Μουσική

Gil Scott-Heron x Wu-Tang Clan EP (free download)



Άλλη μια εμπνευσμένη κυκλοφορία απο το δίδυμο των Shaolin Jazz (δηλαδή ο DJ 2-Tone Jones και ο γραφίστας Gerald Watson), που επιστρέφουν με ακόμα ένα mixtape με 'πρωταγωνιστές' τους Wu-Tang Clan σε νέες jazz περιπέτειες... Αυτή τη φορά κυκλοφορούν το EP 'The Gil-Scott Suite', με accapellas των Wu-Tang Clan πάνω σε τρία instrumentals του αήμνηστου Gil Scott-Heron! Μοναδικό και κυκλοφορεί ελεύθερα! Download εδώ.

Red Bull Music Academy 2011 με Ελληνική συμμετοχή!




Red Bull Music Academy Μαδρίτη 2011
Ανοίγει τις πύλες του τέλη Οκτώβρη με Ελληνική συμμετοχή!

Για περισσότερα από 13 χρόνια, το Red Bull Music Academy συγκεντρώνει ανερχόμενους μουσικούς παραγωγούς σε πόλεις όπως οι Νέα Υόρκη, Βαρκελώνη, Κέηπ Τάουν, Μελβούρνη και Λονδίνο. Κάθε χρόνο η Ακαδημία προ(σ)καλεί καλλιτέχνες ανά τον κόσμο να στείλουν τις αιτήσεις τους, συμπληρώνοντας ένα απαιτητικό ερωτηματολόγιο πλαισιώνοντας το με τα αντιπροσωπευτικά τους κομμάτια. Καθώς η μουσική έχει τον τρόπο της να αυτομεταμορφώνεται, η διαδικασία επιλογής των συμμετεχόντων συχνά μετατρέπεται σε ένα ταξίδι μουσικής ανακάλυψης για την επιτροπή επιλογής. Μετά από αρκετούς μήνες προσεκτικής ακρόασης και ανάγνωσης των αιτήσεων παραγωγών, instrumentalists και vocalists  από 96 χώρες, 60 ετερόκλητοι καλλιτέχνες έχουν πλέον προσκληθεί να συμμετάσχουν στο  ενδέκατο Red Bull Music Academy στην Μαδρίτη και έχουν ανακοινωθεί στο www.redbullmusicacademy.com !



Ανάμεσά τους η Ελένη Αδαμοπούλου (aka Giganta) η οποία θα εκπροσωπήσει φέτος την Ελλάδα. «Στο Red Bull Music Academy, είναι μια καλή ευκαιρία για να γνωρίσεις ανθρώπους που μοιράζεσαι την ίδια αγάπη για την μουσική. Η προσδοκία μου είναι πάντα να μαθαίνω και να ανακαλύπτω, αυτό είναι που προκαλεί τον ενθουσιασμό μου.», αναφέρει λίγες μέρες πριν αναχωρήσει για τη μουσική ακαδημία. Τα μουσικά κολάζ της, με έντονη αίσθηση του sampling, ξεχειλίζουν από glitches, εκρήξεις μπάσου και ιδιότροπες μελωδίες, όλα όμως εξημερωμένα κάτω από τις προσταγές της κλασικής μουσικής -η Ελένη είναι εκπαιδευμένη φλαουτίστρια - αλλά και πρώιμες ambient επιρροές.

Όταν οι συμμετέχοντες βρεθούν σε ένα από τα 2 terms της Ακαδημίας τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο, θα έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν στα studio ηχογράφησης μαζί με τους ομότιμους τους από 33 χώρες, εκπροσωπώντας πόλεις από το Τάλιν και το Λάγος ως την Βιέννη. Φέτος η Ακαδημία έλαβε για πρώτη φορά αιτήσεις από την Ζιμπάμπουε, τα νησιά Κουκ και Φίτζι! Ήταν αναμφισβήτητα έμπνευση να μαθαίνει κανείς για την μετατροπή ενός leftfield party της Σιγκαπούρης σε καλλιτεχνικό κόμβο για όλη την Νοτιοανατολική Ασία, να ακούει για την νέα σοδειά instrumentalists που ανακατεύουν αιθέρια φωνητικά με πειραματικά beats και μπάσα σε χώρες από την Γερμανία ως το Μεξικό! Παρομοίως η ενέργεια της Νοτιοαμερικάνικης cumbia έχει μετακομίσει πέρα από τα σύνορα, με πρωταγωνιστές της να βρίσκονται από την Κοπεγχάγη ως την Μόσχα.



Για να ακούσετε συνεντεύξεις και live shows από διακεκριμένους απόφοιτους της Ακαδημίας όπως οι Flying Lotus, Jamie Woon, Natalia Lafourcade και Aloe Blacc, μπορείτε να “σκάψετε” στο σεντούκι της φρεσκότατης μουσικής του Red Bull Music Academy Radio, όπου μπορείτε να απολαύσετε πάνω από 4000 club και festival recordings, DJ sets και ντοκιμαντέρ.

