Ολυμπία Εξάρχου (Innovathens): Οι δημιουργικές και πολιτιστικές βιομηχανίες κατατάσσονται πλέον στην τρίτη θέση της παγκόσμιας οικονομίας.

Μας μιλάει για το Get into Games, τον κύκλο εκδηλώσεων του Innovathens σχετικά με τα παιχνίδια.

Κείμενο: Παναγιώτης Λουκάς

Με την Ολυμπία Εξάρχου γνωριζόμαστε από το Innovathens καθώς ανήκει στην υποστήριξη δράσεων που διοργανώνει το Innovathens. Πριν από καιρό, μου είχε μιλήσει για την πρόθεση της να διοργανώσει κάτι που είχε σχέση με τα παιχνίδια. Η πρώτη ενότητα Get into Games, τo GiG→ Edu,  πραγματοποιήθηκε 22-23 Απριλίου με απόλυτη επιτυχία, ενώ η δεύτερη ενότητα GiG, το GiG Create,  ένα εντατικό bootcamp για την κατασκευή ηλεκτρονικών παιχνιδιών μέσω της πλατφόρμας Unity τρέχει στο διάστημα 17-29 Ιουλίου. Για το Get into Games μιλήσαμε με την Ολυμπία Εξάρχου. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.
 

Μπορείς να μας πεις περιληπτικά τι περιελάμβανε η 1η ενότητα του Get into Games, πότε έγινε, ποια ήταν η θεματολογία της και πόσους συμμετέχοντες είχε.

H πρώτη ενότητα του Get into Games, τo GiG→ Edu,  πραγματοποιήθηκε 22-23 Απριλίου και περιελάμβανε ομιλίες και έκθεση, σχετικά με τη χρήση των games στην εκπαίδευση, των λεγόμενων serious games. Συνολικά 22 ομιλητές μας παρουσίασαν ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια και μας ενημέρωσαν για τη χρήση των παιχνιδιών αυτών στην ειδική και τυπική εκπαίδευση, στον πολιτισμό αλλά και για θεραπευτικούς σκοπούς. Στόχος του διημέρου ήταν η ενημέρωση του κόσμου αλλά και η διασκέδαση, καθώς τα περισσότερα παιχνίδια ήταν διαθέσιμα για δοκιμή στην έκθεση που πραγματοποιήθηκε. Οι συμμετέχοντες ξεπέρασαν τους 400 συνολικά και για τις δύο ημέρες.


Από το θεωρητικό κομμάτι της 1η ενότητας θα πάμε στο πρακτικό της 2ης. Μπορείς να μας αναφέρεις τι θα περιλαμβάνει;

Η δεύτερη ενότητα του GiG, το GiG Create, είναι ένα εντατικό bootcamp για την κατασκευή ηλεκτρονικών παιχνιδιών μέσω της πλατφόρμας Unity. Περιλαμβάνει δύο εντατικά core lessons (Game Design και Game Development), καθώς και 11 ακόμη εργαστήρια σε θεματικές όπως interactive storytelling, character design, level design, game audio κ.α.  Σκοπός του bootcamp είναι οι συμμετέχοντες , ξεκινώντας από το μηδέν, να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις για να μπορέσουν να κατασκευάσουν τα δικά τους projects/ παιχνίδια. Προσπαθούμε να τους δώσουμε μία συνολική εικόνα της διαδικασίας κατασκευής ενός παιχνιδιού, έχοντας ως αφετηρία τις δικές τους ιδέες.

Από τις μέχρι τώρα συμμετοχές, σε τι ηλικιακό εύρος κυμαίνονται οι συμμετέχοντες. Πες μας 3 λόγους γιατί ένας 18χρόνος και ένας 35χρόνος θα θέλει να πάρει μέρος.

Το ηλικιακός εύρος είναι αρκετά μεγάλο. Οι συμμετέχοντες κυμαίνονται μεταξύ 16 και 40 χρονών. Οι νεότεροι σε ηλικία έρχονται κυρίως γιατί τους ενδιαφέρει ο κλάδος των games και θέλουν να τον δοκιμάσουν πριν επιλέξουν μία επαγγελματική πορεία στο χώρο. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία έχουν συνήθως κάποιο concept στο μυαλό τους και χρειάζονται βοήθεια στο να το υλοποιήσουν, είτε στο πλαίσιο κάποιας εργασίας, είτε γιατί τους ενδιαφέρει να κάνουν στροφή στη καριέρα τους και να λανσάρουν το δικό τους παιχνίδι. Δεν υπάρχει ηλικιακό όριο ούτε στους gamers αλλά ούτε και σε αυτούς που ενδιαφέρονται να μάθουν κάτι καινούριο. Πρόκειται για μία δημιουργική διαδικασία, εξίσου διασκεδαστική όσο και απαιτητική μαθησιακά.

