Τάνια Βλαχομήτρου (νέοι που επιχειρούν): Θέλουμε το In The Loop να είναι ένας ψηφιακός ξεναγός με πρόσωπο.

Μας μιλάει για το In The Loop, την πρώτη εφαρμογή για αυτό-οργανωμένες περιηγήσεις στη Θεσσαλονίκη.

Κείμενο: Παναγιώτης Λουκάς

Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά για το 2017 είχαμε ρεκόρ από τουρίστες. Και μάλιστα είναι πια αρκετοί που δεν έρχονται μόνο στα νησιά, αλλά παραμένουν και μερικές μέρες στις μεγάλες πόλεις και ψάχνονται για να δουν κάτι το διαφορετικό. Οι ανάγκες και απαιτήσεις του έχουν αλλάξει και διαμορφώνονται από μία βασική επιθυμία: να βιώσει, κι όχι απλώς να δει, το μέρος που θα επισκεφτεί και μάλιστα σε όλες τις εκφάνσεις του. Αναζητά πιο ουσιαστικές εμπειρίες, όπως και την επαφή με την τοπική κουλτούρα. H In The Loop είναι η πρώτη εφαρμογή για αυτό-οργανωμένες περιηγήσεις στη Θεσσαλονίκη. Από το καλοκαίρι είναι διαθέσιμη η πρώτη έκδοση για android και iOS, και ήδη οι πρώτες εντυπώσεις από τους χρήστες της είναι εξαιρετικά θετικές. Για το In The Loop μιλήσαμε με την Τάνια Βλαχομήτρου. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

Το ερέθισμα για την δημιουργία του In The Loop ήταν ένας συνδυασμός από τις σπουδές και τη μέχρι τώρα επαγγελματική μου πορεία στην Αρχαιολογία, τη Μουσειολογία και Πολιτιστική Διαχείριση και τον τουρισμό. To In the Loop είναι ένας συνδυασμός όλων αυτών και το «πάντρεμά» τους με την τεχνολογία ο ρόλος της οποίας στην καθημερινότητά μας και οι τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει δεν μπορούν να αγνοηθούν και πρέπει πλέον να αξιοποιούνται στον Πολιτισμό και τον Τουρισμό. Το In the Loop είναι κάτι καινούριο που η Θεσσαλονίκη και χρειάζεται αλλά και μπορεί να υποστηρίξει, λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος που παρουσιάζει ως τουριστικός προορισμός. Πρόκειται για έναν σύγχρονο, εναλλακτικό ψηφιακό ξεναγό, μία εφαρμογή για smartphones που έχει στόχο να προσφέρει μία ολοκληρωμένη εμπειρία στον επισκέπτη της πόλης, αντίστοιχη μιας οργανωμένης ξενάγησης. Επιπλέον, παρακολουθώντας κανείς τις ανάγκες της εποχής, μπορεί να αντιληφθεί ότι το προφίλ του σύγχρονου ταξιδιώτη έχει αλλάξει ριζικά. Οι ανάγκες και απαιτήσεις του έχουν αλλάξει και διαμορφώνονται από μία βασική επιθυμία: να βιώσει, κι όχι απλώς να δει, το μέρος που θα επισκεφτεί και μάλιστα σε όλες τις εκφάνσεις του. Αναζητά πιο ουσιαστικές εμπειρίες, όπως και την επαφή με την τοπική κουλτούρα. Η προσδοκία και ο στόχος λοιπόν εξαρχής ήταν να δημιουργηθεί ένα ψηφιακό προϊόν που όμως θα διατηρεί έναν ανθρωποκεντρικό και προσωπικό χαρακτήρα, και θα αποτελεί ένα μέσο για την ανάδειξη της πολυδιάστατης ταυτότητας της πόλης.   

