Γιώργος Φωτόπουλος (νέοι που επιχειρούν): Ο νέος τρόπος για να βρεις τα καλύτερα έπιπλα & decor στην Αθήνα.

Μας μιλάει για το HouseID, τον  εύκολο τρόπο για να δείτε τα έπιπλα και τα decor που υπάρχουν σε όλη την Αθήνα.

Κείμενο: Παναγιώτης Λουκάς

Ψάχνεις κάτι ιδιαίτερο για το σπίτι ή τον χώρο σου και δεν ξέρεις που μπορείς να το βρεις μέσα στην πόλη; Με το HouseID μπορείς εύκολα να φιλτράρεις ανά περιοχή και κατηγορία προϊόντος ώστε να βρεις γρήγορα αυτό που ψάχνεις κοντά σου. Για κάθε προϊόν μπορείς να πάρεις κατευθύνσεις για το που βρίσκεται μέσα στην πόλη, με αποτέλεσμα η διάρκεια αναζήτησης μειώνεται στο ελάχιστο ώστε να εξασφαλίσεις περισσότερο χρόνο για τον έλεγχο της ποιότητας του προϊόντος που σε ενδιαφέρει. Για το HouseID μιλήσαμε με τον Γιώργο Φωτόπουλο. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

Δεν υπήρχε ένα στιγμιαίο ερέθισμα αλλά κατά βάση μία χρόνια αναζήτηση σχετικά με την ίδρυση της εταιρείας. Ουσιαστικά, τρείς άνθρωποι οι οποίοι αγαπούν πολύ το design βρέθηκαν μαζί και άρχισαν να αναζητούν τρόπους να το αναδείξουν. Η απάντηση ήταν μπροστά στα μάτια μας. Η Αγγελική Πηλίγκου και η Νάντια Μητροκανέλου ως επαγγελματίες αρχιτέκτονες αφιέρωναν πολύ χρόνο για την ανεύρεση προϊόντων για τους πελάτες τους. Εγώ, που εκείνη την περίοδο είχα αλλάξει 5 διαφορετικές πόλεις μέσα σε 3 χρόνια, ως καταναλωτής, δυσκολευόμουν να βρω αυτό που έψαχνα για τον χώρο μου μέσα στην πόλη μου. Οπότε αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μία curated πλατφόρμα στην οποία θα μπορεί ο καθένας να βρεί έπιπλα, είδη décor και έργα τέχνης εύκολα, γρήγορα και με εξασφαλισμένη ποιότητα τα οποία είναι διαθέσιμα μέσα στην πόλη.
Σε αρχική φάση δουλέψαμε το project στην Ρώμη και την Αθήνα και τελικά επιλέξαμε να ξεκινήσουμε με την πόλη της Αθήνας. Έτσι στις 11 Ιουλίου 2018 δημοσιοποιήσαμε την πλατφόρμα ξεκινώντας το open beta (soft launch) από την πόλη της Αθήνας που αγαπάμε και είναι το σπίτι μας.

Houseid2.jpg
 
Το HouseID είναι η πρώτη πλατφόρμα που περιλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό προϊόντων  επίπλου, decor, design και έργων τέχνης, τα οποία είναι διαθέσιμα στην πόλη της Αθήνας, ενώ ταυτόχρονα παρέχει πληροφορίες για το πού ακριβώς βρίσκονται. Καταλαβαίνουμε πόσο δύσκολο είναι για τους καταναλωτές να βρουν αυτό που ψάχνουν σε μια μεγάλη πόλη όπως η Αθήνα, καθώς και την ανάγκη τους να δουν έπιπλα ή décor από κοντά πριν τα αγοράσουν. Αυτός είναι και ο λόγος που επιθυμούμε να μετατρέψουμε αυτήν την αναζήτηση από μία χρονοβόρα κοπιαστική διαδικασία σε μία ευχάριστη εμπειρία, ελαχιστοποιώντας το χρόνο και βελτιστοποιώντας τα αποτελέσματα.
Από την άλλη μεριά οι επιχειρήσεις έχουν ακριβές και μη ελκυστικές - στοχευμένες επιλογές διαφήμισης. Με το HouseID κάποια επιχείρηση μπορεί να προβληθεί άμεσα σε ένα στοχευμένο κοινό που λατρεύει το design έχοντας μια αποδοτική και υψηλής αισθητικής online παρουσία σε κάθε συσκευή. Ταυτόχρονα η ομάδα του HouseID αντιμετωπίζει ολιστικά την επιχείρηση βοηθώντας στην ανανέωση της παρουσίας της στην πλατφόρμα αν χρειαστεί και δημιουργώντας υλικό για digital marketing με αποτέλεσμα να μειώνουμε στο ελάχιστο τον χρόνο και τα κόστη του επιχειρηματία φέρνοντας υψηλή προστιθέμενη αξία στην online προβολή του. Το HouseID, ουσιαστικά, συνδέει εύκολα τις τοπικές επιχειρήσεις με τους καταναλωτές και design lovers.

