Γιώργος Κολομπάκης (νέοι που επιχειρούν): Μαγειρεύεις; Κέρδισε χρήματα καθημερινά την αγαπημένη σου συνήθεια!

Μας μιλάει για το totaperaki, τo νέο take-away του σπιτικού φαγητού.

Κείμενο: Παναγιώτης Λουκάς

Τους βλέπεις καθημερινά σε μετρό, λεωφορεία με το τσαντάκι τους, που μέσα έχει σε ταπεράκι το φαγητό τους. Και προς το μεσημέρι, είτε δίπλα στον υπολογιστή, ή στον κοινόχρηστο χώρο θα κάτσουν για να φάνε κάτι για να αντέξουν την ημέρα. Ο Γιώργος Κολομπάκης βλέποντας αυτή την ανάγκη, δημιούργησε το #totaperaki με στόχο να δώσει στον κόσμο την επιλογή να έχει μέσω μιας πλατφόρμας, σπιτικό φαγητό / μαμαδίστικο / καθημερινά σε μια χαμηλή τιμή, χωρίς να πρέπει να μαγειρεύει, αλλά και ένα εισόδημα για αυτούς που μαγειρεύουν. Για το #totaperaki μιλήσαμε με τον Γιώργο Κολομπάκη. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

Η ιδέα για #totaperaki ήρθε μέσα από μελέτη αναγκών της κοινωνίας κυρίως και λιγότερο ως «μια ακόμα έξυπνη ιδέα για startup». Ταυτόχρονα είδαμε και την άνθιση του delivery και του take away, όσο και την ανάγκη για σπιτικό φαγητό και κάπου εκεί «έδεσε το γλυκό» και γεννήθηκε #totaperaki. Σε όλα αυτό βέβαια βοήθησε και η hashtagbrandup.gr, το digital business agency που μας βοήθησε σε κάθε στάδιο, αφού έχει καθαρά εστιάσει στις Ελληνικές startups. Από το business validation ως το funding.
 
Το #totaperaki στην ουσία έχει δυο ομάδες κοινού. Αυτούς που θέλουν να τρώνε σπιτικό φαγητό (taperistas) και αυτούς που θέλουν να έχουν ένα έξτρα εισόδημα μαγειρεύοντας από το σπίτι τους (ccokistas). Στην ουσία διαμοιράζοντας τις έξτρα μερίδες φαγητού από την κατσαρόλα της οικογένειας τους. Υπάρχει βέβαια και #totaperaki για επιχειρήσεις εστίασης. Αυτές μπορούν να ενταχθούν στην πλατφόρμα με την προϋπόθεση ότι το ημερήσιο μενού που θα προσφέρουν στους χρήστες (taperistas) δεν θα υπάρχει στον κατάλογό τους.

taperaki2.jpg
 
Στόχος μας είναι να δώσουμε στον κόσμο την επιλογή να έχει σπιτικό φαγητό / μαμαδίστικο / καθημερινά σε μια χαμηλή τιμή, χωρίς να πρέπει να μαγειρεύει. Λόγω δε της τελικής μορφής που θα έχει η πλατφόρμα μας, όραμά μας είναι να διαδώσουμε και την ελληνική κουζίνα στο εξωτερικό μέσα από ένα marketplace ελληνικών προϊόντων και τις συνταγές από Ελληνίδες / Έλληνες foodbloggers. Το δε #totaperaki σχεδόν ταυτόχρονα θα λανσαριστεί και σε 3 -5 μητροπόλεις του εξωτερικού.

Είμαστε μια κατεξοχήν επιχείρηση remote working. Σήμερα το 80% των συνεργατών είναι εξωτερικού συνεργάτες με τους οποίους έχουμε μια άρτια συνεργασία σε καθημερινή βάση. Βοηθάει βέβαια και το όλο εγχείρημα σε αυτό. Ο πυρήνας, η βασική ομάδα είμαστε 6 άτομα.
 

Η χώρα μας έχει κάνει αρκετά βήματα όμως ακόμα τα πράγματα είναι σε νηπιακό επίπεδο σε πολλά θέματα που αφορούν το σύγχρονο επιχειρείν. Θα πρέπει πρωτίστως οι αρμόδιοι φορείς, από την κυβέρνηση ως το κάθε τμήμα του δημοσίου τομέα να κατανοήσει ότι η οικονομία έχει αλλάξει. Να εναρμονιστεί με τις διεθνείς συνθήκες και  να υλοποιήσει όσο περισσότερα προγράμματα μπορεί για να ανάπτυξη νέων ιδεών. Μυαλά και ιδέες η χώρα έχει. Υποδομές και συνθήκες δεν είναι τόσο δύσκολο να δημιουργηθούν. Ένα υφυπουργείο εστιασμένο στις startups (τεχνολογικές και παραδοσιακές) και την νέα οικονομία θα βοηθούσε άμεσα. Αρκεί οι άνθρωποι που θα το τρέξουν να ξέρουν για τι πράγμα μιλάμε και να έχουν την άμεση υποστήριξη από τα υπόλοιπα υπουργεία και φορείς.
 
Για τις Ελληνικές επιχειρήσεις οι συγχρονες προκλήσεις είναι  η εξωστρέφεια. Η ταυτόχρονη ανάπτυξη και εκτός συνόρων. Η δημιουργία αμιγώς digital brands με αντικείμενο δραστηριότητας βασισμένο στα «καλούδια» της χώρας μας. Προϊόντα και υπηρεσίες. Από την ελιά, ως τον ήλιο. Από το κρασί ως την θάλασσα.
 
Πολλά θα μπορούσα να πω ότι θα τα έκανα διαφορετικά εάν μπορούσαν να γυρίσω πίσω στον χρόνο, όμως έτσι ίσως σήμερα να μην μιλούσαμε για την ύπαρξη του #totaperaki. Μαθαίνουμε από τα λάθη μας, τα διορθώνουμε και αναπτυσσόμαστε. Όσον αφορά το αύριο, σε πέντε χρόνια θα ήθελα να δω #totaperaki σε κάθε πόλη του πλανήτη.
 
Πάντα η κρίση δημιουργούσε ευκαιρίες. Ως χθες, τις άρπαζαν κυρίως τυχοδιωκτικά κάποιοι με στόχο το πρόσκαιρο κέρδος. Σήμερα θεωρώ ότι έχουμε κάνει πολλά βήματα μπροστά και αντιμετωπίζουμε την κρίση με δημιουργικότητα, σύνεση και μετρήσιμους στόχους.
Η αγορά εργασίας είναι μια ζούγκλα.
Στην ζούγκλα λοιπόν χρειάζεσαι εφόδια. Πολυεπίπεδη μόρφωση, τσαγανό, γερό στομάχι και ανεξάντλητη όρεξη για δημιουργία ακόμα και αν η θέση εργασίας σου είναι η τελευταία σε μια επιχειρησιακή δομή. Παντού υπάρχει χώρος για να αναπτυχθεί ένας άνθρωπος που αξίζει. Αρκεί να αποβάλουμε την μιζέρια και να επενδύσουμε στην προσωπική μας ανάπτυξη.

http://totaperaki.me/foodlovers

taperaki3.jpg