Μας μιλάει για την 12GODS, που φιλοδοξεί την ανάδειξη του ελληνικού βοτάνου μέσω της καινοτόμου κάψουλας στα πρότυπα της nespresso.


Η Wikipedia γράφει για τα βότανα «τα βότανα είναι αυτοφυή φυτά, που αναπτύσσονται σε διαφορές άγονες ή και σε καλλιεργημένες περιοχές και τα οποία κατά διαφορά χρονικά διαστήματα οι γεωργοί τα μαζεύουν ή όπως συνήθως λένε, τα «βοτανίζουν». Στην αρχαιότητα, βότανα αποκαλούσαν όλα τα φαρμακευτικά φυτά που κατά την μάσηση παρουσίαζαν πικράδα, γλυκάδα ή και αρωματική γεύση. Τις ιδιότητες αυτές, οι πρώτοι άνθρωποι τις απέδιδαν σε μαγικές ικανότητες που είχαν τη δύναμη, όταν εισέλθουν στον οργανισμό ενός πάσχοντος, να τον ανακουφίσουν η και να τον θεραπεύουν από οποιαδήποτε αρρώστια. Σε μερικές περιπτώσεις ο λαός μεταχειρίζεται για τα βότανα ειδικές λέξεις, όπως «δεν βρίσκω βοτάνι για να γιάνω τις πληγές μου», που δείχνει τη σπουδαιότητα που τους αποδιδόταν». Στην Ελλάδα έχουμε μια τεράστια ποικιλία από ελληνικά βότανα (περίπου στα 4000 είδη) στην ελληνική ύπαιθρο με πολλή μεγάλη θρεπτική και ποιοτική αξία, που όμως πωλούνται στο εξωτερικό χύμα σε ασκούς και έτσι λοιπόν ένα πολύ αξιόλογο προϊόν χάνει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της αξίας του μόνο από τον τρόπο συσκευασίας του. Ο Φίλιππος Ζεμπίλας είναι πτυχιούχος Ανθοκομίας και τα τελευταία 10 χρόνια έχει έντονη ενασχόληση με την έρευνα και ανάπτυξη αγροτικών προϊόντων με στόχο τις αγορές του εξωτερικού. Ίδρυσε την 12GODS, που φιλοδοξεί την ανάδειξη του ελληνικού βοτάνου μέσω της καινοτόμου κάψουλας στα πρότυπα της nespresso. Για την 12GODS μιλήσαμε με τον Φίλιππο Ζεμπίλα. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

H καινοτομία είναι παντού, αρκεί να βρεις που κρύβεται. Αυτός είναι και λόγος ύπαρξης  της 12GODS: η καινοτομία. Είμαι πτυχιούχος Ανθοκομίας και τα τελευταία 10 χρόνια έχω έντονη ενασχόληση με την έρευνα και ανάπτυξη αγροτικών προϊόντων με στόχο τις αγορές του εξωτερικού. Αυτό που έχω διδαχτεί όλα αυτά τα χρόνια, είναι ότι μόνο πρωτοφανή προϊόντα στην αγορά μπορούν να κάνουν την διαφορά. Βλέποντας λοιπόν την πολλή μεγάλη αύξηση, της τάξης του 200%, που έχουν σημειώσει οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις με ελληνικά βότανα τα τελευταία 10 χρόνια στην Ελλάδα, για σαφείς λόγους (μικρές περιόδους καλλιεργητικής φροντίδας, μικρή περίοδος άρδευσης, χωρίς λιπάσματα και φυτοφάρμακα), όπου όλα αυτά λοιπόν τα καθιστούν μια πολλή ελκυστική καλλιέργεια για τους αγρότες που χάρη στο ιδανικό κλίμα της χώρας μας, μπορούμε να λέμε ότι έχουμε μια τεράστια ποικιλία από ελληνικά βότανα (περίπου στα 4000 είδη) στην ελληνική ύπαιθρο με πολλή μεγάλη θρεπτική και ποιοτική αξία. Όλα καλά μέχρι εδώ. Το πρόβλημα βρίσκεται από εδώ και κάτω. Τα ελληνικά βότανα πωλούνται στο εξωτερικό χύμα σε ασκούς και έτσι λοιπόν ένα πολύ αξιόλογο προϊόν χάνει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της αξίας του μόνο από τον τρόπο συσκευασίας του. Εδώ σε αυτό το σημείο λοιπόν και αφού έχεις κατανοήσει την παραγωγή, την αγορά, τους δείκτες, σε αυτό το σημείο είναι που πρέπει να καινοτομήσεις, να βρεις τον τρόπο να διαφοροποιηθείς από όλους τους υπόλοιπους και να κάνεις ένα βήμα μπροστά. Εδώ είναι και το πιο δύσκολο σημείο. Όσο πιο μεγάλο είναι λοιπόν αυτό το βήμα, σου δίνει, πρώτον καταξίωση σε ό,τι έχεις κάνει, μια αγορά καινούργια που μόλις έχεις δημιουργήσει και χρόνο για να σκεφτείς το επόμενο βήμα σου πριν σε βρει ο ανταγωνισμός.

