth. Οι μουσικές τους διακρίνονται από την λεπτότητα και λεπτομέρεια των κομματιών, την σκοτεινή ενέργεια και ατμόσφαιρα που τα περιβάλει, την μελαγχολική μελωδία που σε ταξιδεύει και στην τελική σου δίνει ένα χαμόγελο ευχαρίστησης αντί να σε «ρίχνει». Είναι από τους λίγους λαούς που περνάνε το παραδοσιακό στο σύγχρονο και ακόμα και σήμερα μπορείς να ακούσεις ένα φλάουτο ή ένα κόντο σε ηλεκτρονική μουσική.



Imaginary Friend vs Japanese Bass Tart. Ποιες οι διαφορές;

- Χαχα backstab ε? Γενικότερα σαν άτομο και όχι σαν καλλιτέχνης είμαι γνωστός ως Japanese Bastard για προφανείς λόγους πιστεύω, το οποίο καθαρά ακουστικά έγινε Bass Tart, όταν άρχισα να ασχολούμαι με την Bass μουσική σκηνή. Πραγματικά δεν ξέρω ποιες θα μπορούσαν να είναι οι διαφορές μας με τον Imaginary Friend, καθώς είναι το Alτer Ego μου, νομίζω πως αυτό θα μπορούσε να το κρίνει μόνο ένα τρίτο άτομο που μας ξέρει προσωπικά όπως οι UNCO. Πλέον μόνο αυτοί με ξέρουν το πώς πραγματικά είμαι και σκέφτομαι, τις αρέσκειες και τις δυσαρέσκειες μου, τα πάθη μου και τα πιστεύω μου…Παλαιότερα τον Imaginary Friend, αντιπροσώπευε ένα λούτρινο αρκουδάκι μου, αλλά είναι δύσκολο να το κρύψεις όταν επισημάνουν φωτογραφίες σου στο όνομα του χαχα.

Studio time. Ποια η διαδικασία για την ολοκλήρωση ενός κομματιού και τι ‘υλικά’ συνήθως χρησιμοποιείς;


- Είμαι από τους παραγωγούς, αν μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτόν τον τίτλο, που ξεκίνησαν με Minimal Techno και Electro, σε αντίθεση με τους περισσότερους της σκηνής που είναι πρώην της Hip Hop και Jungle, περίπου έξι χρόνια πριν, οπότε και ότι μουσική και αν προσπαθήσω να γράψω δεν θα παραλείψω στοιχεία αυτών και μπορώ νa πω πως ακόμα και σήμερα χρησιμοποιώ τον ίδιο τρόπο παραγωγής όπως και τότε. Λυπάμαι που το λέω, αλλά είμαι από αυτούς που μπορούν να συνθέσουν ένα μουσικό κομμάτι, αποκλειστικά με έναν και μόνο υπολογιστή, τα hardware synths, midi controllers κτλ. τα χρησιμοποιώ καθαρά για λόγους ευκολίας και για εξοικονόμηση χρόνου. Αν και είμαι σε θέση να χρησιμοποιήσω πολλά προγράμματα μουσικής παραγωγής, δεν μπορώ να χωρίσω το Reason χαχα. Το drum machine του είναι ότι πιο πετυχημένο σε μουσικά προγράμματα παραγωγής πιστεύω, και με έχει βολέψει τον τελευταίο καιρό. Ακόμα δεν είμαι σε θέση να φτιάξω έναν αποκλειστικά δικό μου ήχο από το 0, αλλά χρησιμοποιώ samples, όχι λούπες, όχι presets, απλούς και βασικούς ήχους, τους οποίους «δανείζομαι» από διάφορα vst ή πακέτα με samples όπως Absynth, FM, Battery και άλλα. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιο στάνταρτ για το πώς μπορεί να συνθέσω ένα μουσικό κομμάτι, είναι μια διαδικασία που μπορεί να πάρει από μία μέρα, έως και έναν μήνα, εξαρτάται από το τι προσδοκίες έχω από το κομμάτι, εάν έχω μερικές προκαθορισμένες ιδέες η πατέρνες στο μυαλό μου κτλ. Σίγουρα το beat και η μελαγχολική ή σκοτεινή μελωδία, είναι κάτι στα οποία δίνω μεγάλη έμφαση, και σχεδόν σε κανένα κομμάτι δεν μπορώ να παραλείψω τα reverse effects και το shuffle.

Ελλάδα. Τι γνώμη έχεις για την ελληνική σκηνή; Διακρίνω μερικούς καλούς παραγωγούς αλλά και πάλι αυτοί μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού (άντε ενάμιση..).