Red Bull Music Academy Μαδρίτη 2011
Workshop 1: 23 Οκτωβρίου –  4 Νοεμβρίου 2011
Workshop 2: 13 Νοεμβρίου – 25 Νοεμβρίου, 2011


www.redbullmusicacademy.com




Λίγα λόγια για τη Giganta

Όνομα:  Ελένη Αδαμοπούλου
Καλλιτεχνικό Όνομα: Giganta, Manekinekod
Πόλη Διαμονής: Αθήνα
Ηλικία: 31
Απασχόληση: Μουσικός, ραδιοφωνικός παραγωγός
Μουσικό Ύφος: Ηλεκτρονικό
Δεξιότητες: Παραγωγός, φωνητική, οργανοπαίκτης, dj
Όργανα: Φλάουτο, πλήκτρα
Webpage: www.wix.com/giganta/giganta

Όπως και ο μυθικός χαρακτήρας των DC Comics  της οποίας φέρει το όνομα, η εδρεύουσα την Αθήνα Giganta φέρει έναν πελώριο, ηχειοθραυστικό ήχο! Τα μουσικά κολάζ της, με βαριά αίσθηση του sampling, ξεχειλίζουν από glitches, εκρήξεις μπάσου και ιδιότροπες μελωδίες, όλα όμως εξημερωμένα κάτω από τις προσταγές της κλασσικής μουσικής -η Ελένη είναι εκπαιδευμένη φλαουτίστρια - αλλά και πρώιμες ambient επιρροές. Ανάμεσα σε εμφανίσεις με αναλογικά συνθεσάιζερς και φλάουτο στην Πολωνία και  djing με dublplates στο Λονδίνο, η Giganta περπατά πάνω στην λεπτή γραμμή που ενώνει το σαγηνευτικό με το ισχυρό, όπως ακριβώς και ένας κλασικός υπερήρωας.

Dirty Beaches live στο Bios (Φωτογραφίες)



Το αδιαχώρητο έγινε χθες στο Bios, όπου η δημιουργική ομάδα του πρώτου μαζί με την Arte Fiasco έφεραν τον Καναδό Dirty Beaches για live, ακριβώς τη στιγμή της δημιουργικής του ακμής και αναγνώρισης. Ο Ronny Skvs μας στέλνει πολύ όμορφες φωτογραφίες απο το χθεσινό live και τον ευχαριστούμε ιδιαίτερα. Η εικόνα μιλάει απο μόνη της. Long live twisted rock 'n' roll!





















Eversor (Συνέντευξη)



Eversor. Απο τους σημαντικότερους Έλληνες hip hop παραγωγούς, απο τους ελάχιστους που έχει βγει πραγματικά (και όχι στα λόγια) και έξω απο τα local σύνορα με συνεργασίες, συναυλίες και παραγωγές, μιλάει αποκλειστικά στο Platform για το comeback του με νέες κυκλοφορίες και σημαντικά μελλοντικά projects! (Φωτογραφίες: DH / 3rd Eye Revolution)

{youtubejw width="469"}xGe6a6e8weE{/youtubejw}

{youtubejw width="469"}CRHBM5eV99k{/youtubejw}

{youtubejw width="469"}yp-cqJJ9Y8w{/youtubejw}

Γεια! Που βρίσκουμε τον Eversor αυτή την περίοδο; Με τι projects ασχολείσαι;

Καλησπερα κι απο μενα. Πλεον ξαναμπαινω στα ελληνικα δρωμενα, με πραγματα που ειχα αφησει. Τελειωνω την συλλογη "Κλειστο Κυκλωμα", που θα εχει συμμετοχες κυριως απο την εγχωρια σκηνη και εξωτερικο και εχω αναλαβει εξ ολοκληρου την παραγωγη σε 2 ξεχωριστα albums, 2 σεβαστων, βετερανων και ικανοτατων ονοματων, για τα οποια θα ηθελα να πω αργοτερα.

'Κλειστό Κύκλωμα'. Πες μας κάτι παραπάνω για αυτή τη συλλογή.

Στην ουσία είναι MC's και groups που ένιωθα πως θα ακουστούν καλά πάνω απο τα beats μου. Πιστεύω ότι είναι η αφρόκρεμα του ποιοτικού rap, αν μπορώ να το πω έτσι. Έχω ήδη στα χέρια μου υλικό απο Εισβολέα, 12ο Πίθηκο, Hatemost, Νέα Τάξη Πραγμάτων, Soul Nek (Ως Αιδώ), Phase3, Corona Virus, Γέλως κ.α. Θα έχει επίσης πολλές συμμετοχές απο εξωτερικό. Συζητάω με εταιρίες, αλλά μέχρι να κλείσει κάτι σίγουρα δεν μπορώ να πω πολλά τώρα.

