4 τρόποι να σταματήσεις τις αρνητικές σκέψεις

Πριν σκεφτείς…αρνητικά ότι δεν γίνεται, διάβασε όσα έχουμε να σου πούμε

Κείμενο: Κέλλυ Νόβακ

Κανείς δεν είναι 100% ευτυχισμένος. Αν ναι, όχι σε όλες τις φάσεις της ζωής του. Όχι 365 ημέρες τον χρόνο. Και λογικό δεν είναι; Άνθρωποι είμαστε, θέλουμε να εξελισσόμαστε και οι κοινωνικοπολιτικές καταστάσεις παίζουν πάντα τεράστιο ρόλο στην ψυχολογία μας.

Το να έχεις αρνητική ματιά στα πράγματα λοιπόν, είναι ευκολάκι. Οι αρνητικές σκέψεις είναι εξάλλου μια καλή «δικαιολογία» και ένα προσωπικό σαμποτάζ ως προς τους στόχους που θέλουμε να κατακτήσουμε.

Υπάρχει όμως τρόπος να... πιάσεις τον τράγο από τα κέρατα να κοντρολάρεις την κατάσταση και να αποβάλλεις τις αρνητικές σκέψεις. Δεν είναι ένα task που θα καταφέρεις μέσα σε μια βραδιά, αλλά με λίγη δουλίτσα, όλα γίνονται!

Πώς ν’ αντιληφθείς την αρνητική σκέψη

Όταν έρχονται αυτές οι σκέψεις κάνε practice ώστε να έχεις αίσθηση πότε πρόκειται να… «σκάσουν μύτη». Συμβαίνει όταν πεινάς, όταν έχεις άγχος, όταν είσαι κουρασμένος; Και όταν συμβαίνει αυτό προσπάθησε να τις αναγνωρίσεις και έπειτα σιγά-σιγά ν’ αρχίσεις να τις αγνοείς.

Περιτριγυρίσου από θετικούς ανθρώπους

Ένα καλό «κόλπο» για να… ξεγελάσεις τις αρνητικές σου σκέψεις είναι να βρεθείς με άτομα που έχουν καλά vibes ή με ανθρώπους που σε κάνουν να αισθάνεσαι καλά με τον εαυτό σου. Είναι σαν να «προπονείς» τον εαυτό σου να μάθει να σκέφτεται πιο θετικά όταν βρίσκεσαι με τέτοιους ανθρώπους. Όταν είσαι με αρνητικούς ανθρώπους δεν θα αισθανθείς πότε αισιόδοξος. Και η αισιοδοξία είναι το Α και το Ω για να αποβάλλεις τις αρνητικές σκέψεις.

Μην περιμένεις να είναι όλα τέλεια

Μην έχεις σκέψεις του τύπου «γιατί είναι οι άλλοι ευτυχισμένοι;». Μην συγκρίνεις τον εαυτό σου με άλλους γιατί αυτό θα σε ρίξει ακόμα περισσότερο στον βούρκο της…. αρνητικότητας! Μην περιμένεις όλη σου η ζωή να είναι βγαλμένη από παραμύθι γιατί απλά αυτό δεν είναι ρεαλιστικό. Επίσης, αν έχεις μη ρεαλιστικές προσδοκίες τότε όταν δεν συμβαίνει αυτό που περιμένεις, είναι εύκολα να μπεις στο «τριπάκι» των αρνητικών σκέψεων.

Breathe!

Απλά χαλάρωσε. Όταν σε πιάνουν οι φρίκες σου, απλά κάτσε μόνος για λίγο, ηρέμησε και «καθάρισε» το μυαλό. Πάρε μερικές βαθιές ανάσες και προσπάθησε να εκλογικέψεις όλες τις αρνητικές σκέψεις που έχεις. Προσπάθησε να μην κρίνεις τον εαυτό σου και να βρεις την θετική πλευρά των πραγμάτων.

Φωτο: Kyle Glenn / Unsplash