Νίκη Σμυρνή (νέοι που επιχειρούν): Αναγνωρίζοντας το DNA του κάθε ταξιδιώτη θέλουμε να αλλάξουμε το τρόπο με τον οποίο ταξιδεύει.

Μας μιλάει για το Travelgems, τον αυτοματοποιημένο virtual concierge που βοηθά τους ταξιδιώτες να βιώσουν μοναδικές ταξιδιωτικές στιγμές.

Κείμενο: Παναγιώτης Λουκάς

«Κάθε μέρος πάνω στη γη  χαρακτηρίζεται από τη δική του ενέργεια, το κλίμα, τους ανθρώπους, τα χρώματα, το φως, τους ήχους, τις γεύσεις που πρέπει να ανακαλύψεις στο λίγο χρόνο που θα παραμείνεις ως ταξιδιώτης». Η Νίκη Σμυρνή, έχοντας επισκεφτεί πάνω από 50 χώρες, κατάλαβε ότι για να εντοπίσει όλα τα κρυμμένα διαμάντια που έχει ένας τόπος σε πολύ σύντομο χρόνο πρέπει να έχει άμεσες και προσωπικές συμβουλές πριν ή κατά την διάρκεια του ταξιδιού της. Με βάση τις προσωπικές τις ανάγκες ίδρυσε το Travelgems με εξατομικευμένες προτάσεις ανάλογα τις επιθυμίες και την ιδιαιτερότητα του κάθε ταξιδιώτη. Για το Travelgems μιλήσαμε με την Νίκη Σμυρνή. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

Έχοντας επισκεφτεί πάνω από 50 χώρες, έχω καταλάβει ότι πρέπει να μάθω ό,τι χρειάζεται για το ταξίδι μου και συνήθως να προσπαθήσω για το «αδύνατον», δηλαδή να εντοπίσω όλα τα κρυμμένα διαμάντια που έχει ένας τόπος σε πολύ σύντομο χρόνο. Ποιο ιδιαίτερο τοπικό φαγητό θα μου αρέσει, τι μουσική θα με συνοδεύει, από πού να αγοράσω τα καλύτερα τοπικά προϊόντα, οτιδήποτε μου εξηγεί την ενέργεια του τόπου. Ως επαγγελματίας του Marketing εμπιστεύομαι πολύ τις έρευνες και τελικά διαπίστωσα ότι οι προσωπικές μου ανάγκες είναι ίδιες με το 85% των ταξιδιωτών παγκοσμίως καθώς κι εκείνοι  θέλουν άμεσες και προσωπικές συμβουλές πριν ή κατά την διάρκεια του ταξιδιού τους, αλλά δεν είναι τόσο εύκολο να τις βρουν καθώς οι πληροφορίες στο διαδίκτυο δεν είναι updated και κυρίως δεν είναι ποτέ προσωποποιημένες.
Η ανάγκη λοιπόν να μην χάνω πολύτιμο χρόνο όταν ψάχνω πληροφορίες που με αφορούν για το ταξίδι μου ήταν και το βασικό brief στην ομάδα προγραμματιστών που κατάφερε να κάνει μια ιδέα marketing με εργαλείο την τεχνολογία, πραγματικότητα:
Έναν virtual Concierge που παράγει αυτόματα αποτελέσματα, ενώνοντας τις ανάγκες του ταξιδιώτη με μία μεγάλη βάση δεδομένων, που δημιουργήσαμε ύστερα από ποσοτική έρευνα στις τοπικές κοινωνίες. Αποφασίσαμε μαζί με την ομάδα που υποστηρίζει τη νέα επιχειρηματική ιδέα να έχουμε σημείο εκκίνησης την Ελλάδα. Να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο που γρήγορα και αποτελεσματικά μπορεί να αναπτυχθεί σε άλλες χώρες τουριστικού ενδιαφέροντος, λαμβάνοντας υπόψιν ότι η εφαρμογή μας αποτελεί παγκόσμιο innovation στην αγορά του τουρισμού. Ήδη σε λιγότερο από 12 μήνες λειτουργίας, επεκταθήκαμε στην Κροατία και στην Κύπρο. Άρα η Ελλάδα μας αποτελεί και το μεγάλο τεστ αλλά κι ανάγνωσης και θεραπείας των “παιδικών αρρωστιών” που προκύπτουν σ' ένα start up. Στην αρχή προσπαθήσαμε να φτάσουμε κοντά στον τελικό καταναλωτή , να μας γνωρίσει αλλά αυτό δίχως μεγάλη επένδυση σε διαφήμιση δεν είναι καθόλου εύκολο. Σκεφτείτε να πρέπει να προσεγγίσεις Γερμανούς και Άγγλους επισκέπτες. Χρειάζεσαι τεράστιες επενδύσεις αλλιώς πετάς τα χρήματα γιατί η διαφήμιση θέλει συγκεκριμένα χρήματα για να αποδώσει. Ευτυχώς η εμπειρία μου στο Marketing & Business development με βοήθησε πάρα πολύ να αλλάξουμε γρήγορα πορεία και να απευθυνθούμε στην επαγγελματική αγορά με τεράστια ευτυχώς επιτυχία εώς τώρα.
Η πλατφόρμα αποτελεί ένα εργαλείο για την επαγγελματική  αγορά, η οποία νωρίς αντιλήφθηκε την αξία του προϊόντος. Ξενοδοχεία το δίνουν ως δώρο στον πελάτης του για να του προσφέρουν ένα πρωτοποριακό προϊόν που προβάλλει σωστά τον προορισμό, ταξιδιωτικά γραφεία και tour operators το εντάσσουν στα πακέτα τους. Κατά συνέπεια έρχεται σε επαφή μαζί μας ο ταξιδιώτης μέσα από την επαγγελματική αγορά.