Πηγαίνοντας στο studio του Eversor, τι ‘υλικά’  βρίσκουμε να χρησιμοποιείς στις παραγωγές σου;

Κυριως hardware αλλα και software πλεον, δισκους - μουσικη γενικα και εμπνευση. Και κυριως εστιαζομαι στο τελευταιο, τα αλλα καπως τα αποκτας.Το τεχνολογικο μεσο λιγο μετραει. Οι βραζιαλιανοι μπαλαδοροι του σημερα καποτε μαθαιναν μπαλα με τοπια κ κονσερβες, τα ονειρα και οι στοχοι ειναι αυτα που σε κανουν ο,τι εισαι, νομιζω.

Hip Hop παραγωγή στην Ελλάδα υφίσταται ή το mic είναι πιο ‘εύκολο’ για όλους;


Στην Ελλαδα και κατ' επεκταση στο εξωτερικο, παντα εχει "περαση" ο,τι ειναι πιο τεχνολογικα προσβασιμο, πλεον ειναι και τα 2, λογω του internet κυριως. Απο κει και περα σιγουρα για καποιον που νομιζει οτι το rap ειναι μονο απλα 16μπαρα με ομοιοκαταληξιες, προφανως φαινεται πιο ευκολο. Θα μου πεις οτι και με τα κουτακια σε ενα προγραμμα και 5 drums παλι ευκολο φαινεται, γι αυτο διανυουμε μια περιοδο ωπου πολλοι τα κανουν και τα 2 εξ ισου. Τα standards που θελουμε να νομιζουμε, τα βαζουμε παντα πιο κατω απ αυτο που πρεπει. Γι αυτο στο δημοτικο μας ελεγαν στοχο το 10', μπας και πιασεις το 6. Γιατι αν πας για το 6, ξερεις πολυ πιθανον τι θα παρεις.. (γελια)



Σε ποιους δίνεις το respect σου στην ελληνική σκηνή (mc’s και παραγωγοί);

Το σεβασμο τον δινω μονο σε οσους γνωρισα καλα προσωπικα και μου κανανε τελικα σαν ανθρωποι, αν καποιος κανει καλη μουσικη φυσικα και το αναγνωριζω αλλα μεχρι εκει.

Ποιοι είναι οι Diversidad;

Οι Diversidad ειναι ενα ευρωπαικο supergroup που προεκυψε απο το οραμα πολλων και κυριως υλοποιηθηκε απο την γυναικα που πισω στα 90s ηταν αυτη που υπεγραψε τους Γαλλους IAM σε εταιρια. Βαση αυτης, εγινε επιλογη απο 17 καλλιτεχνες ολοι απο την Ευρωπη, MCs, DJs, παραγωγοι και τραγουδιστες/-στριες.Ξεχωριζουν ο Γερμανος Curse, o ιστορικος Γαλλος DJ Cut Killer, θυμαστε την κλασσικη σκηνη στο Μισος ε?! οι Ισπανοι παραγωγοι Cookin Soul, o Βελγος Rival και πολλοι αλλοι. Στο diversidad-experience.com θα μαθετε τα παντα για τον καθεναν.

{youtubejw width="469"}GYHVS65X6fQ{/youtubejw}

Η συνεργασία με τους Joell Ortiz και Soulkast πως προέκυψε;


Οπως προκυπτουν τα καλυτερα νομιζω, σιγουρα βαση κοπου και φυσικα τυχη κλπ. Το πιο περιεργο και ταυτοχρονα ενθαρυντικο ειναι οταν μαθαινω οτι πισω απο τετοια projects, βλεπεις και Ελληνες μπλεγμενους σε οποιοδηποτε τομεα. Θα βγει συντομα το single απο το label Komon Saiko Music, iTunes κυριως νομιζω.

Πως βλέπεις γενικότερα την τωρινή  hip hop σκηνή; Τα ‘Χρυσά 90’s’ και η Boom Bap σκηνή έχουν περάσει ανεπιστρεπτί…

Σιγουρα. Αλλα να που η ιστορια κανει τον κυκλο της και ειναι σαν ηχος παλι εδω. Δεν ξερω ποσο "χρυσα" πλεον, αλλα ειναι καλο να βλεπεις πως ακομα και mainstream κομματια εχουν βαρια drums και ολο αυτο τον ζεστο σε συνολο ηχο.

Κάποια νέα live στα σκαριά σε Ελλάδα και λοιπή Ευρώπη σύντομα;

Το rap το εχω κανει αρκετα στην ακρη, αλλα σιγουρα θα ειμαι διπλα στον JK1- τον δικο μου απο Phase3, σιγουρα καποια gigs με MPC/djing κλπ. Μετα απο ενα χορταστικο πανευρωπαικο τουρ που κρατησε σχεδον 1 χρονο και ακομα εχω 1-2, δεν μπορεις να ζητησεις πολλα.

website: www.majorleaguebangers.com
facebook: facebook.com/eversorphase3
twitter: twitter.com/eversorbangers

Οι Poets of Rhythm στην Αθήνα! (Συνέντευξη)



Το Σάββατο 15 Οκτωβρίου οι Poets of Rhythm επιστρέφουν στη χώρα μας ! Απο την Noiz Productions και ξανά στο Bios (Πειραιώς 84) θα μας ταξιδέψουν στις ρίζες της αφρικάνικης μουσικής παράδοσης, με εξωτικούς ρυθμούς από την Αιθιοπία, το Μαρόκο και την Δυτική Αφρική περιτυλιγμένους από funk και jazz αισθητική μέσα από το alter ego  τους… Karl Hector & The Malcouns!!

