DESIGNINJAH.

Ένας ninja από την Θεσσαλονίκη, με πινέλο και μολύβι αντί για shurikens!




Πες μας μερικά λόγια για σένα. Πώς ξεκίνησες και ποιες φάσεις έχεις να θυμάσαι από τη μέχρι τώρα πορεία σου;

Πήρα το όνομα του παππού μου (Γιάννης) αλλά οι φίλοι μου συνηθίζουν να με φωνάζουν με το επίθετο (Πατέλιας). Σκιτσάρω από όταν με θυμάμαι και σχεδόν παντού. Μετά την αποτυχημένη σταδιοδρομία μου στο λύκειο, ήρθαν οι σπουδές στα comics και από τότε είναι απλά κατηφόρα. Από τα κουλά πράγματα που συνήθως ζω δεν θα ξεχάσω ποτέ τα άπειρα ξενύχτια με χαρτιά, μολύβια, πενάκια και αλκοόλ που κάναμε με τον κολλητό μου, να ξεπετάμε το ένα comic μετά το άλλο. Επίσης θυμάμαι το πρώτο 7ply Project στην Αθήνα, που μόλις δύο μόνο άτομα κάναμε δουλειά δέκα ανθρώπων. Αποτέλεσμα, το μεγαλύτερο skateboard festival που έχουμε δει στην Ελλάδα μέχρι στιγμής.

Γιατί το όνομα Designinjah;
Η Ιαπωνία και οι τέχνες της έχουν υπάρξει μεγάλη επιρροή στο σχέδιο και στη ζωή μου. Ένας νίντζα, ως υπαρκτό πρόσωπο πρέπει να είναι υπομονετικός, προσαρμοστικός, να μπορεί να αφομοιώνει στοιχεία από όλες τις τέχνες και να εκτελεί κατά παραγγελία, αποτελεσματικά και με ακρίβεια. Τις ίδιες ακριβώς αρετές πρέπει να κατέχει και ένας σύγχρονος σχεδιαστής. Έτσι βλέπω και τον εαυτό μου.



Παρατηρώ μια άνοδο στο κομμάτι illustration στην Ελλάδα, χωρίς να μπορώ να πω το ίδιο και για τη γραφιστική. Εσύ ποια εικόνα έχεις;
Είναι γεγονός ότι έχουν αρχίζει να εμφανίζονται διάφορα ταλέντα, που δεν θέλουν απλά να μάθουν δύο προγράμματα επειδή έκαναν ξωτικά και μανιτάρια στα βιβλία του γυμνασίου. Ανήσυχοι άνθρωποι, που μπαίνουν στη διαδικασία να ψαχτούν και να εξελιχτούν, να χρησιμοποιήσουν μεικτές τεχνικές, να δώσουν τη μοναδική ματιά τους για τον κόσμο. Ο illustrator είναι καταδικασμένος να εξελίσσεται. Ένας γραφίστας χρειάζεται illustrations για να δουλέψει, ένας illustrator δεν χρειάζεται περισσότερα πράγματα από τις δυνατότητές του.

Ποια η γνώμη σου για την ελληνική comics άνθηση των τελευταίων χρόνων;
Όταν ο πιο αναγνωρισμένος σχεδιαστής κόμικς παραμένει ο Αρκάς στην χώρα μας, δεν πιστεύω πως υπάρχει άνθηση. Δεν υπάρχει παιδεία. Ο κόσμος, η νεολαία δεν διαβάζει πια. Έχουμε πολλούς καλούς και φρέσκους σχεδιαστές με πολύ καλές δουλειές στα χέρια τους, αλλά όταν κάτι τόσο χρονοβόρο και δύσκολο όπως τα κόμικς, δεν αποδίδει, απλά φθείρεται. Και η χώρα μας είναι ο πρωταθλητής της φθοράς και της διαφθοράς. Ζούμε για την αλλαγή αυτής της νοοτροπίας. Ελπίδα υπάρχει πάντα.



Δουλεύεις, βλέπω, στενά με τη skate και μουσική σκηνή. Αγαπημένοι skate artists αλλά και ‘rock poster artists’ του εξωτερικού;
Σίγουρα ο τεράστιος Jim Phillips της Santa Cruz που έχει θέσει τα θεμέλια της skate art σκηνής. Οι "rockάδες" John Dyer Baizley και Chuck Sperry, δύο από τους πιο ταλαντούχους illustrators παγκοσμίως αυτή τη στιγμή, με εντυπωσιάζουν πάντα με κάθε καινούργια τους δουλειά.

Αγαπημένα δικά σου κομμάτια πάνω σε μουσικά και skate θέματα;
Αυτά που έρχονται. Έχω το "μικρόβιο" να θέλω να ξεπερνάω τις δουλειές που ολοκληρώνω. Αν όμως πρέπει να ξεχωρίσω κάποιο έργο, μάλλον είναι η "Terror series", μια θεματική τριλογία σε skateboards που θα ολοκληρωθεί φέτος με το τρίτο και τελευταίο μέρος. Έχει πάντα πλάκα στη δημιουργία της και έχω πάρει πολύ θετική ανταπόκριση.

Τι να περιμένουμε από τον Designinjah στο 2011;
Περισσότερα σχέδια, περισσότερη δουλειά. Την καλοκαιρινή collection της Propaganda Rollin Co που έχω ενσωματωθεί στο δυναμικό της, κάποιες νέες προσωπικές δουλειές για t-shirt, sticker και poster καθώς και κάποιες street art εξορμήσεις. See you at the streets.

Συνεντεύξεις απο τα πρόσφατα αρχεία του έντυπου Platform, επειδή πολλοί τις ζήτησαν όταν είχε ήδη εξαντληθεί το τεύχος #21.




