Νάντια Αναγνωστοπούλου (νέοι που επιχειρούν): Eίναι θέμα τύχης και timing αν θα καταφέρεις να εκμεταλλευτείς τη σωστή ευκαιρία, είτε σε περίοδο κρίσης, είτε όχι.

Μας μιλάει για την ΝΕΧΥΑ, την πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που ειδικεύεται αποκλειστικά στο localisation προϊόντων για αγορές του εξωτερικού.

Κείμενο: Παναγιώτης Λουκάς

Η ΝΕΧΥΑ είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που ειδικεύεται αποκλειστικά στην γλωσσική τοπική προσαρμογή (localisation) προϊόντων για αγορές του εξωτερικού. Με εργαλεία τελευταίας τεχνολογίας και καινοτόμες agile μεθοδολογίες, προσφέρει εξατομικευμένες τεχνικές λύσεις για εγγυημένη ποιότητα και μετρήσιμη εξοικονόμηση πόρων. Συμμετέχει στον 6ο κύκλο incubation του EGG - enter.grow.go και πρόσφατα  απέσπασε το βραβείο Gold στην κατηγορία  «Νεοφυείς & ΜμΕ στις πωλήσεις» των  φετινών Sales Excellence Awards που διοργανώθηκαν από το Ινστιτούτο Πωλήσεων Ελλάδος και την Boussias Communications. Για την ΝΕΧΥΑ μιλήσαμε με την Νάντια Αναγνωστοπούλου. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

Οι Co-Founders της εταιρείας, Αλεξάνδρα Σίμιτς και εγώ, έχουμε και οι δύο πολλά χρόνια εμπειρίας στο χώρο του language localisation στο εξωτερικό. Βλέπαμε ότι στην Ελλάδα οι μέθοδοι και οι αυτοματισμοί που μάθαμε στο εξωτερικό δεν ήταν καθόλου γνωστοί. Γι’ αυτό θέλαμε να βοηθήσουμε τις ελληνικές εταιρείες να βγουν στο εξωτερικό πιο εύκολα, προσαρμόζοντας τα digital προϊόντα και το online content τους σε άλλες γλώσσες, με τη βοήθεια προηγμένης τεχνολογίας.Ταυτόχρονα θα πάμε ένα βήμα παραπέρα χτίζοντας δικά μας τεχνολογικά εργαλεία που θα υποστηρίζουν αυτή τη διαδικασία.

Απευθυνόμαστε σε όλες τις εξαγωγικές εταιρείες της Ελλάδας, αλλά και του εξωτερικού και διαχειριζόμαστε τη γλωσσική προσαρμογή των προϊόντων και του digital content τους, ώστε να είναι κατάλληλα για χρήση σε άλλες χώρες. Αναλαμβάνουμε ολόκληρη τη διαδικασία, ελαφρύνοντας έτσι το βάρος της διαχείρισης και με τη χρήση των εργαλείων και αυτοματισμών μας, μειώνεται τόσο το κόστος της μετάφρασης και προσαρμογής όσο και ο χρόνος παράδοσης του τελικού μεταφρασμένου προϊόντος.

Το όραμα μας είναι να βοηθήσουμε τις ελληνικές (και όχι μόνο) επιχειρήσεις να αποκτήσουν περισσότερους πελάτες στο εξωτερικό και να επικοινωνούν μαζί τους καλύτερα, μιλώντας τους στη δική τους γλώσσα. Ο στόχος μας είναι να μεταμορφώσουμε τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις καλύπτουν τις ανάγκες τους για μετάφραση και localisation, προσφέροντάς τους τα καλύτερα εργαλεία διαχείρισης και πρόσβαση σε ένα εκτεταμένο δίκτυο εξειδικευμένων μεταφραστών και επαγγελματιών στο χώρο της γλωσσικής προσαρμογής.

