Θοδωρής Γιαννακόπουλος (νέοι που επιχειρούν): Η Ramon απευθύνεται σε οποιονδήποτε έχει ανάγκη την παρακολούθηση περιεχομένου στο ραδιόφωνο.

Στόχος μας είναι η δημιουργία μιας διαδικτυακής πλατφόρμας αναζήτησης ηχητικού περιεχομένου, η οποία να επιτρέπει πολυεπίπεδες ερωτήσεις.

Κείμενο: Παναγιώτης Λουκάς

 
Η εταιρεία Ramon δημιουργεί μία πλατφόρμα ανάλυσης και ανάκτησης ηχητικής πληροφορίας από πολλαπλές πηγές, με έμφαση στο ραδιοφωνικό σήμα. Οι χρήστες μπορούν μέσω της πλατφόρμας να αναλύουν το περιεχόμενο των ραδιοφωνικών σταθμών και να “παρακολουθούν” διαφημίσεις, τραγούδια αλλά και έννοιες, μέσω αντίστοιχων διαγραμμάτων και οπτικοποιήσεων. Η Ramon έχει ξεκινήσει σαν ομάδα του προγράμματος EGG (enter-grow-go) από τους Θοδωρή Γιαννακόπουλο και Γιώργο Σιαντίκο, ενώ στην πορεία προστέθηκε και ο Σέργιος Πετρίδης καθώς και δύο εξωτερικοί συνεργάτες. Για την Ramon μιλήσαμε με τον Θοδωρή Γιαννακόπουλο. Διαβάστε τα όσα ενδιαφέροντα είπε στον Παναγιώτη Λουκά.

 

Το βασικό μας ερέθισμα προέρχεται από την αυξανόμενη ανάγκη που είχαμε να εφαρμόσουμε τις γνώσεις μας στην ανάλυση δεδομένων ήχου σε μεγάλη κλίμακα και στα πλαίσια μιας εμπορικής εφαρμογής, η οποία θα βοηθάει ανθρώπους και εταιρείες, δίνοντάς τους την δυνατότητα να ανακαλύψουν πολιτικοποιημένη γνώση χωρίς ιδιαίτερο κόπο. Πιστεύαμε από την πρώτη μέρα - και εξακολουθούμε να το πιστεύουμε - ότι υπάρχει σημαντική ηχητική πληροφορία η οποία μένει ανεκμετάλλευτη στον Παγκόσμιο Ιστό και η οποία μπορεί να αποτελέσει ένα μέσο αναζήτησης και ανάκτησης γνώσης με έναν τρόπο δομημένο, όπως ακριβώς γίνεται και με την κειμενική πληροφορία.

Η πλατφόρμα της Ramon απευθύνεται σε οποιονδήποτε έχει ανάγκη την παρακολούθηση περιεχομένου στο ραδιόφωνο: διαφημιστικές εταιρίες που θέλουν να παρακολουθήσουν σε ποιούς σταθμούς και ποιες ακριβώς χρονικές στιγμές παίζονται οι διαφημίσεις τους, μουσικοί και managers που επιθυμούν να μετρήσουν πόσο συχνά ακούγεται το έργο τους και σε ποιούς σταθμούς, δημόσια πρόσωπα που θέλουν να γνωρίζουν πόσο συχνά δίνουν συνεντεύξεις, το ευρύ κοινό που θέλει να ενημερωθεί για ζητήματα πλουραλισμού, καθώς επίσης και οι ίδιοι οι ραδιοφωνικοί σταθμοί που θέλουν να αναλύσουν το περιεχόμενό τους με ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια.
 
Στόχος μας είναι η δημιουργία μιας διαδικτυακής πλατφόρμας αναζήτησης ηχητικού περιεχομένου, η οποία να επιτρέπει πολυεπίπεδες ερωτήσεις. Οι χρήστες θα μπορούν να ψάχνουν οτιδήποτε “έχει ακουστεί” από κάθε πηγή: ραδιόφωνο, τηλεόραση, youtube videos κτλ.. Όραμα μας είναι να παρέχουμε μια παγκόσμια μηχανή αναζήτησης ηχητικού περιεχομένου που να λειτουργεί με την ίδια ευκολία που λειτουργούν οι σημερινές μηχανές αναζήτησης κειμένου.
 
