Detox Time: Ξεκίνα την αποτοξίνωση τώρα

Τώρα όμως. It’s time.

Κείμενο: Κέλλυ Νόβακ

Κατά την διάρκεια των διακοπών, είσαι στην φάση που λες συνέχεια… «έλα, μωρές γιορτές είναι». Και αυτή την ατάκα της λες πολύ! Είτε όταν πρόκειται να φας το εκατοστό μελομακάρονο που πέτυχε τέλεια η μητέρα σου φέτος, είτε όταν πας να πιείς ένα σφηνάκι τεκίλα ακόμη, παρόλο που έχεις πιει ήδη πάρα πολύ, είτε όταν αποφασίζεις να μένεις έξω μέχρι να ξημερώσει.

Και ωραία αυτή η δικαιολογία, όσο είναι διακοπές, αλλά τώρα τι κάνεις; Τώρα, έρχεται η στιγμή της…. (drum roll please) αποτοξίνωσης!

Όσο ξενέρωτη κι αν σου ακούγεται αυτή η λέξη είναι κάτι που πρέπει να κάνουμε. Στην διατροφή και την ζωή μας και να υποδεχτούμε την νέα χρονιά δυναμικά!

Ποια είναι λοιπόν, τα βασικά 5 βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις;

Βήμα 1ο: Αντικατέστησε το αλκοόλ με ένα πιο υγιεινό ρόφημα

Τι σου αρέσει να πίνεις εκτός από βότκα; Λατρεύεις τους χυμούς, το τσάι, το μάτσα τσάι, το κρύο τσάι, το καφέ, τα smoothies; Υπάρχουν τόσες επιλογές για ροφήματα που δεν περιέχουν αλκοόλ που είναι μία καλή προσθήκη στην καθημερινή σου διατροφή. Όταν λοιπόν, αναζητάς ένα ποτάκι, προτίμησε ένα πιο υγιεινό ρόφημα.

Βήμα 2ο: Κόψε τα βλαβερά φαγητά

Ό,τι περιέχει πολύ αλάτι (βλ. junk food), ζάχαρη ή άσπρα μακαρόνια είναι καλό να τα κόψεις για λίγο καιρό μετά τις γιορτές. Παρέμεινε στον κλασικό διατροφικό συνδυασμό της πρωτεΐνης και του υδατάνθρακα και συμπεριέλαβε πολλά λαχανικά και φρούτα στο… «ρεπερτόριο»!

Βήμα 3ο : Run Forrest run!

Για να αποβάλλεις όλες τις τοξίνες αλλά και για να κάψεις καμία θερμίδα, ξεκίνα την γυμναστική. Αν σου φαίνεται «βουνό» αυτό, ξεκίνα σιγά-σιγά. Πήγαινε αρχικά έναν μεγάλο περίπατο, μετά κάνε λίγο διάδρομο στο γυμναστήριο, μετά ποδήλατο, μετά λίγα βάρη. Θα μπεις με τον καιρό στο παλιό σου πρόγραμμα.

Βήμα 4ο: Αφιέρωσε χρόνο στον εαυτό σου

Οι γιορτές μπορεί να είναι αγχωτικές καμιά φορά. Μπορεί να έχουν έρθει φίλοι από το εξωτερικό που πρέπει να δεις, έχεις να επισκεφθείς το σόι, πρέπει να πας στο πάρτι κάτι φίλων κτλ. Όλες αυτές οι υποχρεώσεις δεν σου επιτρέπουν να αράξεις απλά στον καναπέ και να χαλαρώσεις πραγματικά. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να το κάνεις αυτό τώρα. Το Σ/Κ για π.χ. μην πας για ποτό και τις δύο μέρες. Κάτσε ένα βράδυ και δες μία ταινία ή κάνε ό,τι σε ευχαριστεί anyway.

Βήμα 5ο: Δοκίμασε νέα πράγματα

Το 2018 λένε ότι είναι η χρονιά των wellness τάσεων. Δοκίμασε λοιπόν, φέτος μια καινούργια γυμναστική ή ένα χόμπι που περιλαμβάνει άσκηση, όπως το τένις ή πήγαινε για μπάσκετ. Και γενικά, πέρα από τα χόμπι προσπάθησε μία φορά την εβδομάδα ή μία τον μήνα να κάνεις κάτι καινούργιο.