Η casting director του James Bond, Debbie McWilliams, αποκλειστικά στο Platform

Mιλά για τις δυσκολίες του casting και για τη νέα ταινία του Εγγλέζου πράκτορα

Κείμενο: Platform team

Mιλά για τις δυσκολίες του casting και για τη νέα ταινία του Εγγλέζου πράκτορα

 

Παρότι σπάνια μοιράζεται δημοσίως τα μυστικά του casting, η Debbie McWilliams μας μίλησε για την ιδιαιτερότητα της δουλειάς της, όταν τη συναντήσαμε στα πλαίσια του φετινού Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Πάτμου, όπου μετέδωσε τις γνώσεις της στους ηθοποιούς παρευρέθησαν στο Casting Workshop και στο Casting Masterclass  του φεστιβάλ.

Της Μάρως Αγγελοπούλου

 

Μπορεί σε κάποιους να μην λέει κάτι το όνομά της, ωστόσο η Debbie McWilliams είναι υπεύθυνη για το casting των τελευταίων ταινιών James Bond, συμπεριλαμβανομένης και της νέας ταινίας, Spectre. Ξεκίνησε τη καριέρα της στο τέλος της δεκαετίας του '80 και έγινε μία από τις πιο αξιοσέβαστες Casting Directors του χώρου. Ιδού, λοιπόν, όσα μοιράστηκε μαζί μας:

 

Για τον JamesBond και την νέα ταινία, Spectre.


«Η Monica Bellucci είναι μια ιδιαίτερα εντυπωσιακή γυναίκα και υπέροχη ηθοποιός. Θα μου φαινόταν αδιανόητο να μην υπάρχει ταινία του James Bond χωρίς την σαγηνευτική της παρουσία».

«Είχα προσέξει την Lea Seydoux αρκετά χρόνια πριν, όταν ακόμα έκανε στα πρώτα της βήματα. Είναι κάποιοι ηθοποιοί που αποτυπώνονται στη μνήμη σου, όχι μόνο για την ηθοποιία τους, αλλά και γιατί έχουν αυτό το κάτι που χρειάζεται κάποιος για να ανελιχθεί στην κινηματογραφική βιομηχανία και, το βασικότερο, να σταθεί. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος! Και η Lea Seydoux είναι μια τέτοια περίπτωση: έχει την στόφα της σταρ, αλλά τη συνδυάζει με μια αίσθηση του εύθραυστου. Άλλη μια αντίστοιχη περίπτωση ηθοποιού που από την πρώτη φορά που τον είδα σκέφτηκα ότι έπρεπε οπωσδήποτε να συνεργαστώ μαζί του ήταν ο Mads Mikkelsen. Όταν ετοιμάζαμε το Casino Royal ήξερα ότι εκείνος έπρεπε να κάνει τον Le Chiffre».

«Μια ενδιαφέρουσα ιστορία από το Casino Royal είναι ότι όλοι, μα όλοι, από τους ηθοποιούς μέχρι και τους τεχνικούς, είχαν επηρεαστεί τόσο πολύ από τη σκηνή του πόκερ, ώστε ακόμη και όταν τέλειωναν τα γυρίσματα, στα διαλείμματα, οπουδήποτε, κάθονταν και έπαιζαν πόκερ. Έβλεπες στρωμένα τραπέζια ακόμα και στο πάτωμα. Δεν θα ξεχάσω όταν πριν από ένα πρωινό γύρισμα, μέσα στους καφέδες και τα κρουασάν, ο Mads και ο Daniel (σ.σ. Craig) έπαιζαν πόκερ και στοιχημάτιζαν. Με κρουασάν!»

«Είχα σκεφτεί αρχικά τον Ralph Fiennes στον ρόλο εχθρού του Bond, ωστόσο αυτό θα φάνταζε στα μάτια του κοινού σαν μια αναπαραγωγή του Voldemort από μια πιο… μοντέρνα πλευρά. Κάτι τέτοιο, βεβαίως, θα ήταν καταστροφικό για την ταινία. Θεωρώ ότι στον ρόλο που του προτείναμε είναι ιδανικός (σ.σ. παίζει τον “Μ” στο Spectre, αναλαμβάνοντας τα ηνία του ρόλου ήδη από το τέλος του Skyfall). Βέβαια, ενίοτε, μας δυσκολεύει στα γυρίσματα, κάνοντας συνεχώς πλάκες! Πετάει ένα «συγνώμη, ξέρω ότι ώρες-ώρες φέρομαι σαν παιδί» και το πρόσωπό του αλλάζει αυτόματα και γίνεται ο “M”. Αυτή η μεταμόρφωση είναι, αν μη τι άλλο, δείγμα ενός μεγάλου ταλέντου. Και, βεβαίως, συνεχίζαμε το γύρισμα κανονικά, εάν ο Danielστο μεταξύ δεν έκλαιγε από τα γέλια».

