Πρόκειται για πιλοτική συνεργασία του ΑΠΘ με το Πανεπιστήμιο της Νάπολης.


Για πρώτη φορά στην ιστορία, Έλληνες φοιτητές συμμετέχουν σε πείραμα του προγράμματος Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος με σκοπό να εξερευνήσουν θέματα, μεταξύ άλλων, που αφορούν στη δημιουργία ζωής σε άλλον πλανήτη, καθώς και στην ανάπτυξη του διαστημικού τουρισμού.

Το πείραμα αυτό διεξάγεται επί του παρόντος πιλοτικά μεταξύ του ΑΠΘ και του προπτυχιακών τμήματος Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου FedericoII της Νάπολης, με απώτερο στόχο να συνεχιστεί μελλοντικά με τη συμμετοχή περισσότερων από διαφορετικά ευρωπαϊκά κράτη. Πρόκειται για ένα ενδεικτικό δείγμα της νέας γενιάς με πανεπιστημιακή μόρφωση, που θέλει να εξερευνήσει το μέλλον της ανθρωπότητας.

Η ελληνική ομάδα αποτελείται από 15 προπτυχιακούς φοιτητές του Τμήματος Χημείας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με συντονιστή τον Καθηγητή Θοδωρή Καραπάντσιου του Τμήματος Χημείας. Οι φοιτητές θα κληθούν να απαντήσουν, σε συνεργασία με φοιτητές της Νάπολης της Ιταλίας, σε ερωτήσεις που σχετίζονται με την ψυχολογική ετοιμότητα αλλά και την τεχνολογική ωριμότητα της ανθρωπότητας μπροστά στην πιθανότητα ζωής σε άλλους πλανήτες και στην ανάπτυξη διαστημικών προορισμών. Κάθε ομάδα οφείλει να κάνει τουλάχιστον τρεις ανακοινώσεις στο επιστημονικό περιοδικό “Room,TheSpaceJournal”, στο πλαίσιο του συγκεκριμένου πειράματος. Το πείραμα λήγει στις 15 Φεβρουαρίου 2017, με τη δημοσίευση ενός κοινού τελικού κειμένου έως 500 λέξεων από τις ελληνικές και ιταλικές ομάδες.

Η συμμετοχή της Ελλάδας ανακοινώθηκε μετά από επιστολή του πρύτανη του ΑΠΘ κου Περικλή Μήτκα προς το αρμόδιο υπουργείο και θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τα πορίσματα των ανακοινώσεων για τη χρηματοδότηση διαστημικών αποστολών και τον ρόλο του ιδιωτικού τομέα, για τη σκοπιμότητα της δημιουργίας ζωής σε άλλους πλανήτες με χρήση ειδικών ανθεκτικών μικροοργανισμών, καθώς και για την προστασία του πλανήτη από τα διαστημικά σκουπίδια  που κινούνται σε τροχιά γύρω από την γη και είναι δυνητικά επικίνδυνα για τον πλανήτη μας.

Πηγή: ΑΠΘ