 Ο τρόπος που δουλεύουμε έχει γίνει πολύ πιο ευέλικτος σε σχέση με το παρελθόν. Εμείς αυτή τη στιγμή έχουμε μια βασική ομάδα έξι ατόμων που δουλεύουν μαζί επί καθημερινή βάση, αλλά συνεργαζόμαστε με ένα δίκτυο εκατοντάδων freelancers σε όλο τον κόσμο. Χρησιμοποιούμε ένα συνδυασμό third party και δικών μας συνεργατικών εργαλείων που επιτρέπουν την απρόσκοπτη και αδιάλειπτη συνεργασία και της ομάδας μας εσωτερικά, αλλά και με τους freelancers, οπουδήποτε βρίσκονται και σε οποιαδήποτε ζώνη ώρας.

_DSC7524.jpg

 

Σημαντικά κίνητρα από το κράτος δεν υπάρχουν για τους νέους επιχειρηματίες. Παρόλα αυτά έχουμε πολλά παραδείγματα νέων εταιρειών που ξεκίνησαν μέσα στην κρίση και είχαν μια εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία, με την εξεύρεση κατάλληλης χρηματοδότησης, η οποία είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα. Επίσης υπάρχουν πολλά αξιόλογα incubators που μπορούν να βοηθήσουν τις νέες επιχειρήσεις στα πρώτα βήματά τους. Για παράδειγμα, εμείς συμμετέχουμε στον 6ο κύκλο της θερμοκοιτίδας της Eurobank,  EGG - enter.grow.go. Για εμάς προσωπικά, η γραφειοκρατία κτλ ήταν εμπόδια που μας καθυστέρησαν στην έναρξη και στην πορεία μας, αλλά όχι απαγορευτικοί παράγοντες που θα μας έκαναν να τα παρατήσουμε. Αν το κράτος θέσπιζε νομοθεσία για την φοροελάφρυνση νεοφυών επιχειρήσεων, για τα 2-3 πρώτα χρόνια λειτουργίας τους, πιστεύω ότι θα βλέπαμε ακόμα περισσότερα επιτυχημένα startups να ξεφυτρώνουν.
 
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τα startups είναι ότι πολλές φορές προσπαθούν να επιλύσουν προβλήματα που δεν είναι ακόμη αναγνωρισμένα. Πώς θα πουλήσεις κάτι που ο δυνητικός πελάτης σου δεν ξέρει ακόμη ότι χρειάζεται; Η μεγαλύτερη πρόκληση απ΄ όλες όμως νομίζω είναι ο χρόνος. Ζούμε σε μια εποχή που όλα κινούνται πολύ γρήγορα και είναι κρίσιμο να προλάβεις να λανσάρεις την καινοτομία σου πριν κάνει και κάποιος άλλος κάτι παρόμοιο.
 
Εάν μπορούσα να γυρίσω πίσω στο χρόνο, θα ξεκινούσαμε πιο νωρίς. Μας πήρε αρκετό χρόνο να πάρουμε μπροστά και να συνθέσουμε την κατάλληλη ομάδα. Σε πέντε χρόνια από τώρα θα θέλαμε ο όρος “localisation” να μην είναι άγνωστος στον ελληνικό επιχειρηματικό κόσμο και να είμαστε εμείς που θα φέρουμε αυτή την αλλαγή.
 
Η κρίση δημιουργεί και προβλήματα και ευκαιρίες. Τελικά είναι θέμα τύχης και timing αν θα καταφέρεις να εκμεταλλευτείς τη σωστή ευκαιρία, είτε σε περίοδο κρίσης, είτε όχι. Η συμβουλή μας στους νέους που μπαίνουν τώρα στην αγορά εργασίας είναι να ξεφορτωθούν από πάνω τους τη νοοτροπία της κρίσης και να βρουν εργοδότες που θα τους σέβονται και θα επενδύσουν πάνω τους μέσω σωστής εκπαίδευσης. Με υπομονή και αποκτώντας την κατάλληλη εμπειρία, γιατί να μην ξεκινήσουν στην πορεία και αυτοί το δικό τους εγχείρημα;

https://nexyaloc.com

Νexya2.jpg