 

Για το casting...

«Είναι μια δουλειά που, το σημαντικότερο κομμάτι της, δεν μπορεί να διδαχθεί. Ή το έχεις ή δεν το έχεις: το μάτι. Να μπορείς να πιάσεις το κάθε πρόσωπο, ανάμεσα στα εκατοντάδες που βλέπεις για μια ταινία. Πρόσωπα που πολλά ενδεχομένως να μοιάζουν μεταξύ τους, αλλά που εσύ, ως casting director, πρέπει να έχεις την δυνατότητα να ξεσκαρτάρεις γρήγορα και να βρεις αυτό που θες. Κάνοντας αυτή τη δουλειά πάρα πολλά χρόνια, είναι κάποια πρόσωπα που ξεχωρίζουν αμέσως. Μόνο που είναι μετρημένα. Ε, αυτά τα πρόσωπα θα έχουν πάντα δουλειά».

«Όπως έχει γίνει η κινηματογραφική βιομηχανία τις τελευταίες δεκαετίες, έτσι όπως έχει συρρικνωθεί ο χρόνος, δεν υπάρχει η δυνατότητα να δεις τους ηθοποιούς από κοντά. Οι οντισιόν πλέον γίνονται μέσω video. Εάν με ρωτήσει ένας ηθοποιός τι πρέπει να προσέχει, το βασικό είναι ο ήχος και η κάμερα να είναι όσο πιο επαγγελματικά γίνεται. Μου στέλνουν videoπου δεν ακούγονται καλά και η εικόνα είναι θολή ή κουνιέται. Σε αυτή τη δουλειά δεν έχεις περιθώριο να δοκιμαστείς ξανά και ξανά. Οπότε αυτό που θα στείλει κάποιος πρέπει να είναι άρτιο, ώστε ακόμη και εάν δεν επιλεχθεί για τη συγκεκριμένη ταινία, να έχει φροντίσει ώστε να θέλει να κρατήσει ο casting director την οντισιόν για μελλοντική χρήση».

«Για να καταλάβει κανείς τις ιδιαιτερότητες των γυρισμάτων, αρκεί να σκεφτεί ότι σε πολλές περιπτώσεις ο σκηνοθέτης δεν συναντά καν τους ηθοποιούς. Για παράδειγμα, ο Sam Mendes συνάντησε τους ηθοποιούς την ημέρα των γυρισμάτων! Ο σκηνοθέτης είναι μονίμως πίσω από την κάμερα. Συνεπώς, ο casting director και ο σκηνοθέτης πρέπει να δουλεύουν σαν να έχουν το ίδιο μυαλό, προκειμένου να φτάσει στον εκάστοτε σκηνοθέτη το πλέον κατάλληλο υλικό ηθοποιών που χρειάζεται για την ταινία του».

«Αυτά που πρέπει να προσέξει κάθε ηθοποιός που στέλνει μια video-οντισιόν είναι: 1) το φόντο να μην αποσπά το βλέμμα του casting director από τον ηθοποιό, 2) να μην κοιτούν την κάμερα ποτέ και 3) να λένε πάντα στην αρχή το όνομά τους και τα στοιχεία επικοινωνίας τους»

«Στις περιπτώσεις μιας ζωντανής οντισιόν, όπως στο θέατρο, θα συμβούλευα τους ηθοποιούς να ψάξουν τους ανθρώπους στους οποίους θα κάνουν οντισιόν. Ποιοι είναι, τι δουλειές έχουν κάνει και ποιο είναι το στυλ τους. Αυτό θα βοηθούσε στην καλύτερη επικοινωνία μαζί τους. Επίσης, να μην έχουν πιει αλκοόλ και να παρουσιάζονται με ένα απλό ντύσιμο που θα βοηθήσει τον casting director να επικεντρωθεί στο πρόσωπο και, αναλόγως την περίσταση, στην κίνηση. Τέλος, να έχουν προετοιμαστεί καλά. Δεν μπορεί να περιμένει κάποιος να τον πάρουν στα σοβαρά, όταν ο ίδιος δεν έχει δώσει την απαραίτητη σοβαρότητα που απαιτεί ένας ρόλος. Και αυτό ισχύει για όλους τους ρόλους. Άλλωστε, ακόμα και ο πιο-φαινομενικά-αδύναμος ρόλος μπορεί να γίνει η εκκίνηση για μια σημαντική καριέρα».