Συνέντευξη-Επιμέλεια: Κέλλυ Παπακωνσταντίνου

{youtubejw width="469"}WYZ3B3pFW2U{/youtubejw}

{youtubejw width="469"}Ga6mVFD1mhQ{/youtubejw}

{youtubejw width="469"}dIST_proD2g{/youtubejw}


Αν ερχόταν κάποιος και σας ζητούσε να πείτε «ποια ακριβώς είναι η μουσική που παίζετε», πως θα το εκφράζατε με απλά λόγια;

Είναι μουσικές που φέρνουν τον κόσμο κοντά. Ζούμε σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο, αλλά ακόμα θέλω να έχω κόσμο που σκέφτεται την κουλτούρα του και την κληρονομιά του και να επαγρυπνούν, γιατί η μουσική βιομηχανία μπορεί να επιτύχει πλύση εγκεφάλου με μουσική χωρίς νόημα, την οποία εξαναγκάζει να αρέσει.

Λέγεται ότι σας αρέσει να μετακινείστε με το βαν σας, παίζετε μουσική όπου γουστάρετε, οι επικοινωνίες με e-mails δεν είναι το καλύτερο σας, ακολουθείτε μια νοοτροπία παιδιών των λουλουδιών. Κατά πόσο αληθεύει αυτό;

Δεν θα έλεγα ότι είμαι χίπις, αλλά όντως έχω έναν εναλλακτικό τρόπο ζωής. Ως μουσικός και καλλιτέχνης δεν υπάρχουν πολλές επιλογές, όταν φτιάχνεις πειραματικά μουσική. Οι μέρες με το βαν έχουν περάσει εδώ και καιρό, αλλά έχουμε φορτωμένο ταξιδιωτικό πρόγραμμα και μου αρέσουν οι διάφορες τεχνικές ηχογράφησης.

Παρότι κατάγεστε από τα κατάβαθα της Γερμανίας, έχετε εξελίξει και εξελιχθεί και οι ίδιοι μέσα από ‘μαύρους’ ήχους. Πως προέκυψε αυτό;

Άρχισα να ακούω μαύρη μουσική και να διαβάζω για την κουλτούρα αυτή σε νεαρή ηλικία. Όταν ξεκίνησα να συλλέγω δίσκους, απορρόφησα ένα μεγάλο αριθμό από εκπροσώπους των μαύρων ήχων. Αυτό ήταν στην προ –διαδικτυακή εποχή, όπου είχα να ταξιδέψω και να ψάξω για τις μουσικές που μου έδιναν ένα δυνατό συναισθηματικό δέσιμο με αυτές. Για να εκφράσω αυτά τα συναισθήματα στυλιζάρισα την δική μου μουσική και έτσι άρχισα να παίζω raw funk. Αργότερα Jazz και Ethnic, ήταν αυτά που ήρθαν να γεμίσουν τις ηχογραφήσεις.

Τι έχει αλλάξει από το Practice What You Preach (1993) μέχρι σήμερα, τόσο για εσάς τους ίδιους, όσο και για την μουσική βιομηχανία γενικότερα;

Σήμερα, τα πάντα είναι διαθέσιμα μέσω ενός mouse click. Για την μουσική βιομηχανία αυτό είναι κακό, γιατί μπορείς να λάβεις τόσο πολύ μουσική δωρεάν, κάτι που δεν ενοχλεί όταν θες να μελετήσεις κάτι ή να κάνεις έρευνα. Το 1993 έπρεπε να ταξιδέψεις στην Αφρική για να ακούσεις Afro Funk πράγματα και αν ήσουν σε θέση να τα βρεις κιόλας. Σήμερα πας στο YouTube και είναι όλα εκεί και μάλιστα σου δίνει και συστάσεις να ακούσεις και άλλα πράγματα σχετικά με αυτό που έχεις ψάξει αρχικά.

Ποιες είναι οι πρώτες λέξεις που σας έρχονται στο μυαλό όταν ακούτε τα ακόλουθα: Sahara Swing, Ninja Tune, side projects, DJ Shadow, βινίλιο.

Sahara Swing: Ο δεύτερος δίσκος που βγήκε με καθυστέρηση, αλλά και με πολύ μεγάλη επιρροή.
Ninja Tune: Τόσα πολλά πράγματα που δεν γίνεται να τα θυμάμαι όλα!
DJ Shadow: Ωραίος τύπος με μία απίστευτη συλλογή δίσκων.
Side Projects: Όλα αγαπημένα και ακούγονται πολύ καλύτερα από οτιδήποτε ψηφιακό.
Stones Throw Records: Ένα πολύ ισχυρό όνομα στο τώρα.



