Στο Elektronio πραγματοποιούμε εξατομικευμένες παραγγελίες, “ακούμε” ακριβώς τι έχει ανάγκη και τι επιθυμεί ο εκάστοτε πελάτης και παράγουμε μία μοναδική πρόταση για αυτόν.


Μερικά πράγματα τελικά δεν είναι τυχαία. Ο Παντελής Ζάρκος (Π.Ζ) κατάγεται από το Βέλο Κορινθίας, όπου στα γαλλικά το «velo» σημαίνει ποδήλατο και η Άννα Χλιούρα (Α.Χ) έχει γενέτειρα τα Τρίκαλα, όπου το ποδήλατο συνιστά το πιο δημοφιλές μέσο μετακίνησης! Το ντουέτο του «Elektronio» γνωρίστηκε στη Θεσσαλονίκη πριν από 10 χρόνια, έγινε ντουέτο στη ζωή, σπούδασε, έζησε, ωρίμασε και αποφάσισε να επιχειρήσει μαζί μια όμορφη ιδέα, ένα ποδήλατο που κάνει τη βόλτα απόλαυση! Μιλήσαμε μαζί τους για το Elektronio, το όραμα τους, τις προσδοκίες τους και τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν στην αρχή της επιχείρησης τους. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπαν στον Παναγιώτη Λουκά.

 
Π.Z.: Προτού ιδρύσουμε το Elektronio, ήδη είχαμε διανύσει εκατοντάδες χιλιόμετρα με τα ποδήλατα μας, είχαμε λάβει θετικό feedback από τους χρήστες και παράλληλα, είχαν γίνει τα δικά μας αγαπημένα μέσα μετακίνησης. Οπότε όλα αυτά οδηγούσαν αναπόφευκτα στο να ξεκινήσουμε την επιχειρηματικής μας δραστηριότητα και να την μοιραστούμε μαζί σας. Οι ίδιες προσδοκίες που είχα όταν “άνοιγα το κλειδί” του Elektronio τον περσινό Μάιο, έχω και τώρα. Να βλέπω όλο και περισσότερα ποδήλατα μας να κυκλοφορούν στο δρόμο που συνεπάγεται περισσότερα χαρούμενους ανθρώπους στο δρόμο.

ELEKTRONIO2.jpg

Α.Χ.: Με το Elektronio θέλουμε να φέρουμε την ποδηλασία σε ένα νέο αστικό πληθυσμό. Η πρώτη μας πρόταση, το “Play”, είναι ένα ηλεκτρικό ποδήλατο με έναν επαναστατικό σχεδιασμό, το oποίο ανήκει στην κατηγορία των tilting trikes, όπου φέρει τους δύο τροχούς μπροστά, οι οποίοι στρίβουν και πλαγιάζουν ταυτόχρονα και ανεξάρτητα. Τα ποδήλατα μας απευθύνονται από την μία πλευρά, σε ιδιώτες πελάτες, όπως commuters που κινούνται καθημερινά στο κέντρο της πόλης για τις δουλειές τους, άτομα μεγαλύτερης ηλικίας που θέλουν να κάνουν ποδήλατο χωρίς να κουράζονται και να στρεσάρονται, καθώς και γονείς με παιδιά, που αναζητούν ένα εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης στην πόλη. Οι συγκεκριμένες κατηγορίες προτιμούν το “Play”, γιατί έχει την ηλεκτρική υποβοήθησης, υπάρχουν τρία σημεία επαφής με το δρόμο και είναι αδύνατη η ανατροπή ενώ μπορούν να προσαρμοστούν αποθηκευτικοί χώροι τόσο μπροστά ανάμεσα στους δύο τροχούς, όσο και πίσω από την πλάτη του καθίσματος. Από την άλλη, απευθυνόμαστε και σε εταιρικούς πελάτες, όπως εταιρίες με ανάγκες διανομής πχ. bicycle courriers ή εταιρίες από τον τουριστικό κλάδο που μπορούν να αξιοποιήσουν το “Play” ως τουριστική εμπειρία. Αν και τρίτροχο, το ποδήλατο μας είναι ιδιαίτερα ευέλικτο και προσφέρει μια πρωτόγνωρη οδηγική εμπειρία, λόγω του ιδιαίτερου μπροστινού tilting συστήματος. Στο Elektronio πραγματοποιούμε εξατομικευμένες παραγγελίες, “ακούμε” ακριβώς τι έχει ανάγκη και τι επιθυμεί ο εκάστοτε πελάτης και παράγουμε μία μοναδική πρόταση για αυτόν.

ELEKTRONIO3.jpg


Α.Χ.: Οι άμεσοι στόχοι της εταιρίας είναι να αναπτύξει την κλειστή έκδοση του “Play”, που θα επιτρέψει τη χρήση του όλο το χρόνο, ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών.  Επίσης, αυτή την περίοδο, οργανώνουμε την παραγωγή μας με κάποιες outsourcing συνεργασίες, προκειμένου να είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε σε μεγαλύτερη ζήτηση και να βγούμε στις ευρωπαϊκές αγορές. Όραμα μας να είναι να διαδώσουμε το μότο μας, #reimagineyourvehicle# (ξαναφαντάσου το όχημα σου) σε ένα νέο αστικό κοινό και να μη σταματούμε να παράγουμε νέους ευφυείς τρόπους βιώσιμης κινητικότητας.