IntheLoop2.jpg
 
Το In the Loop απευθύνεται σε εκείνους που θέλουν να γνωρίσουν Θεσσαλονίκη μέσα από μια διαφορετική ματιά, τη ματιά του «επισκέπτη» και όχι του «τουρίστα». Πρόκειται για εκείνους που προτιμούν την ανεξαρτησία και την ελευθερία τους στη διαχείριση του χρόνου και των δραστηριοτήτων τους, για όσο διάστημα βρίσκονται στην πόλη. Εκείνους που δεν θέλουν -ή δεν μπορούν για οικονομικούς λόγους- να συμμετέχουν σε μία οργανωμένη ξενάγηση. Πρώτα από όλα, αυτό που παρέχει το Ιn the Loop είναι πλούσιο και έγκυρο περιεχόμενο που παράγεται in house, μετά από έρευνα και επιμέλεια μιας ειδικής ομάδας συνεργατών, και ολοκληρωμένες θεματικές διαδρομές. Επιπλέον, δίνει τη δυνατότητα στο χρήστη να έρθει σε επαφή με την τοπική κοινότητα, να γνωρίσει ανθρώπους της Θεσσαλονίκης και να δει την πόλη μέσα από μια άλλη οπτική. Πώς γίνεται αυτό; Τα σημεία που περιλαμβάνονται στις διαδρομές του In the Loop παρουσιάζονται αναλυτικά μαζί με τους δημιουργούς τους μετά από συνεντεύξεις που μας έχουν παραχωρήσει. Μ’ αυτόν τον τρόπο παρουσιάζουμε ιστορίες, δημιουργούμε μια αίσθηση «οικειότητας» στο χρήστη και τον ενθαρρύνουμε να γνωρίσει τους ανθρώπους πίσω από κάθε τοπική επιχείρηση. Ένα ακόμα εξαιρετικά σημαντικό χαρακτηριστικό, είναι ότι οι χρήστες μας έχουν ειδική έκπτωση και απολαμβάνουν ειδικές προσφορές σε μουσεία, χώρους τέχνης, καφέ-μπαρ κ.τ.λ. χρησιμοποιώντας τα κουπόνια που συμπεριλαμβάνονται σε κάθε διαδρομή. Επιπλέον, η εφαρμογή λειτουργεί offline. Με βάση όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, οι χρήστες έχουν στη διάθεσή τους έναν σύγχρονο, προσεγμένο και οικονομικό ψηφιακό ξεναγό για τη Θεσσαλονίκη. Να προσθέσω επίσης ότι η εφαρμογή μπορεί να φανεί χρήσιμη όχι μόνο στους επισκέπτες αλλά και στους ντόπιους που θέλουν να μάθουν περισσότερα για την πόλη ή να επωφεληθούν από τα ειδικά κουπόνια που προσφέρει.    

IntheLoop4.jpg


Στόχος μας είναι να δημιουργούμε ουσιαστικές, ευχάριστες και προσωπικές εμπειρίες για τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης. Να αισθάνονται ότι αξιοποίησαν το χρόνο και τα χρήματά τους σωστά, να φεύγουν από την πόλη ικανοποιημένοι και με την επιθυμία να ξανάρθουν. Θέλουμε το in the loop να είναι ένας ψηφιακός ξεναγός με πρόσωπο. Τώρα για τη Θεσσαλονίκη, στο μέλλον και για άλλες πόλεις.

Το In the Loop είναι αποτέλεσμα πολλής δουλειάς και καλής συνεργασίας μιας ομάδας ανθρώπων που πίστεψαν σε αυτό από την αρχή. Για την υλοποίησή του συνεργαστήκαμε συνολικά 11 άτομα, από την παραγωγή και επιμέλεια του περιεχομένου ως το design και το development. Οι συνεργασίες διαμορφώθηκαν και θα συνεχίσουν να διαμορφώνονται με βάση τις ανάγκες και  τη φιλοσοφία του project. Όλοι οι συνεργάτες είναι freelancers και κάποιοι από αυτούς δουλεύουν από απόσταση. Η φύση του project άλλωστε επιτρέπει κάτι τέτοιο, τουλάχιστον μέχρι στιγμής. Σε ό,τι αφορά τους συνεργάτες παραγωγής και επιμέλειας περιεχομένου, αυτοί ζουν και εργάζονται στη Θεσσαλονίκη και τη γνωρίζουν καλά, γιατί αυτό είναι άλλωστε το ζητούμενο. Η διαδικασία παραγωγής και δημιουργίας του υλικού είναι πολύ συγκεκριμένη και ακολουθεί συγκεκριμένα στάδια κάθε φορά. Μου αρέσει να το βλέπω σαν ένα «παζλ» που για να ολοκληρωθεί και να αποκτήσει νόημα είναι απαραίτητο και το πιο μικρό κομμάτι. Έτσι, ο καθένας συμβάλλει με τη δική του ιδιότητα και ειδικότητα σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της διαδικασίας. Αυτό που λέμε «έκαστος στο είδος του»! Κάτι που θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό για μια καλή συνεργασία, γιατί εξασφαλίζει στον καθένα το χώρο που χρειάζεται για να κάνει απερίσπαστα αυτό που ξέρει καλύτερα και να είναι δημιουργικός.

