Γιώργος Παχούλης (νέοι που επιχειρούν): Tο μεγαλύτερο «στοίχημα» μας αφορά πια τις Phileas Mastercard και το σύστημα πληρωμών Phileas Payments.

Μας μιλάει για το Phileas Guides την οικογένεια οδηγών πόλης και τουρισμού.

Κείμενο: Παναγιώτης Λουκάς

Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες είναι ένα μυθιστόρημα του Ιούλιου Βερν, το οποίο εκδόθηκε το 1873. Ο Φιλέας Φογκ ήταν ένας πλούσιος εκκεντρικός τζέντλεμαν, ο οποίος είχε πολλές φαεινές ιδέες. Κάποια μέρα, στην Λέσχη Ριφόρμ, στο Λονδίνο, όπου και περνούσε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του, εξ αφορμής μια συζήτησης, στοιχημάτισε για 20.000 λίρες πως μπορεί να κάνει τον γύρο του κόσμου σε 80 μέρες. Και έτσι ξεκίνησε το ταξίδι, μαζί με τον υπηρέτη του, Πασπαρτού, τον οποίο είχε προσλάβει λίγες ώρες νωρίτερα. Το βίβλιο έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες. Ξεκινώντας από την Κάρπαθου 3 φίλοι  το 2014 αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα οδηγό πόλης και τουρισμού με μοναδικό σκοπό την καλύτερη και πληρέστερη παρουσίαση του νησιού με το όνομα Phileas Guides. Από το 2014 μέχρι και σήμερα ο Phileas «μεγάλωσε» και έχει επεκταθεί και σε πολλά άλλα μέρη, ενώ έχει μπροστά του ένα μεγάλο «στοιχημα» που πρέπει να κερδίσει. Για τον Phileas μιλήσαμε με τον Γιώργο Παχούλη. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

 
Η οικογένεια οδηγών πόλης και τουρισμού Phileas Guides ξεκίνησαν το 2014 από τρείς φίλους (Νίκος Φαρμακίδης, Αντώνης Καρανικόλας και Γιώργος Παχούλης) στο νησί της Καρπάθου με μοναδικό σκοπό την καλύτερη και πληρέστερη παρουσίαση του νησιού μας και όλων των επιχειρήσεων σε αυτήν, προσφέροντας παράλληλα έναν πλήρη και εύχρηστο οδηγό για να συντροφεύσει τόσο τον μόνιμο κάτοικο της περιοχής όσο και τον επισκέπτη. Η ιδέα πίσω από την δημιουργία του Phileas ήταν από την αρχή η προβολή του τόπου και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε αυτόν. Το εμπορικό κομμάτι προέκυψε στην συνέχεια για την συντήρησή του. Όταν ξεκινήσαμε την έρευνα στα τέλη του 2013 είδαμε ότι δεν υπήρχε άμεση,  εύκολη και πλήρης πληροφορία για τον επισκέπτη ή τον μόνιμο κάτοικο της περιοχής, παρά μόνο «καταχωρήσεις» σε sites και έντυπους οδηγούς οι οποίοι περιλάμβαναν μόνο όσους πλήρωναν για να είναι σε αυτούς. Οι εμπορικοί κατάλογοι από την άλλη μεριά δεν περιέχουν πληροφορίες για τα αξιοθέατα, τις παραλίες, τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας κ.α. και είναι σχεδόν πάντα δύσχρηστοι.
Φανταστήκαμε λοιπόν και υλοποιήσαμε έναν πλήρη και εύχρηστο οδηγό, διαθέσιμο εντελώς δωρεάν σε όλους τους επισκέπτες και τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής, μέσα από το πιο ευρέως διαδεδομένο μέσο που χρησιμοποιούμε καθημερινά, το κινητό μας τηλέφωνο, δίνοντας ένα βήμα προβολής τόσο στον τόπο μας όσο και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες ουσιαστικά δεν έχουν δυνατότητα να προβάλουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στο ευρύ κοινό.
Δεν υπήρχαν ιδιαίτερες προσδοκίες όταν ξεκινήσαμε. Ο κύριος σκοπός μας ήταν και παραμένει η πληρέστερη και καλύτερη προβολή του τόπου μας, η ανάπτυξη της εταιρείας μας προέκυψε απλά ως φυσικό επακόλουθο. Ο Phileas «μετακόμισε» στην Κύπρο το 2014 και πιά έχει επεκταθεί σε 4 χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Αγγλία και Νορβηγία) και 13 περιοχές, με αρκετές ακόμα να ετοιμάζονται μέσα στους επόμενους μήνες. Η κύρια διοικητική ομάδα του Phileas αποτελείται από τον Λοΐζο Λοΐζου και τον Γιώργο Παχούλη.