Η λογική λέει πως για να αναπτύξετε τόσο την μαύρη μουσική που παίζετε, θα πρέπει να έχετε ταξιδέψει πολύ στις γενέτειρες αυτών των ήχων. Ποιες οι πιο συναρπαστικές εμπειρίες από τα «μουσικά» σας ταξίδια;

Είναι πολλά αλλά το πιο πρόσφατο ήταν αυτό που περάσαμε χρόνο σε ένα μικρό χωριό στην Γκάνα νωρίτερα φέτος και ζήσαμε την εμπειρία της αγνότητας και της ομορφιάς του μέρους, σε επίπεδο καθημερινής ζωής.

Κατά καιρούς δημιουργείτε side projects, συνεργαζόμενοι με πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους από το παγκόσμιο μουσικό στερέωμα. Τι ιδιαιτερότητες και τι δυσκολίες μπορεί να έχει ένα side project;

Το πιο δύσκολο είναι να συλλάβεις την μαγεία της στιγμής, γιατί είναι κάτι που δεν μπορείς να το βγάλεις βεβιασμένα. Όταν η μουσική γίνεται κάτι παραπάνω από αυτούς που την εκτελούν, αυτό ξέρεις πως είναι ο στόχος. Είναι πιο εύκολο να επιτύχεις σε μία ζωντανή εμφάνιση, παρά μέσα σε ένα στούντιο. Ο όρος “tape rolling” δεν είναι ο σωστός για να υποστηρίξει το πνευματικό κομμάτι.

Τι περιμένετε από την τωρινή σας εμφάνιση στην χώρα μας;

Ανοίξτε το μυαλό σας, την καρδιά σας και την ψυχή σας. Η μουσική είναι ένα πολύ σημαντικό κομμάτι, αφού είναι ικανή να συνδέσει ανθρώπους που μιλάνε διαφορετικές γλώσσες και έρχονται από διαφορετικούς κόσμους. Έτσι, ελπίζω ο κόσμος να καταλάβει τις ιστορίες που λέμε και να περάσουν καλά. Αν ο καθένας τραγουδήσει μαζί μας “more mess on my thing”, όπως την τελευταία φορά, όλα θα γίνουν ένα…

Red Bull Music Academy (World Tour)




Η 14η έκδοση της Red Bull Music Academy θα πραγματοποιηθεί φέτος στη Μαδρίτη απο τις 23 Οκτωβρίου μέχρι την 25η Νοεμβρίου. Παράλληλα και για πρώτη φορά στην ιστορία της ακαδημίας (ξεκίνησε το 1998) έχουμε αυτές τις μέρες το πρώτο world tour με στάσεις σε πόλεις όπως Βερολίνο, Λονδίνο, Νέα Υορκη, Ντιτρόιτ, Μελβούρνη, Ρώμη, Τορόντο, Κέιπ Τάουν και Σάο Πάουλο, και guests μουσικούς όπως Afrika Bambaataa, Skream & Benga, Mobb Deep, Slick Rick, ?uestlove, 3 Chairs, The Bamboos και δεκάδες άλλους!

{vimeo width="469"}28345268{/vimeo}

Αρτέμης για το Graffitii και Hip Hop (Συνέντευξη)



Το 'Living Colour' graffiti festival που πραγματοποιείται την επόμενη Κυριακή 9 Οκτωβρίου στο γήπεδο 'Κύμης' κοντά στην Αττική Οδό (περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ), ήταν η αφορμή για μία συνέντευξη με τον Αρτέμη (Terror-X-Crew, Αρτέμης / Ευθύμης, Hip Hop Shop) που είναι ένας εκ των ιθυνόντων της όλης προσπάθειας. Πέραν του φεστιβάλ, μιλάει για την τωρινή κατάσταστη του graffiti αλλά και τα μελλοντικά του σχέδια απο το μουσικό 'μέτωπο'.




Πες μας μερικά πράγματα για το ‘Living Colour’ φεστιβάλ και ποιος ο σκοπός που πραγματοποιείται;

Εν πρώτοις, να πούμε ότι το «LIVING COLOUR Graffiti Jam» αποτελεί μία συμμετοχική δραστηριότητα του Δήμου Ηρακλείου Αττικής, της Montana Germany, του Hip Hop Shop, του Revolt Shop και της Innersense Productions. Είναι ένα ολοήμερο φεστιβάλ, το οποίο θα λάβει χώρα, Κυριακή 9 Οκτωβρίου στο Ηράκλειο Αττικής και συγκεκριμένα στο γήπεδο «Κύμης» (παράλληλα με τον τοίχο της Αττικής Οδού στην έξοδο «Λεωφ. Κύμης», στην συμβολή των οδών Φιλικής Εταιρίας και Καλαβρύτων).

Από τις 11:00 το πρωί ως την δύση του ηλίου, οι 100 (και πλέον) καλύτεροι Έλληνες γκραφιτάδες θα συγκεντρωθούν, θα δημιουργήσουν και θα συμβάλλουν και αυτοί στην μεταμόρφωση ενός γκρίζου, «άψυχου» τοίχου που μέχρι πρότινος στάθμευαν απορριμματοφόρα, σε έναν καμβά γεμάτο χρώματα. Κεντρικό σημείο του δρώμενου αποτελεί η παρουσία ενός εκ των κορυφαίων graffiti καλλιτεχνών στον κόσμο, του Γερμανού ATOM ΟΝΕ (μέλος της Montana Writer Team).