 

DESIGNINJAH.

Ένας ninja από την Θεσσαλονίκη, με πινέλο και μολύβι αντί για shurikens!




Πες μας μερικά λόγια για σένα. Πώς ξεκίνησες και ποιες φάσεις έχεις να θυμάσαι από τη μέχρι τώρα πορεία σου;

Πήρα το όνομα του παππού μου (Γιάννης) αλλά οι φίλοι μου συνηθίζουν να με φωνάζουν με το επίθετο (Πατέλιας). Σκιτσάρω από όταν με θυμάμαι και σχεδόν παντού. Μετά την αποτυχημένη σταδιοδρομία μου στο λύκειο, ήρθαν οι σπουδές στα comics και από τότε είναι απλά κατηφόρα. Από τα κουλά πράγματα που συνήθως ζω δεν θα ξεχάσω ποτέ τα άπειρα ξενύχτια με χαρτιά, μολύβια, πενάκια και αλκοόλ που κάναμε με τον κολλητό μου, να ξεπετάμε το ένα comic μετά το άλλο. Επίσης θυμάμαι το πρώτο 7ply Project στην Αθήνα, που μόλις δύο μόνο άτομα κάναμε δουλειά δέκα ανθρώπων. Αποτέλεσμα, το μεγαλύτερο skateboard festival που έχουμε δει στην Ελλάδα μέχρι στιγμής.

Γιατί το όνομα Designinjah;
Η Ιαπωνία και οι τέχνες της έχουν υπάρξει μεγάλη επιρροή στο σχέδιο και στη ζωή μου. Ένας νίντζα, ως υπαρκτό πρόσωπο πρέπει να είναι υπομονετικός, προσαρμοστικός, να μπορεί να αφομοιώνει στοιχεία από όλες τις τέχνες και να εκτελεί κατά παραγγελία, αποτελεσματικά και με ακρίβεια. Τις ίδιες ακριβώς αρετές πρέπει να κατέχει και ένας σύγχρονος σχεδιαστής. Έτσι βλέπω και τον εαυτό μου.



Παρατηρώ μια άνοδο στο κομμάτι illustration στην Ελλάδα, χωρίς να μπορώ να πω το ίδιο και για τη γραφιστική. Εσύ ποια εικόνα έχεις;
Είναι γεγονός ότι έχουν αρχίζει να εμφανίζονται διάφορα ταλέντα, που δεν θέλουν απλά να μάθουν δύο προγράμματα επειδή έκαναν ξωτικά και μανιτάρια στα βιβλία του γυμνασίου. Ανήσυχοι άνθρωποι, που μπαίνουν στη διαδικασία να ψαχτούν και να εξελιχτούν, να χρησιμοποιήσουν μεικτές τεχνικές, να δώσουν τη μοναδική ματιά τους για τον κόσμο. Ο illustrator είναι καταδικασμένος να εξελίσσεται. Ένας γραφίστας χρειάζεται illustrations για να δουλέψει, ένας illustrator δεν χρειάζεται περισσότερα πράγματα από τις δυνατότητές του.

Ποια η γνώμη σου για την ελληνική comics άνθηση των τελευταίων χρόνων;
Όταν ο πιο αναγνωρισμένος σχεδιαστής κόμικς παραμένει ο Αρκάς στην χώρα μας, δεν πιστεύω πως υπάρχει άνθηση. Δεν υπάρχει παιδεία. Ο κόσμος, η νεολαία δεν διαβάζει πια. Έχουμε πολλούς καλούς και φρέσκους σχεδιαστές με πολύ καλές δουλειές στα χέρια τους, αλλά όταν κάτι τόσο χρονοβόρο και δύσκολο όπως τα κόμικς, δεν αποδίδει, απλά φθείρεται. Και η χώρα μας είναι ο πρωταθλητής της φθοράς και της διαφθοράς. Ζούμε για την αλλαγή αυτής της νοοτροπίας. Ελπίδα υπάρχει πάντα.



Δουλεύεις, βλέπω, στενά με τη skate και μουσική σκηνή. Αγαπημένοι skate artists αλλά και ‘rock poster artists’ του εξωτερικού;
Σίγουρα ο τεράστιος Jim Phillips της Santa Cruz που έχει θέσει τα θεμέλια της skate art σκηνής. Οι "rockάδες" John Dyer Baizley και Chuck Sperry, δύο από τους πιο ταλαντούχους illustrators παγκοσμίως αυτή τη στιγμή, με εντυπωσιάζουν πάντα με κάθε καινούργια τους δουλειά.

Αγαπημένα δικά σου κομμάτια πάνω σε μουσικά και skate θέματα;
Αυτά που έρχονται. Έχω το "μικρόβιο" να θέλω να ξεπερνάω τις δουλειές που ολοκληρώνω. Αν όμως πρέπει να ξεχωρίσω κάποιο έργο, μάλλον είναι η "Terror series", μια θεματική τριλογία σε skateboards που θα ολοκληρωθεί φέτος με το τρίτο και τελευταίο μέρος. Έχει πάντα πλάκα στη δημιουργία της και έχω πάρει πολύ θετική ανταπόκριση.

Τι να περιμένουμε από τον Designinjah στο 2011;
Περισσότερα σχέδια, περισσότερη δουλειά. Την καλοκαιρινή collection της Propaganda Rollin Co που έχω ενσωματωθεί στο δυναμικό της, κάποιες νέες προσωπικές δουλειές για t-shirt, sticker και poster καθώς και κάποιες street art εξορμήσεις. See you at the streets.

Συνεντεύξεις απο τα πρόσφατα αρχεία του έντυπου Platform, επειδή πολλοί τις ζήτησαν όταν είχε ήδη εξαντληθεί το τεύχος #21.