Houseid4.jpg

 
Αποστολή μας είναι να διευκολύνουμε τον καταναλωτή ή τον design lover να δημιουργήσει ένα χώρο που θα αντανακλά την προσωπικότητα του και θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες του εύκολα και γρήγορα. Ταυτόχρονα φιλοδοξούμε το HouseID να αποτελέσει ένα ανεκτίμητο εργαλείο για τον επαγγελματία αρχιτέκτονα, διακοσμητή, interior designer κτλπ.
Επίσης βασικός στόχος μας είναι να αναδείξουμε το εγχώριο design και τα καταστήματα της πόλης. Έτσι, επιθυμούμε να προσφέρουμε υπηρεσίες και τρόπους προβολής που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταστημάτων επίπλου & decor, σχεδιαστών και καλλιτεχνών.
 
Η ομάδα, όταν ξεκινήσαμε να αναπτύσσουμε το HouseID, ως ιδέα ακόμα, ήταν διασκορπισμένη σε διαφορετικές πόλεις. Αποδεικνύοντας περίτρανα ότι τα γεωγραφικά όρια δεν μας δεσμεύουν, επιτύχαμε να κάνουμε την ιδέα πράξη, περνώντας φυσικά ατέλειωτες ώρες επικοινωνίας στον υπολογιστή και στο τηλέφωνο. Κλειδί της επίτευξης του στόχου, η υπομονή, η διαρκή αναζήτηση τρόπων για πιο αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ μας και η αγάπη μας για αυτή την νέα μας δουλειά. Σήμερα το μεγαλύτερο μέρος της ομαδας κατοικεί στην Αθήνα, αλλά από την πρότερη εμπειρία έχουμε υιοθετήσει και διατηρήσει τον τρόπο οργάνωσης της εργασίας, με αποτέλεσμα να είμαστε σε θέση να ενσωματώσουμε εύκολα νέα μέλη –κάτι που είναι στα άμεσα σχέδια μάς- είτε στην Αθήνα είτε σε οποιαδήποτε άλλη πόλη της Ελλάδας ή και του εξωτερικού.

Houseid3.jpg
 
Το κίνητρο του νέου επιχειρηματία είναι η ίδια η ιδέα του και η θέληση του να την κάνει πράξη, πολλές φορές ακόμα και ενάντια στις προβλέψεις. Με αυτήν την έννοια στην Ελλάδα υπάρχουν άνθρωποι με νέες προτάσεις και όραμα που αποτέλεσαν και αποτελούν έμπνευση για μας. Οι ίδιοι οι Έλληνες, λοιπόν, είναι το κίνητρο της Ελλάδας. Από την άλλη, αν μιλήσουμε για την πρακτική διαδικασία της ίδρυσης και λειτουργίας μίας επιχείρησης, σίγουρα στην Ελλάδα δεν υπάρχουν οι ευνοικότερες συνθήκες. Η υψηλή φορολογία και η έλλειψη χρηματοδότησης αποτελούν τους δύο βασικούς ανασταλτικούς παράγοντες σήμερα. Ταυτόχρονα όμως, υπάρχουν πρωτοβουλίες και δράσεις που βοηθάνε νέες καινοτόμες επιχειρήσεις να ξεκινήσουν και να πιστέψουν ακόμα περισσότερο σε αυτό που κάνουν. Στη δική μας περίπτωση η Θ.Ε.Α, το βιομηχανικό επιμελητήριο Αθηνών και το Egg είναι πολύ σημαντικοί αρωγοί στην προσπάθεια μας και τους ευχαριστούμε ειλικρινά για όλη την στήριξη.