Τη μουσική επένδυση του  «LIVING COLOUR Graffiti Jam», θα αναλάβουν γνωστοί Έλληνες DJ’s, όπως: DJ The Boy, DJ Noiz, DJ Kitten, Junior SP. (τα ακούσματα θα είναι κυρίως Hip Hop, Funk, Breaks, Drum’n’Bass, Dubstep και Hardcore).
Επιπλέον, θα υπάρχει εγκατάσταση «Half Pipe» BMX Ramp και εγκατάσταση Skate Fun Boxes, με ελεύθερη συμμετοχή για όλους. Η είσοδος στο φεστιβάλ θα είναι ελεύθερη, ενώ θα υπάρχει και δωρεάν μεταφορά με ειδικό λεωφορείο από και προς τον σταθμό ΗΣΑΠ «Ηράκλειο».

Ο λόγος που πραγματοποιείται είναι αυτονόητος : είναι μία γιορτή για ολόκληρη την Graffiti σκηνή της χώρας και για την αστική κουλτούρα γενικότερα. Τέλος, το Event συμπίπτει και με την περιβαλλοντική παρέμβαση που πραγματοποιεί ο Δήμος Ηρακλείου στο σημείο που γίνεται το Living Colour και ίσως αυτή να είναι η αφετηρία για την καθιέρωση ενός θεσμού.


Τι ιδιαίτερο να περιμένουμε σε αυτό το φεστιβάλ; Και η περιοχή που γίνεται έχει τη δική της ‘ιστορία’ στο graffiti.

Έχω την εντύπωση ότι αυτό είναι το μεγαλύτερο graffiti φεστιβάλ (από άποψη οργάνωσης, παροχών, συμμετοχών) που έχει διοργανωθεί ποτέ στην χώρα μας. Πιστεύω θα  είναι η μεγάλη γιορτή του ελληνικού graffiti!

Νομίζω ότι το «ιδιαίτερο», πέραν της διεθνούς συμμετοχής του ΑΤΟΜ ΟΝΕ συνίσταται στη σύναξη της ελίτ των Ελλήνων γκραφιτάδων (παλαιάς και νέας σχολής) απ' άκρου εις άκρον της ελληνικής επικράτειας (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Μυτιλήνη, Καρδίτσα,, Πάτρα, κλπ.).  Η περιοχή –κυρίως τη δεκαετία του ’90 – είχε τροφοδοτήσει τη σκηνή με πολλούς και καλούς writers. Προσωπικά νιώθω σαν να επιστρέφει το graffiti στον χώρο που γεννήθηκε!



Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει με τον τρόπο της και το graffiti, αισθητικά και σημειολογικά; Πως βλέπεις την τωρινή κατάσταση της ελληνικής graffiti σκηνής; Πριν 2-3 χρόνια υπήρχε μια έξαρση (ίσως μόνο ποσοτικά). Τώρα;


Θα αποτελούσε πράγματι κοσμικό παράδοξο αν ο μόνος τομέας που θα έμενε αλώβητος από την κρίση ήταν το graffiti. Η αλήθεια είναι ότι τα σημερινά «νούμερα» είναι σαφώς σε πτώση, εν συγκρίσει με αυτά που ίσχυαν π.χ. προ τριετίας. Αυτοί βέβαια που το αγαπάνε πράγματι, ακόμα και τώρα θα βρουν την άκρη τους με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ώστε να συνεχίσουν. Αισθητικά και σημειολογικά δεν νομίζω ότι κάτι έχει αλλάξει στη φάση. Αυτό που έχει αλλάξει νομίζω είναι η συχνότητα βαψίματος. Ο writer π.χ. εκεί που θα έκανε 4 κομμάτια τον μήνα, τώρα θα κάνει 1 ή 2.

Τι ήρθε πρώτα σε εσένα; Μουσική ή graffiti;

Πρώτα ξεκίνησα ως writer και μετά από 1-2 χρόνια προέκυψε και το mc’ing. Και οι Τ.X.C. (Terror - X - Crew), το crew που αποτέλεσε την μήτρα για όλες τις μετέπειτα graffiti ομάδες των Αθηνών, ξεκίνησε πρώτα ως ομάδα graffiti και αργότερα μετεξελίχτηκε στο γνωστό μουσικό σχήμα.   

Τι όμως σε ‘έσπρωξε’ τα πρώτα χρόνια στην hip hop κουλτούρα;

Εφαλτήριο αποτέλεσε, ως προς το σκέλος του graffiti, το θρυλικό βιβλίο «Spraycan Art» του Henry Chalfant. Με το που το ξεφύλλησα ήταν σαν να εξερράγη μία χρωμοβόμβα μπροστά μου! Ως προς το μουσικό σκέλος το έναυσμα ήταν κυρίως το κομμάτι «Don’t believe the hype», των Public Enemy. Στη συνέχεια άρχισα να σκαλίζω και να αναζητώ περισσότερα στοιχεία γύρω από αυτήν την κουλτούρα, πράγμα καθόλου εύκολο βέβαια εκείνη τη εποχή όπου δεν υπήρχε διαδίκτυο, φορητά τηλέφωνα, περιοδικά, τηλεοπτικά κανάλια (πέραν της ΕΤ1 και ΕΤ2) κλπ.