phileas5.jpg

 
Οι Οδηγοί μας απευθύνονται τόσο στους επισκέπτες της περιοχής όσο και στους μόνιμους κατοίκους. Μέσα στην εφαρμογή περιλαμβάνονται τόσο οι «τουριστικές» επιχειρήσεις (Χώροι εστίασης, εκδρομές, ξενοδοχεία κ.α.) όσο και οι υπηρεσίες προς του πολίτες (ΚΕΠ, Δημοτικοί χώροι, επαγγελματίες που προσφέρουν υπηρεσίες όπως οι μοδίστρες κ.α.). Έχουμε επιτύχει στη δημιουργία ενός πραγματικά απλού και εύχρηστου οδηγού για όλους.

phileas3.jpg

 
Το μεγάλο όραμα του Phileas αφορά πιά τις Phileas Mastercard και το σύστημα πληρωμών Phileas Payments, λειτουργούμε ήδη σε beta και σε λίγο καιρό θα είναι διαθέσιμοι σε όλες τις περιοχές που καλύπτουμε. Οι οδηγοί μας αναπτύσσονται με ραγδαίο ρυθμό με νέες περιοχές να προστίθενται συνέχεια και το ενδιαφέρον για αντιπροσώπους να είναι συνεχές. Αυτό που ευελπιστούμε να έχουμε επιτύχει στο άμεσο μέλλον είναι να έχουμε προσθέσει ακόμα περισσότερες υπηρεσίες μέσα από την εφαρμογή, με τον χρήστη να κάνεις τις αγορές του, να κάνει κράτηση στα μαγαζιά που επιθυμεί, να κλείνει διανυκτερεύσεις κ.α. μέσα από το σύστημα πληρωμών Phileas Payments και χρησιμοποιώντας την Phileas Mastercard.

phileas4.jpg

 
Ο τρόπος ατομικής εργασίας δεν αλλάζει, αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος οργάνωσης της επιχείρησης. Οι νέες τεχνολογίες επιτρέπουν οι συνεργάτες και οι αντιπρόσωποί μας να εργάζονται από την περιοχή τους. Η φύση των οδηγών απαιτεί να έχουμε φυσική παρουσία σε κάθε περιοχή οπότε είναι σημαντικό για εμάς να έχουμε νόρμες, φόρμες και διαδικασίες που επιτρέπουν την απρόσκοπτη επικοινωνία και συνεννόηση με τους κατά τόπους αντιπροσώπους και συνεργάτες μας.