Λόγω του τεχνολογικού background των ιδρυτών, αρχικά δόθηκε έμφαση στον σχεδιασμό της αρχιτεκτονικής καθώς και στην υλοποίηση της πλατφόρμας. Με τον καιρό προστέθηκαν 3 επιπλέον συνεργάτες και εταίροι με ικανότητες διοίκησης, marketing και customer development. Το γεγονός ότι όλα τα μέλη ασχολούνται και με άλλες εργασίες / projects, δεν αποτελεί πρόβλημα αν γίνεται σωστή διαχείριση χρόνου και κατανομή αρμοδιοτήτων.

 
Ο τρόπος που η πολιτεία βοηθάει την νεανική επιχειρηματικότητα υπολείπεται των περισσότερων ανεπτυγμένων χωρών. Ειδικά σε σύγκριση με χώρες όπως οι ΗΠΑ, το Η. Βασίλειο, η Γερμανία και το Ισραήλ, η διαφορά είναι χαοτική. Από την άλλη, έχουν υπάρξει κάποια βήματα για μείωση της γραφειοκρατίας τα οποία βοηθάνε. Ο βασικότερος ανασταλτικός παράγοντας είναι η φορολογία, όχι τόσο λόγω του ύψους των φόρων όσο λόγω των συνεχών αλλαγών στο φορολογικό μοντέλο. Η Ramon είναι κάτι το οποίο σκεφτόμασταν καιρό να ιδρύσουμε σαν εταιρία και, εφόσον πιστεύουμε σε αυτήν, αργά ή γρήγορα θα το κάναμε. Όμως το πρόγραμμα accelarator EGG (enter-grow-go) της Eurobank αποτέλεσε το έναυσμα που μας έκανε να “τρέξουμε” περισσότερο: η υποστήριξη σε νομικά και φορολογικά θέματα, η βοήθεια στην δημιουργία εταιρικής εικόνας, το mentoring και φυσικά τα workshops που παρέχει το EGG για την εξειδίκευσή μας αποτελεί πολύτιμο boosting, χωρίς το οποίο τα πράγματα θα ήταν αρκετά πιο δύσκολα. 
 
Η βασικότερη πρόκληση είναι η απαίτηση που υπάρχει, ειδικά στις εταιρίες τεχνολογίας, για διαρκή δυναμικότητα και ευελιξία.
 
Γυρνώντας πίσω στο χρόνο, κάτι που θα κάναμε διαφορετικά ίσως θα είχαμε αρχίσει την προσπάθειά μας 1 ή 2 χρόνια νωρίτερα.
 
Όραμά μας είναι να γίνουμε μία μεγάλη εταιρία ανάκτησης ηχητικού περιεχομένου, καλύπτοντας σε παγκόσμιο επίπεδο τους αντίστοιχους παροχής δεδομένων (ραδιοφωνικούς σταθμούς, τηλεοράσεις, online videos, κτλ). Θέλουμε να παρέχουμε μία πλατφόρμα στην οποία ο κόσμος θα αναζητά ηχητικό περιεχόμενο με πολλαπλούς τρόπους, όπως κάνει σήμερα κανείς μέσω του google images για εικόνες.

 Η έννοια της κρίσης, ειδικά αυτής που αφορά την Ελλάδα, σχετίζεται με ένα σύνολο αρνητικών συνθηκών, άρα υπό την στενή έννοια είναι μάλλον ανασταλτικός παράγοντας και όχι ευκαιρία. Μπορεί όμως να οδηγήσει σε συλλογική και ατομική αναθεώρηση ιδεών και συνηθειών, να ωθήσει τους ανθρώπους να γίνουν περισσότερο δημιουργικοί και τολμηροί - αυτή είναι και η συμβουλή μας - κάτι το οποίο να έχει και ως αποτέλεσμα την επιδιωκόμενη ανάκαμψη σε κοινωνικό επίπεδο.

http://ramon.gr/

 

Ramon1.jpg