12gods2.jpg


Η κάψουλα που έχω δημιουργήσει ουσιαστικά αλλάζει τον τρόπο και τον χρόνο παρασκευής του αφεψήματος  προσδίδοντας ένα πραγματικά καλύτερο αποτέλεσμα από αυτό της κοινής χρήσης, χάρη στις καινοτομίες που την περιβάλουν. Η ολοκλήρωση της δυναμικής κάψουλας βοτάνων μου δημιούργησε έκδηλη χαρά, αν σκεφτεί κάποιος ότι από το μακρινό 1890 που ο έμπορος από το New Jersey Thomas Sullivan έβαλε το τσάι σε φακελάκι και άλλαξε τον τρόπο παρασκευής του, κανείς δεν είχε διαφοροποιηθεί. Με έχει συνεπάρει η ιδέα ότι η 12GODS ουσιαστικά άλλαξε την διαδικασία παρασκευής, αλλά και τον τρόπο που θα βλέπουμε τα Ελληνικά βότανα στο μέλλον, δημιουργώντας ένα προϊόν που απευθύνεται σε όλους αυτούς που θέλουν ένα ρόφημα με ευεργετικές ιδιότητες, χωρίς παρενέργειες για τον ανθρώπινο οργανισμό, ένα προϊόν με πολύ μεγάλο ηλικιακό εύρος που πατάει στο σήμερα και αγγίζει άμεσα όλους τους δυνητικούς αγοραστές κάψουλας. Ταυτόχρονα στέλνει ένα μήνυμα στην βάση της αγροτικής παραγωγής για στροφή στις εναλλακτικές καλλιέργειες  και αναδιάρθρωση μέσα από συνέργειες. Αυτός εξάλλου είναι και ο στόχος της συνεργασίας μας με το επιστημονικό πάρκο Πατρών και το aroma hub, συνέργειες στο επίπεδο της πιστοποίησης των ευεργετικών ιδιοτήτων των βοτάνων ανά κάψουλα,  καθώς και δημιουργία νέων κωδικών-προϊόντων. Τέλος η σύνδεση μέσα από το πανεπιστήμιο  με τους παραγωγούς που καλλιεργούν με σύγχρονες μεθόδους  βιολογικής  γεωργίας, μας κάνει να βλέπουμε το προϊόν μας ολιστικά από τον σπόρο του παραγωγού μέχρι την εκκένωση της κάψουλας βοτάνων στο φλιτζάνι ροφήματος. Μόνο τότε μπορείς να είσαι σίγουρος για το τελικό προϊόν και αυτή είναι και η σωστή διαδικασία για μία επιχείρηση που θέλει να είναι πρωτοπόρα.

Οι επιστημονικές μας γνώσεις συνδυασμένες με την επιμονή, τη μεθοδικότητα στην έρευνα και κυρίως η πίστη στο όραμα μας για την συμβολή του πρωτογενούς τομέα στην ανάδειξη της ιστορίας μας ως πολιτισμικό προϊόν υψηλής προστιθέμενης αξίας, μας κάνουν υπερήφανους για το τελικό προϊόν. Πιο συγκεκριμένα, χαρμάνια ελληνικών βοτάνων σε δυναμικές κάψουλες, τοποθετούνται σε συμβατική μηχανή αυτόματης παρασκευής ροφημάτων, χαρίζοντάς μας το αποτέλεσμα ενός άρτιου εκχυλίσματος

Στόχος μας είναι τα ελληνικά βότανα, μέσω της καινοτόμου κάψουλας της 12GODS να κερδίσουν αναγνώριση και προστιθέμενη αξία στις αγορές του εξωτερικού, δημιουργώντας νέες θέσεις στην αγορά εργασίας, και σε συνέργεια με τους παραγωγούς και το πανεπιστήμιο θα επανακαθορίσουμε το προϊόν στις αγορές. 

12gods3.jpg

      
Οι επιχειρήσεις είναι και αυτές μέρος του συνόλου που λέγεται κοινωνία-κράτος,  άρα και αυτές  στο διάστημα της οικονομικής κρίσης των τελευταίων 10 ετών αναγκάστηκαν να διαφοροποιηθούν για να επιβιώσουν. Βοήθησε αρκετά ότι ταυτόχρονα υπήρξε μια κινητικότητα και στην κρατική διοίκηση με μείωση της γραφειοκρατίας σε κρατικές δομές, με την εισαγωγή μηχανογραφικού συστήματος στις περισσότερες υπηρεσίες. Κίνητρα για νέες μικρές επιχειρήσεις δημιουργήθηκαν τα τελευταία χρόνια  μέσα από την δημιουργία των ΙΚΕ και την εύκολη σύσταση τους σε συνέργεια με την μείωση των ασφαλιστικών εισφορών και τα ευρωπαϊκά προγράμματα  ΕΣΠΑ.
Ουσιαστικά άνοιξαν τον δρόμο για μια σειρά από start-up επιχειρήσεις που αναδιαμόρφωσαν το επιχειρηματικό πεδίο βάζοντας νέα ποιοτικά standards σε αυτό, έγιναν πιο μικρές, αλλά και πιο ευέλικτες.

Η κρίση άλλαξε το μοντέλο ανάπτυξης στην χώρα μας αφού νέες εταιρίες με ελάχιστο προσωπικό καταφέρνουν να κάνουν παγκόσμιες καινοτομίες μέσα από συνέργειες. Αλλάξαμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε και αυτό άλλαξε κάπως το επιχειρηματικό κλίμα. Δεν ξέρω αν όντως αιτία για αυτό ήταν η κρίση ή η αλλαγή γενιάς, αυτό όμως που βλέπω μέσα από τις εκθέσεις που παίρνουμε μέρος υπό την αιγίδα του Digital Greece, είναι ότι συνέχεια νέες start-up επιχειρήσεις με πολύ αξιόλογα projects με αφήνουν έκπληκτο. Γνώρισα ανθρώπους με μεγάλο ενθουσιασμό και πολύ όρεξη για δημιουργία, ανθρώπους που ξέρουν να συνεργάζονται και να προχωρούν. Αυτή η Ελλάδα με κάνει να χαμογελώ.   

https://www.facebook.com/12gods.eu/                                                                               

12gods4.jpg