Η αρχική δημιουργία της εφαρμογής μας στην Κάρπαθο φτιάχτηκε δίχως κανένα επιχειρηματικό μοντέλο στο μυαλό μας, από απλή ανάγκη να συνδράμουμε στην καλύτερη προβολή του τόπου μας. Όταν πιά αποφασίστηκε να προχωρήσουμε στην επέκταση του μοντέλου και σε άλλες περιοχές ιδρύσαμε την επιχείρησή μας στην Κύπρο, καλύψαμε όλη την χώρα και ακολούθως επεκταθήκαμε από εκεί και στις υπόλοιπες περιοχές και χώρες. Το σύστημα εκεί είναι πολύ πιο φιλικό στον επιχειρηματία, αφού είναι πολύ πιο απλό να ξεκινήσεις και να τρέξεις μια επιχείρηση δίχως την γραφειοκρατία και τα «εμπόδια» που έχω αντιμετωπίσει και εγώ κατά το παρελθόν στην χώρα μας. Ο φορολογικός συντελεστής αν και έχει σημαντική διαφορά είναι το μικρότερο από τα οφέλη, το σημαντικότερο είναι ότι μπορείς να αφιερωθείς στην επιχείρησή σου και να πάρεις το ρίσκο της δημιουργίας κάτι καινούργιου δίχως να πρέπει να είσαι παράλληλα φοροτεχνικός, δικηγόρος και όλα τα άλλα «καπέλα» που πρέπει να φορέσουν όσοι επιχειρούν στην Ελλάδα.
Όσον αφορά την χρηματοδότηση η εταιρεία μας έχει καταφέρει και έχει στηριχτεί σε ιδία κεφάλαια και η ανάπτυξη των νέων περιοχών όσο και των νέων προϊόντων μας χρηματοδοτούνται από την διαχείριση των υπαρχουσών περιοχών.

 

phileas2.jpg

Στις μέρες μας πρόκληση δεν είναι η δημιουργία μιας επιχείρησης με βάση μια ιδέα, ένα κενό στην αγορά ή ένα νέο καινοτόμο προϊόν. Αν το σκεφτείς και το ονειρευτείς είναι δυνατόν να γίνει, αρκεί η σωστή οργάνωση και η εύρεση των σωστών συνεργατών που να πιστέψουν στο ίδιο «όνειρο» με εσένα. Η αληθινή πρόκληση είναι να καταφέρεις να διαδώσεις το μήνυμά σου σωστά και να το κάνεις να ακουστεί ανάμεσα σε έναν ωκεανό πληροφορίας. Ύστερα η ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση είναι να κρατήσεις το προϊόν σου «φρέσκο» και «ενημερωμένο» καθώς οι τεχνολογίες και τα trends αλλάζουν συνεχώς.

Ξεκινήσαμε αρκετά «ερασιτεχνικά» δίχως ένα σαφές επιχειρηματικό μοντέλο στο μυαλό μας, και αυτό μας δημιούργησε προβλήματα όταν χρειάστηκε ο Phileas να ακολουθήσει ένα πιο σωστό επαγγελματικό μονοπάτι. Ίσως θα είχαμε αντιδράσει διαφορετικά σε κάποιες προτάσεις, σε κάποιους συνεργάτες αλλά ευτυχώς όλα αυτά δεν μας έκαναν σε καμία στιγμή να παρεκκλίνουμε από το αρχικό μας πλάνο και μείναμε προσηλωμένοι στον στόχο μας. Αυτό που ευελπιστούμε να έχουμε επιτύχει σε 5 χρόνια είναι να έχουμε προσθέσει ακόμα περισσότερες υπηρεσίες μέσα από την εφαρμογή, με τον χρήστη να κάνεις τις αγορές του, να κάνει κράτηση στα μαγαζιά που επιθυμεί, να κλείνει διανυκτερεύσεις κ.α. μέσα από το σύστημα Phileas Payments  και χρησιμοποιώντας την Phileas Mastercard.

Αυτό που έζησα εγώ από την κρίση ήταν η ανάγκη να ξεφύγω από τα στενά όρια της εξαρτημένης εργασίας σε μια εταιρεία και να βγω να δημιουργήσω κάτι από την αρχή παίρνοντας τα ρίσκα μου. Νομίζω ότι το μεγαλύτερο καλό που έκανε η κρίση στην γενιά μου και στους λίγο μικρότερους είναι ότι μας έκανε να κοιτάξουμε πέρα από τα όρια του κλασικού «να βρεις μια δουλειά να τακτοποιηθείς…» και να πιστέψουμε στις δικές μας ικανότητες.
 
www.phileasguides.com