ELEKTRONIO4.jpg

 

 Π.Ζ.: Καθότι ακολουθούμε μία χειροποίητη διαδικασία παραγωγής, η βασική δραστηριότητα δεν έχει μεγάλες διαφορές με το παρελθόν του τομέα μας. Παρόλα αυτά, έχουμε εμπλουτίσει τη συνολική διαδικασία με όλα τα εργαλεία που μας δίνει η τεχνολογία για να συντονιζόμαστε με τους συνεργάτες μας. Είμαστε μία παραδοσιακή hardware startup μόλις δύο ατόμων, με εμένα να είμαι ο κατασκευαστής των ποδηλάτων και ο Creative Director και η Άννα να είναι η Marketing Manager, αλλά σε ένα σύγχρονο αναπτυσσόμενο τομέα. Υποστηριζόμαστε από ένα δίκτυο εξωτερικών συνεργατών από την παραγωγή μέχρι την προώθηση και την ανάπτυξη.


ELEKTRONIO5.jpg

 

Π.Ζ.: Η πικρή αλήθεια είναι η Ελλάδα κάθε άλλο παρά κίνητρο δίνει στο νέο επιχειρηματία. Παρόλα αυτά, τίποτα δε στάθηκε εμπόδιο να επιχειρήσουμε και να αρχίσουμε τη δράση μας με το “Elektronio”. Οι διαδικασίες έναρξης μας καθυστέρησαν ένα δίμηνο περίπου αλλά “καπάκι” ήρθαν και τα capital controls, οπότε χρειαστήκαμε ένα εξάμηνο για να οργανώσουμε την παραγωγή μας. Όλο αυτό το χαμένο χρόνο τον εκμεταλλευτήκαμε εποικοδομητικά οργανώνοντας το business plan μας και συμμετέχοντας σε επιχειρηματικούς διαγωνισμούς στους οποίους διακριθήκαμε και ήταν μία οικονομική ένεση για το ξεκίνημα μας. Εάν καταφέρουμε να επιβιώσουμε σε ένα τόσο δυσμενές και αβέβαιο επιχειρηματικό περιβάλλον, σίγουρα θα μας κάνει ακόμη πιο δυνατούς.

A.X.: Προσωπικά θεωρώ ότι οι σύγχρονες προκλήσεις για μια νέα επιχείρηση είναι να θέσει τις σωστές βάσεις, να δομήσει μια συμπαγή ομάδα με κοινό όραμα, καθώς και να καταφέρει να διακριθεί σε ένα άκρως ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον. Την ίδια στιγμή που υπάρχουν τόσο μεγάλη προσφορά ατόμων με πολλαπλά εφόδια και υπερπληθώρα νέων καναλιών επικοινωνίας, είναι τρομερά δύσκολο να ξεχωρίσεις αλλά και να έχεις διάρκεια.

Α.Χ.:  Γυρνώντας το χρόνο πίσω, αυτό που θα κάναμε ενδεχομένως διαφορετικά ήταν να είχαμε ξεκινήσει την επιχειρηματική μας δραστηριότητα και να είχαμε αναλάβει πρωτοβουλίες σε νεαρότερη ηλικία. Επίσης, θα ήμασταν πιο προσεκτικοί και ξεκάθαροι στις συνεργασίες μας. Αντιληφθήκαμε ότι δεν αρκεί μια ομάδα να έχει μέλη με διαφορετικές ικανότητες αλλά πρέπει να έχουν κοινή γραμμή πλεύσης. Ήμασταν μέλη σε μια παρόμοια startup που δεν καρποφόρησε γιατί δεν είχαμε κοινή αντίληψη και όραμα, όλοι χάσαμε πολύτιμο χρόνο και πόρους τότε. Όσον αφορά, τώρα, το μέλλον θα θέλαμε σε πέντε χρόνια από τώρα θα θέλαμε να βλέπουμε χαρούμενα “Elektronio” να ποδηλατούν σε διάφορες μητροπόλεις του κόσμου, να έχουμε δημιουργήσει νέες προτάσεις βιώσιμης μετακίνησης και να έχουμε εντυπωθεί ως ένα ιδιαίτερο bicycle brand.

 Π.Ζ.: Κάθε εποχή έχει τις δικές της ευκαιρίες. Στη δικιά μας περίπτωση, πάντως, μπορώ να πως ναι, η κρίση δημιούργησε ευκαιρία από την άποψη ότι μας έβαλε σε διαδικασίες να δημιουργήσουμε κάτι από το μηδέν. Οπότε αυτό που θα έλεγε σε ένα νεοεισερχόμενο στην αγορά εργασίας είναι να μη φοβάται να δοκιμάζει και να πιστεύει στις δυνατότητες του.
 

https://elektroniowheels.gr/el/
 

ELEKTRONIO6.jpg