travelgems2.jpg


Απευθυνόμαστε καταρχήν σε όσους αγαπούν τα ταξίδια και δεν θέλουν να χάνουν ούτε λεπτό από τον πολύτιμο χρόνο των διακοπών τους ψάχνοντας και το κυριότερο δίχως τελικά να βρίσκουν ακριβώς αυτό που θέλουν. Σε ότι αφορά την προέλευση, την ηλικία, το οικονομικό επίπεδο ή ακόμα την οικογενειακή κατάσταση, η αλήθεια είναι ότι το travelgems απευθύνεται σε όλους διότι αυτό ακριβώς είναι και το στοιχείο της μοναδικότητάς του, ότι δημιουργεί εξατομικευμένες προτάσεις ανάλογα τις επιθυμίες και την ιδιαιτερότητα του κάθε ταξιδιώτη. Μέχρι σήμερα μόλις 12 μήνες μετά από τη έναρξη λειτουργίας του, μπορώ να σας πω ότι έχουμε επισκέπτες από 106 διαφορετικές χώρες και ευτυχώς όσοι μας γνωρίζουν κατανοούν αμέσως πόσο σημαντικό είναι να προσφέρεις μία πρωτοποριακή υπηρεσία στην κορεσμένη αγορά του τουρισμού. Το travelgems.com αποτελείται από τρείς βασικές υπηρεσίες που βασίζονται πάντα στις εξατομικευμένες ανάγκες του ταξιδιώτη και δίχως καθόλου χρήματα ή με ένα πολύ μικρό πόσο μπορεί να του διασφαλίσει ότι δεν θα χάσει ούτε στιγμή από τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο του ταξιδιού του.
Οι υπηρεσίες μας περιλαμβάνουν :

Α. Αναλυτικούς δωρεάν ταξιδιωτικούς εξατομικευμένους οδηγούς γραμμένους από πολύ γνωστούς ταξιδιωτικούς συντάκτες για 72 σημεία στην Ελλάδα, Κροατία και Κύπρο και πλούσιο φωτογραφικό υλικό.