 

GIGCREATE2.jpg


Πως προέκυψε η σύμπραξη με τους άλλους φορείς (ΓΓΕΕ, ΑΚΤΟ, SAE). Τι θα προσφέρει ο καθένας φορέας;

Όλοι οι φορείς που συνεργαζόμαστε έχουν αφουγκραστεί το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει για τα games στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια και μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων αλλά και με τη συμμετοχή τους σε διάφορες δράσεις προσπαθούν να προωθήσουν και να στηρίξουν τον κλάδο . Η ΓΓΕΕ (Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας), έχει ξεκινήσει να ασχολείται ενεργά με το gaming τον τελευταίο χρόνο υποστηρίζοντας ποικίλες δράσεις, φεστιβάλ αλλά και με τη συμμετοχή της σε συνέδρια και events τους εξωτερικού, ενώ ο AKTO και η SAE είναι δύο εκπαιδευτικά ιδρύματα που προσφέρουν courses αλλά και ολοκληρωμένα προγράμματα σπουδών πάνω στο gaming, με μεγάλη εμπειρία στον κλάδο. Η συμβολή τους δεν περιορίζεται μόνο στην προσφορά τεχνογνωσίας και υλικών αλλά και στην υποστήριξη και στον ενθουσιασμό που έχουν δείξει για το GiG συνολικά.

Μιας και υπάρχει ένα σεβαστό κόστος συμμετοχής (250-200 €), γιατί κάποιος να «θυσιάσει» αυτό το πόσο και να έρθει καλοκαιριάτικα στο Innovathens. Μπορείς να μας πεις 5 λόγους

1. Είναι μία καλή ευκαιρία για κάποιον που δεν έχει ασχοληθεί ποτέ ξανά με τα games, να πάρει μία πρώτη γεύση και να δει αν του αρέσει ή αν του ταιριάζει αυτός ο κλάδος.
2. Θα καταφέρει μέσα σε ένα αρκετά μικρό χρονικά διάστημα να ξεκινήσει να κατασκευάζει το δικό του παιχνίδι, και ευελπιστούμε μέχρι το τέλος να υπάρχει και ένα playable πρώτο προϊόν.
3. Θα παρακολουθήσει μία σειρά από εργαστήρια που μεμονωμένα θα κόστιζαν πολύ περισσότερο.
4. Networking: Θα γνωρίσει καθηγητές, επαγγελματίες από τον χώρο, οι οποίοι θα τον καθοδηγήσουν και θα του προσφέρουν πολύτιμες συμβουλές, αλλά και ανθρώπους με τους οποίους μοιράζεται κοινά ενδιαφέροντα.
5. Θα πάρει μέρος σε μία πολύ δημιουργική και παραγωγική διαδικασία και θα μάθει να λειτουργεί στο πλαίσιο μίας ομάδας. Tι καλύτερο μπορείς να κάνεις τον Ιούλιο στην Αθήνα;


Πρόσφατα το Innovathens ολοκλήρωσε τον 5ο κύκλο του Επιχειρηματικού Επιταχυντή που είχε θέμα «Creative and Cultural Industries». Πόσο πιστεύεις ότι υπάρχει πρόσφορο έδαφος για να αναπτυχθούν startups που κινούνται στον τομέα Creative and Cultural Industries».

Οι δημιουργικές και πολιτιστικές βιομηχανίες γνωρίζουν μεγάλη άνθηση τα τελευταία χρόνια και κατατάσσονται πλέον στην τρίτη θέση της παγκόσμιας οικονομίας. Το έδαφος είναι αρκετά πρόσφορο για τέτοιου τύπου πρωτοβουλίες, με αυξημένες πιθανότητες επιτυχίας. Είναι σημαντικό πώς αρκετά προϊόντα που προκύπτουν από τις βιομηχανίες αυτές έχουν περισσότερο κοινωνικό, παρά ψυχαγωγικό χαρακτήρα και προσπαθούν να δώσουν λύσεις σε ζητήματα που σχετίζονται με τον πολιτισμό, την εκπαίδευση, την ενημέρωση, την παράδοση, την αρχιτεκτονική αλλά και την υγεία. Στην ουσία συμβάλλουν στη σύνδεση της καλλιτεχνικής και δημιουργικής έκφρασης με την κοινωνία στην οποία ζούμε, με όλα της τα επιτεύγματα αλλά και τα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει.


Θα υπάρχει και 3η ενότητα Get Into Games; Γενικότερα τι να περιμένουμε από το Innovathens μέχρι το τέλος του 2017;

Συνολικά η ενότητα του GiG ολοκληρώνεται σε 4 δράσεις. Η 3η δράση, τo GiG→ Urban, θα πραγματοποιηθεί το Σεπτέμβριο και αφορά τα Location Based games, δηλαδή τα παιχνίδια που πραγματοποιούνται σε φυσικό χώρο με ή χωρίς τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας. Πρόκειται για ένα διήμερο φεστιβάλ ψυχαγωγικού χαρακτήρα, με πολύ παιχνίδι. Η 4η και τελευταία δράση,  το GiG→ Ignite θα πραγματοποιηθεί το Νοέμβριο και έχει στόχο την ενημέρωση σε θέματα επιχειρηματικότητας. Σκοπός είναι οι συμμετέχοντες να ενημερωθούν για τις προοπτικές του κλάδου στην Ελλάδα, ενώ εκπρόσωποι από μεγάλες εταιρείες θα προσφέρουν συμβουλές και καθοδήγηση σε νέους επαγγελματίες.

www.innovathens.gr

 

GIGCREATE3.jpg