‘Γεωγραφώντας’ την Αθήνα, υπάρχουν περιοχές που έχουν γεννήσει και συνεχίζουν να γεννάνε ιδιαίτερα rap και graffiti crews ή η δημιουργία απλώνεται παντού;

Σήμερα έχει διαδοθεί παντού, καθώς υπάρχει εύκολη πρόσβαση στην πληροφορία. Παρόλα αυτά κάποια σημεία στην Αττική θεωρώ ότι είναι παραδοσιακά γκραφιτο-ραπ περιοχές. Προς τα Βόρεια είναι το Μαρούσι, η Πεύκη, το Ηράκλειο, η Φλύα (Χαλάνδρι), η Ν. Ιωνία, το Γαλάτσι, και προς κέντρο το Παγκράτι και ο Βύρωνας.

Να περιμένουμε νέο Αρτέμης / Ευθύμης άλμπουμ σύντομα ή κάποια ξεχωριστά projects;

Εγώ βρίσκομαι αυτήν την περίοδο στο στούντιο ηχογραφώντας το δεύτερο προσωπικό μου Album, το οποίο και ευελπιστώ να έχω κυκλοφορήσει πριν από τα Χριστούγεννα. Παράλληλα, ετοιμάζει και ο Ευθύμης κάτι προσωπικό. Δίσκο Α/Ε θα έχουμε μετά από αυτά.

{youtubejw width="469"}jtS3_dLOi64{/youtubejw}

{youtubejw width="469"}9VFDLEaEfKc{/youtubejw}

{youtubejw width="469"}KW9h9WbSovc{/youtubejw}

{youtubejw width="469"}vLm5tpUoRoo{/youtubejw}

{youtubejw width="469"}dk110h9Lq4o{/youtubejw}

Pad Trio (Συνέντευξη)



Οι Pad Trio (J. Melik – Kill Emil – Billa Qause) είναι ένα τρίο (makes sense…) παραγωγών από την Αθήνα με αρκετά ‘χρόνια στις πλάτες τους’ σαν ξεχωριστές οντότητες στο χώρο της μουσικής. Το τελευταίο διάστημα και από τη μέρα της δημιουργίας τους βλέπουμε live σε ξεχωριστά προσεγμένα shows, μόνους ή σαν guests, με τον ιδιαίτερο hip hop / beats ήχο τους. Θα τους δούμε και αυτή την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου, να ανοίγουν για τους Άγγλους Dub Pistols στο Κύτταρο.

{youtubejw width="469"}6oZyzDssBY4{/youtubejw}

{youtubejw width="469"}7JksougZXCo{/youtubejw}

{youtubejw width="469"}wa_xh6470G4{/youtubejw}

{youtubejw width="469"}pRKLOEP0L5k{/youtubejw}

{vimeo width="469"}24681722{/vimeo}


Ποιοι είναι οι Pad Trio και τι σας ώθησε σε αυτό το σχήμα;

Οι Pad Trio αποτελούνται από τους: J. Melik - Kill Emil - Billa Qause.
Σε αυτό το σχήμα, μας ώθησε η διάθεση να παίξουμε live, με ότι μέσο  (μηχανήματα-όργανα κ.τ.λ.) διαθέτει ο καθένας.

Καθίσαμε, στήσαμε τα μηχανήματα, είδαμε πως μπορούμε να παίξουμε και να συμπράξουμε μαζί. Αυτό μας έβαλε σε διαδικασία να το εξελίξουμε.
Δουλεύοντας και μετά από αρκετές πρόβες, αποφασίσαμε να το μοιραστούμε αρχικά μαζί με φίλους και μετά με ακροατές που συμπάσχουν.

Ξεχωριστά με τι projects ασχολείται το κάθε μέλος αυτή την περίοδο ;


Toν Ιούνιο κυκλοφόρησε το debut album του Κill Emill με τον τίτλο "The Corner" με συμμετοχή όλων μας και του Elephant Phinix.

Στις 30 Σεπτεμβρίου κυκλοφορεί το EP του J. Melik - "Vintage Treat", σαν μέρος μιας τριλογίας που θα έχει ολοκληρωθεί έως τον Δεκέμβριο για digital free download, ένα mixtape του Mc Yinka, καθώς επίσης και σε όλα σχεδόν τα project της Beat Quick.
Στα τέλη του Οκτωβριού θα κυκλοφορήσει το άλμπουμ του Billa Qause με την ονομασία E-Chop για digital free download. Και τον Νοέμβριο κυκλοφορεί το project "Τhe gutter twins" του Elephant Phinix/NoaOne.