 Β. Εάν θέλει ο ταξιδιώτης συνεχίζει και μόλις 7.5 ευρώ παίρνει ένα απόλυτα εξατομικευμένο ημερήσιο πρόγραμμα από 1 έως και 12 μέρες. Ο αλγόριθμός συνδέει τις ανάγκες του ταξιδιώτη και βρίσκει τι του ταιριάζει μέσα από 1850 εστιατόρια, 1250 beach bars & cafes, 1100 παραλίες, 800 bars , τοπικά προϊόντα και εκδηλώσεις για το συγκεκριμένο μέρος που έχει επιλέξει και κυρίως με αποτελέσματα που έχουν προκύψει από μία τεράστια έρευνα σε locals που λένε μόνο τα καλύτερα για τον τόπο τους.

 Άρα μέσα από πολλές πολύτιμες πληροφορίες εύκολα και γρήγορα  έχει στα χέρια του αυτά που του ταιριάζουν και μάλιστα αυτοματοποιημένα δίχως να περιμένει καθόλου, καθώς το σύστημα τα δίνει άμεσα.  

Γ. Τέλος μπορεί να διαλέξει μία από τις 500 δραστηριότητες που έχουμε προσεκτικά διαλέξει. Μαθήματα μαγειρικής στη Σίφνο, wine tasting στη Σαντορίνη, hiking στο Όλυμπο υπάρχουν  ιδιαίτερες δραστηριότητες  που άμεσα μπορεί να κλείσει μέσα από το site και να απολαύσει ο ταξιδιώτης γνωρίζοντας το υπέροχο πρόσωπο της Ελλάδος μας. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για την Κροατία και για τη Κύπρο.

Πήραμε ένα email αρχές Σεπτεμβρίου από μία Γερμανίδα τουρίστρια που μας είπε χαρακτηριστικά: « Τα εστιατόρια που μου προτείνατε ήταν πραγματικά διαμάντια! Σαν να ήταν το travel gems ο καλύτερος μου φίλος και ήξερε που ακριβώς θα ήθελα να πάω». Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση από αυτό.

Αναγνωρίζοντας το DNA του κάθε ανθρώπου, θέλουμε να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύει. Αυτό είναι το όραμά μας. Θέλω να τονίσω ότι η πλατφόρμα που βλέπετε είναι το core product μας αλλά ήδη το R & D μας μελετά τα νέα features που θα κάνουν expand το προϊόν μας.
Στόχος μας είναι να είμαστε δίπλα στον mobile traveler (καθώς κανένας δεν αποχωρίζεται το κινητό του) από την ώρα που ψάχνει το ιδανικό μέρος διακοπών γι αυτόν έως την τελική στιγμή κατανάλωσης οποιασδήποτε υπηρεσίας θελήσει. Θέλουμε το app travelgems να το έχει στα χέρια του, πριν ξεκινήσει από την χώρα του, να κυκλοφορεί με αυτό κατά τη διάρκεια των διακοπών να κλείνει εστιατόρια και δραστηριότητες και τέλος να πληρώνει απλά με το κινητό του καθώς θα λειτουργεί και ως το travel wallet του ταξιδιώτη. Η Ελλάδα θέλουμε να αποτελέσει την αφετηρία μίας μεγάλης πρωτοπόρας ιδέας που θα ταξιδέψει γρήγορα σ’ όλο τον κόσμο και θα μοιραστεί με τους ταξιδιώτες τα κρυμμένα μυστικά της κάθε χώρας. Στα επόμενα 5 χρόνια ευελπιστούμε να έχουμε επεκτείνει τις υπηρεσίες μας σε 8 Ευρωπαϊκές χώρες – δημοφιλείς προορισμούς. Συγκεκριμένα και με σειρά προτεραιότητας οι χώρες είναι η Ισπανία, Αυστρία, Πορτογαλία, Γαλλία, Ιταλία. Άρα το στοίχημα είναι η επέκταση σε αγορές αλλά και ανάπτυξη στις ήδη υπάρχουσες.
Προκλήσεις υπάρχουν πάντα και πόσο μάλλον όταν θέλεις να κάνεις τη διαφορά σ’ ένα εξαιρετικά δύσκολο χώρο όπως αυτόν του τουρισμού, απλά πιστεύουμε ότι ακούγοντας τον καταναλωτή προσεκτικά και αξιοποιώντας την σύγχρονη τεχνολογία μπορείς να δημιουργήσεις πραγματικό innovation.  