Η κυρίαρχη πρόκληση σήμερα είναι μία, η εξέλιξη. Με την τεχνολογία να αναπτύσσεται ραγδαία ως βασικό μέλημα της κάθε επιχέιρησης αναδεικνύεται η καλή γνώση των νέων μέσων και εργαλείων που δύνανται να ελαχιστοποιήσουν το χρόνο και το κόστος του εκάστοτε εγχειρήματος με τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Ταυτόχρονα, η χρήση καινοτόμων τεχνολογιών θέτει την κάθε επιχείρηση ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό και γιατί όχι και από την εποχή της.
Τώρα αν το συγκεκριμενοποιήσουμε σε επίπεδο ελλαδικού χώρου, βασική προϋπόθεση ύπαρξης μίας επιχείρησης είναι να μπορεί να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των πελατών - που επιζητούν ολοένα και χαμηλότερες τιμές καθώς έχει μειωθεί η αγοραστική τους δύναμη- ενώ ταυτόχρονα καθίσταται βιώσιμη. Ο βασικός τρόπος λειτουργίας μίας επιχείρησης, δηλαδή, έχει αναχθεί σε πρόκληση.
 
Οι πράξεις και αποφάσεις μας, μας οδήγησαν εκεί που είμαστε τώρα - να έχουμε κάνει το soft launch του ΗouseID, να έχουμε εντάξει γνωστές επιχειρήσεις στην πλατφόρμα μας, να μας έχουν εμπιστευτεί και να πιστεύουν σε εμάς σημαντικοί άνθρωποι -. Η πορεία σίγουρα είχε λάθη, αλλά αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος που ξέρουμε για να γινόμαστε καλύτεροι. Μέσω, ακριβώς αυτής της πορείας, λοιπόν, πιστεύουμε ότι έχουμε χτίσει τα θεμέλια και για ένα ευοίωνο μέλλον. Σύμφωνα με τα δείγματα που παίρνουμε, θεωρούμε ότι είναι εφικτό σε 5 χρόνια το HouseID να μην εξυπηρετεί μόνο την Αθήνα, αλλά ακόμα 5 σημαντικές μητροπολιτικές πρωτεύουσες. Ταυτόχρονα, θα θέλαμε να δούμε και την ομάδα να μεγαλώνει, δημιουργώντας ένα δίκτυο συνεργατών σε Ελλάδα και εξωτερικό.
 
Σίγουρα εν καιρώ κρίσης το πεδίο δεν είναι εύφορο για να ευδοκιμήσει μία νέα επιχείρηση. Από την άλλη οι δυσμενείς συνθήκες εργασίας ωθούν το άτομο στην ανεύρεση νέων διεξόδων. Θα μπορούσαμε να πούμε, λοιπόν, πως η κρίση λειτουργεί ως καταλύτης για την αναζήτηση νέων τρόπων εξασφάλισης χρημάτων, ούτως ώστε να μπορούμε να οραματιστούμε ένα καλύτερο μέλλον. Κάποιος που βγαίνει σήμερα στην αγορά εργασίας πιστεύουμε πως πρέπει να μαθαίνει συνεχώς και να εξελίσσει ικανότητες, δεξιότητες και γνώσεις. Τέλος, πρέπει να ξεφύγουμε από την λογική του θα το κάνω μόνος μου, οι συνέργειες και η κουλτούρα της ομαδικότητας δεν είναι μόνο αναπόσπαστα κομμάτια της επιτυχίας αλλά και συστατικά ενός όμορφου ταξιδιού όπου μοιράζεσαι φόβους, ρίσκα, χαρές και επιτυχίες.

www.houseid.co