Σε ποιους άλλους Έλληνες παραγωγούς δίνεται το respect σας και γιατί;

Billa Qause
Dj Alex: γιατί είναι έξυπνος παραγωγός με δουλειές που θεωρώ ότι έχουν θεμελιώσει το Hip Hop.
Sifu Versus: γιατί κάνει πολύ δυνατές παραγωγές... πολυτάλαντος!
Eversor: γιατί είναι αληθινός και φαίνεται
Rsn: γιατί έχει τον ήχο που μ' αρέσει. "Όγκο" και" groova" !
Blend: γιατί είναι τραχής, σκληρός στις παραγωγές του... το κάτι που θέλω!

Kill Emil
Dj Alex: γιατι με αυτόν μεγαλώσαμε
B-Music: γιατι ειναι μεσα στην εποχή
Noa One: γιατι ειναι ‘βρωμιάρης’
Rsn: γιατι δεν είναι κολλημένος

J Melik
Ekelon: για το open style και ήχο
Yegor: επειδή έχω λιώσει τις παραγωγές του κ ακόμα ακούω νέα πράγματα
Thomey Bors: για τον φρέσκο και ιδιαίτερο ηλεκτρονικό χαρακτήρα
Ed Gain: μπιστάει κάργα
Dj Mix Mad: ήταν ο πρώτος που είδα πως γίνεται...


Τι studio ‘υλικά’ χρησιμοποιείτε για τις παραγωγές σας;

Billa Qause:
MPC 2500,2000xl
MPD 18,
MICROKORG
Ableton Live 8

Kill Emil :
Mpc 2000 xl,
Mpd 32,
Apc 40,
Ableton Live 8,
Turntable Technics sl 1200 mk2
Novation remote 25
Mixer Numark Dmx 06

J Melik :
Akai mpc2000xl,
s 5000, dps 24,
mpd 26
Yamaha rs 7000
Korg kaos pad 2 και 3
Ableton Live 8
Rane ttm 57 sl
Technics sl 1200 mkII
καθώς επίσης κ πολλά δανεικά από φίλους κατά καιρούς


Επίσης, πως βλέπετε την ελληνική hip hop σκηνή;

Kill Emil:
Ψιλοχαοτικά αλλα εξελίσσεται συνεχώς και αν και βγαίνουν πολλές σαβούρες αυτό  βοηθάει να βγει κάτι καλό.

Billa Qause:
Το επίπεδο έχει ανέβει κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια με σχήματα που έχουν να πουν πολλά με δυνατό παράδειγμα τους Ορθολογιστές και όχι μόνο. Σαν σκηνή έχει πολλά ακόμα να πει… απλά θέλει περισσότερη ωριμότητα που κάποιοι θα το δείξουν στο άμεσο μέλλον.

J.Melik:
Πιστεύω ότι έχουμε αρχίσει να ξεκολλάμε απ'τα στερεότυπα του ελληνικού hip hop, βλέπω ότι υπάρχει εξέλιξη και είναι πιο έντονη η προσωπικότητα και το στυλ αρκετών μουσικών.
Είμαστε σε καλό δρόμο!


Ποιο θα ήταν το ιδανικό line up για ένα φεστιβάλ μαζί με εσάς;

HIFANA
KID KOALA
WORD OF MOUTH
SAIN SUPA CREW
J5
MC YINCKA AND THE URBANIX
Z TRIP
DJ PREMIER
CAST-A-BLAST SOUNDSYSTEM
SOUL SYSTEM
HERBALIZER

Τι κομμάτια δεν έφυγαν από την playlist σας το Καλοκαίρι;

Kill Emil
Gramatik:Skylight
Kashmere Stage Band : Ain't no sunshine(J rocc Rmx)
Damu The Fudgemunk - Bright Side (OG Mix)
Blundetto - Mustang (Blanka remix)
Smiley The Ghetto Child - I'm Legent

Billa Qause
Είναι πολλά, ενδεικτικά: Nas is like(Nas), Rosa Parks (Outkast), Simply (De La Soul), Big Poppa (Notorius B.I.G.), It’s like that (my big brother) (Redman), Who is back (Rakim) και πόσα άλλα που αν τα αναφέρω θα πιάσουν όλο το σαλόνι του περιοδικού.

J Melik
Το καλοκαίρι δεν άκουσα μουσική ούτε έπαιξα πουθενά, λόγω συντήρησης, αλλά ήθελα πολύ να ακούσω:
Luke Vibert - music called jazz
Dave wallace - expressions Pt 2
David Axelrod - Song of Innocence
Mad Cj Mac - Come and Take A Ride (instrumental)
The Pharcyde - Yo Mama


Τι να περιμένουμε από τους Pad Trio για το Χειμώνα; Ανακοινώσιμα gigs;


Θα μπούμε studio σε λίγες μέρες να δουλέψουμε το album που θα κυκλοφορήσει αρχές του 2012.
Μέχρι τότε έχουμε αρκετή δουλειά και live shows όπως:   
30/08 στο Κύτταρο με Dub Pistols
12/11 στο Gagarin με Wax Tailor
01/12 στο Six dogs με τον Dj Vadim