travelgems3.jpg

Οι βασικοί συνεργάτες μας είναι οι ίδιοι από την πρώτη μέρα που ξεκινήσαμε αλλά πάντα λόγω του αντικειμένου υπάρχουν και νέοι όπως και εποχιακοί συνεργάτες. Στις χώρες του εξωτερικού έχουμε κάνει συμμαχίες με επαγγελματίες του χώρου που κατανοούν τις ανάγκες της αγοράς και μας βοηθούν στην ανάπτυξη της κάθε χώρας. Σήμερα συνολικά η ομάδα αποτελείται από 8 άτομα που δουλεύουν τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Δεν θέλω να θυμάμαι τις δυσκολίες όταν αποφάσισα να ασχοληθώ με την επιχειρηματικότητα . Δυστυχώς βρισκόμαστε σε μία χώρα που αντί να προωθεί την  επιχειρηματικότητα την συνθλίβει. Παρόλα αυτά ελπίζω ότι τα επόμενα δυο χρόνια θα προκύψει μεγάλη ανάπτυξη όχι γιατί η χώρα μας θα το θελήσει αλλά θα δοθεί αναγκαστικά αυτή η ώθηση από την Ευρωπαϊκή & παγκόσμια αγορά καθώς και την ρευστότητα που υπάρχει στο εξωτερικό. Χρήματα υπάρχουν, δεν υπάρχουν καλές και αποτελεσματικές ιδέες με ανθρώπους που θα τις κάνουν πραγματικότητα. Το Ελληνικό μυαλό είναι σπουδαίο αρκεί να μην βλέπει στενά στα όρια της χώρας. THINK BIG! Κάθε ένας μας πρέπει να βάζει στόχους και κάθε μέρα να κάνει έστω και ένα βήμα προς αυτό το στόχο.
 
Ως σύγχρονες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις είναι να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του καταναλωτή πριν καν ο ίδιος τις κατανοήσει, άρα να τις προβλέπουν μέσα από τις τάσεις και τη παρατήρηση και πάντα να τις συνδέουν με τις μακροοικονομικές συνθήκες που ισχύουν.

Εάν μπορούσα να γυρνούσα πίσω στο χρόνο, ίσως κάποιες στιγμές να άλλαζα κάποιες αποφάσεις. Ειλικρινά όμως νιώθω πολύ ικανοποιημένη τόσο για τα επαγγελματικά μου βήματα και τις προκλήσεις στις οποίες απάντησα όπως και τελικά στα αποτελέσματα που με οδήγησαν να είμαι ο επαγγελματίας του σήμερα. Μετά από 5 χρόνια ονειρεύομαι να έχω κάνει το travelgems μεγάλο, να είναι μια ιδέα που ξεκίνησε από την Ελλάδα μας με στόχο να κατακτήσει τον κόσμο και τα κατάφερε. Θέλω να έχουμε κάνει μια στρατηγική συμμαχία με ένα παγκόσμιο παίκτη του τουρισμού και να αναπτύξουμε το προϊόν σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς του κόσμου. … Κάτι μικρό δηλ και πολύ απλό έτσι δεν είναι;
 
Εάν μπορούσα να δώσω μια συμβουλή σε κάποιον που βγαίνει τώρα στην αγορά εργασίας είναι να δουλέψει σκληρά! Πρώτα από όλα. Να μην κάνει ποτέ το ίδιο λάθος , να μαθαίνει από τα λάθη του. Να σκέφτεται ότι οι συνεργάτες του και ο τελικός πελάτης έχει ανάγκη το innovation και όχι από κάτι συνηθισμένο και θα του τέλος θα του έλεγα το προσωπικό μου motto που ακολουθώ πάντα με εξαιρετικά αποτελέσματα: “DREAM with your  heart ACT with your mind NOW

www.travelgems.com

{youtube}gQ-gl0GBeHU{/youtube}