- Θα μπορούσα να διαφωνήσω ονομάζοντάς σου δεκάδες σπουδαίους Έλληνες παραγωγούς, αλλά προφανώς η ερώτηση απευθύνεται σε αυτούς εντός της Ελλάδος, οπότε σίγουρα έχεις δίκιο και μάλιστα κρατάω το πρώτο χέρι μόνο :Ρ. Καταρχήν θα ήθελα να ξεκαθαρίσω πως αυτοί οι μετρημένοι στο ένα χέρι δεν ανήκουν στην Dub σκηνή, αλλά είναι ονόματα της Techno, House, Minimal κτλ. Δυστυχώς στην σκηνή μας δεν υπάρχουν παραγωγοί, αλλά ερασιτέχνες «και καλά» dj’s που ξαφνικά έγιναν παραγωγοί κατεβάζοντας δωρεάν το Fruity Loops ver.150. Εμπνευσμένοι από αυτό που έχουν μάθει πως είναι Dubstep, γιατί συγνώμη αλλά στην Ελλάδα ελάχιστοι ξέρουν τη έννοια της λέξης και του είδους, και ναι είμαι υπέρ των διαχωρισμών των ειδών, διότι ξεχωρίζει την μετριότητα από το σπουδαίο. Γιατί για παράδειγμα στην dance σκηνή υπάρχουν πάνω από 20 υποείδη; Απλά φανταστείτε να βρισκόταν ο David Guetta στο ίδιο καζάνι με τον Stefan Bodzin, πραγματικά πιστεύω πως δεν θα άκουγα Bodzin μόνο κ μόνο για αυτό, όσο «κακό» και αν αυτό με κάνει. Δεν μπορώ λοιπόν να δεχτώ πως Dubstep είναι ο Kode9, ο Τhe Bug, οι Digital Mystikz, οι Kryptic Minds και όλοι οι υπόλοιποι του κύκλου τους, είπα ονομαστικά μερικά από τα πιο εμπορικά ονόματα για να σας διευκολύνω στην αναζήτηση, είναι στο ίδιο καζάνι με τους, συγνώμη αλλά δεν θέλω να πω ούτε τα ονόματά τους, «παραγωγούς» του «Τσίρκου», όποιος κατάλαβε…
- Όπως και να έχει τον μέγιστο σεβασμό μου παίρνουν οι  Έλληνες : UNCO, Circo Inverso, Duckem, Pixels On Space, Kernel.



Πες μας σχετικά με την split κυκλοφορία ‘Sushi Beats’ με τον Circo Inverso.


Γενικότερα πολλά πάρε δώσε ανάμεσα σε μένα και τον Χρήστο, κατά κόρον «Circo Inverso” ξεκίνησαν τελευταία, καθώς διαπιστώνω πως είναι από τους πιο σωστούς σκεπτικιστές και από τους λίγους που κυνηγάει τον κυνηγό και όχι το θήραμα. Το Sushi Beats λοιπόν είναι η αρχή μιας σειράς συνεργασιών μεταξύ μας, που θα εκδίδονται από την Ιαπωνέζικη δισκογραφική “Moziq Recordings”, που έχει ως έδρα την πόλη Νάρα. ¨Ένα μουσικό κομμάτι από τον καθένα, θα γεμίζει την κάθε συλλογή, προσφέροντας στον ακροατή ένα μικρό ταξιδάκι, κάπου στο βάθος… Το πρώτο μέρος με τα κομμάτια «Kuro Karasu” και “Cookies n’ Cream” θα κυκλοφορήσει στις 8 Αυγούστου και ευελπιστούμε να εισακουστεί αξιοπρεπέστατα ? 

Τι να περιμένουμε από εσένα και την Undersky Collective για το υπόλοιπο του 2011;


Το θέμα είναι να περιμένετε και όχι τι χαχαχα...διότι θα αργήσουμε λίγο ακόμα, καθώς ετοιμάζουμε ένα official site, και την πρώτη δωρεάν κυκλοφορία του αναμενόμενου label, μας για τον Οκτώβριο, όπου θα γίνει και ένα αντίστοιχο event που θα γιορτάζουμε τον έναν χρόνο μας και την αρχή του label, με πολλά δελεαστικά ονόματα, κυρίως του εξωτερικού… Όσο για εμένα, προσπαθώ να κρατάω αποστάσεις από την Ελληνική σκηνή, καθώς δεν θέλω να καταλήξω ως άλλος ένας γνωστός του γνωστού «dj” που παίζει από μπαράκι σε μπαράκι, χωρίς παρεξήγηση πάντα. Έχω τον Σεπτέμβριο μία πιθανή εμφάνιση στο Tel Aviv μαζί με τους Jazzsteppa, και τον Νοέμβριο στο Roxy Club της Πράγας. Επίσης αναμένονται μερικές κυκλοφορίες όπως το Deep Rooted από την Paradise Lost Recordings, το οποίο θα περιέχει το “Underneath The Water” με την Gia Mellish. Μας έχουν κάνει επίσης πρόταση από την 7even Recordings για ένα άλμπουμ, κάτι που πιστεύω πως θα τραβήξει λίγο καιρό, και άλλες συνεργασίες με ονόματα όπως Sun Of Selah, UNCO, Fumiko Kawa και άλλους.