IntheLoop3.jpg


Όταν αποφασίζεις να ακολουθήσεις αυτό το δρόμο, της επιχειρηματικότητας, πρέπει να γνωρίζεις ότι θα υπάρξουν πολλές στιγμές που θα σκεφτείς να τα παρατήσεις! Δεν είναι μία εύκολη διαδικασία, εμπεριέχει μεγάλο ρίσκο, θέλει πολλή υπομονή, επιμονή και προσαρμοστικότητα. Όμως αυτό είναι τόσο δεδομένο όσο δεδομένη είναι και η τεράστια ηθική ικανοποίηση με την υλοποίηση της ιδέας σου, η ελευθερία κινήσεων που έχεις και η δημιουργικότητα που πηγάζει από το να κάνεις τη δουλειά που ο ίδιος επέλεξες. Σε ό,τι αφορά στη γραφειοκρατία, αυτή ανέκαθεν ήταν συνώνυμη της ελληνικής πραγματικότητας, το γνωρίζουμε όλοι. Αλλά νομίζω ότι ένας επιχειρηματίας γρήγορα συνειδητοποιεί ότι τελικά αυτό είναι ίσως το μικρότερο εμπόδιο που θα συναντήσει. Η φορολογία είναι από τους πιο ανασταλτικούς παράγοντες, αναμφισβήτητα. Όπως κι αν ακουστεί αυτό, καμιά φορά νιώθεις σαν να έχεις έναν… αόρατο συνέταιρο που πληρώνεται αδρά από τη δική σου σκληρή δουλειά! Όσο για την αναζήτηση πηγών χρηματοδότησης, είναι μία από τις μεγάλες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει ένας επιχειρηματίας, αλλά είναι μέρος της διαδικασίας, μέρος του «παιχνιδιού». Θεωρώ ότι αυτό που έχει σημασία είναι να είσαι πλήρως συνειδητοποιημένος. Να τα έχεις ζυγίσει πολύ καλά όλα αυτά πριν κάνεις οποιοδήποτε βήμα και να έχεις ξεκαθαρίσει πλήρως τα δικά σου κίνητρα. Έτσι θα μπορείς να ανταποκριθείς καλύτερα στις προκλήσεις που θα συναντάς διαρκώς αλλά ταυτόχρονα θα απολαμβάνεις περισσότερο όλα τα θετικά που εμπεριέχει η διαδικασία του επιχειρείν.  

Ως πρώτη πρόκληση για τις νέες επιχειρήσεις θα έλεγα ότι είναι η αστάθεια του εξωτερικού περιβάλλοντος. Σε παγκόσμια κλίμακα, οι εξελίξεις είναι ραγδαίες πλέον σε όλα τα επίπεδα και αυτός είναι ένας παράγοντας που κάθε σύγχρονη επιχείρηση οφείλει να λαμβάνει διαρκώς υπόψη, όπου κι αν δραστηριοποιείται. Γιατί αργά ή γρήγορα οι εξελίξεις θα την επηρεάσουν προς τη μία ή προς την άλλη κατεύθυνση. Και σε ένα άλλο επίπεδο, μία μεγάλη πρόκληση για μία επιχείρηση είναι να καταφέρει αφενός να ξεχωρίσει και αφετέρου να μείνει πιστή στη φιλοσοφία της σε όλη τη διάρκεια της πορείας της.

Εαν γύρναγα πίσω στον χρόνο και εαν έκανα κάτι διαφορετικό ή άλλου είδους επιλογές, πιθανότατα τώρα δε θα κάναμε αυτήν τη συνέντευξη για το In the Loop. Σε πέντε χρόνια θα ήθελα να μπορώ να λέω το ίδιο.  
 
Κατά τη γνώμη μου, η οικονομική κρίση δημιουργεί περισσότερα εμπόδια παρά ευκαιρίες. Η προσωπική μας κρίση και αντίληψη, όμως, είναι αυτή που δημιουργεί ευκαιρίες. Αν μπορώ να πω κάτι που ίσως φανεί χρήσιμο σε κάποιον, αυτό είναι να εμπιστευόμαστε τις δυνατότητές μας, να στηρίζουμε τις επιλογές μας και να βάζουμε τους στόχους μας. Η αγορά εργασίας και το εξωτερικό περιβάλλον είναι αυτό που είναι στην εκάστοτε χρονική στιγμή, καλύτερο ή χειρότερο. Κι αυτό σημαίνει ότι πρέπει να μπορούμε να προσαρμοζόμαστε. Αλλά δεν σημαίνει ότι πρέπει να πάψουμε να βάζουμε στόχους και να ακολουθούμε την κρίση μας και το όραμά μας.

www.intheloop.gr