Ανήκεις στη γενιά των Millennials; Τι είναι αυτό που ζητάς στην εύρεση εργασίας;

ΟΙ 10 βασικοί παράγοντες της γενιάς Y για την επιλογή εργοδότη. 

Κείμενο: Ιωάννα Νικολάου

Εάν διαβάζεις αυτές τις γραμμές, είναι πολύ πιθανό να ανήκεις στη γενιά Υ. Το Platform έχει αφιερώσει σεβαστό κομμάτι της ύλης του στα νεανικά trends, τις ευκαιρίες απασχόλησης και την εκπαίδευση, εστιάζοντας στη γενιά Υ ή αλλιώς αυτή των Millennials. Είναι η γενιά που έχει γεννηθεί από το 1980 έως και το 2000 και αποτελεί το πιο πολυπληθές και παραγωγικό εργατικό δυναμικό του πλανήτη. Αλλά και το πιο απαιτητικό στην εύρεση εργασίας! 

Θα συμπληρώσουμε κάποια ακόμα -σημαντικά- facts, τα οποία επισημαίνουμε συχνά-πυκνά: είναι η γενιά που ενηλικιώθηκε μέσα στην παγκόσμια οικονομική κρίση, μεγάλωσε έχοντας τα πάντα διαθέσιμα μέσα από το Ίντερνετ και τα κοινωνικά δίκτυα και απέκτησε τα περισσότερα πτυχία, μεταπτυχιακά και γενικά γνώσεις από οποιαδήποτε άλλη γενιά πριν από αυτήν. Η γενιά των millennials είναι ένα από τα πιο δυναμικά κομμάτια του κοινωνικού και εργασιακού δυναμικού, όπως επίσης έχουμε πει. Ταυτόχρονα είναι και το πιο απαιτητικό σύνολο στην εύρεση εργασίας! 

Τι μετράει, λοιπόν, για τους millennials στην ελληνική αγορά εργασίας; Η καινοτομία, οι δυνατότητες εξέλιξης και οι εργασιακές συνθήκες σε μία εταιρεία, η φήμη της αλλά και η υπευθυνότητα στη λειτουργία της βρίσκονται ανάμεσα στους 10 βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την απόφασή τους για επιλογή εργοδότη, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το kariera.gr σε συνεργασία με το Τμήμα Marketing του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η έρευνα, που πραγματοποιείται για τέταρτη συνεχή χρονιά, αναλύει τι είναι σημαντικό για τους νέους όταν σχεδιάζουν την εργασιακή τους ζωή και παρουσιάζει τις εταιρείες που έχουν κερδίσει την προτίμησή τους στην Ελλάδα. 

Και αν και στη φετινή κατάταξη βρίσκει κανείς καινούργιες εταιρείες, υπάρχουν και ορισμένες που βρίσκονται σταθερά, όλα αυτά τα χρόνια, στις πρώτες θέσεις της προτίμησης των millennials. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εταιρεία Coca-Cola Τρία Έψιλον. Με το 40% των εργαζομένων της να ανήκει στη γενιά Υ, η προτίμηση αυτή δεν είναι τυχαία, αφού η εταιρεία έχει εντυπωσιακές επιδόσεις σε όλα τα στοιχεία που αναζητά ένας Millennial από τον μελλοντικό εργοδότη του. 

1. Πακέτο αμοιβών 

Η εταιρεία εφαρμόζει μία ολοκληρωμένη στρατηγική αμοιβών και παροχών σε συνάρτηση με τη θέση, αλλά και με την απόδοση, προσφέροντας έτσι πακέτα αποδοχών πάνω από το μέσο όρο της αγοράς.  

2. Ευκαιρίες ανάπτυξης 

Η εξέλιξη των ανθρώπων της εταιρείας αποτελεί και τη δύναμή της. Με πολυάριθμα προγράμματα προσωπικής ανάπτυξης, οι άνθρωποι της Coca-Cola Τρία Έψιλον αποκτούν δεξιότητες και εμπειρίες που τους προετοιμάζουν να αναλάβουν τους επόμενους ρόλους στην καριέρα τους. Παράλληλα, εδώ και 28 χρόνια, πραγματοποιεί το πρόγραμμα Management Trainee, δίνοντας σε απόφοιτους νέους την ευκαιρία να ξεκινήσουν την επαγγελματική τους πορεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι 80% των νέων θέσεων εργασίας το 2017 καλύφθηκε από εσωτερικούς υποψηφίους, ενώ 150 Management Trainees έχουν αναλάβει υψηλόβαθμες θέσεις μέσα στην εταιρεία. 

3. Εργασιακό περιβάλλον

Η εταιρεία φροντίζει να διατηρεί ένα ευχάριστο και εποικοδομητικό περιβάλλον εργασίας, ενώ διαθέτει μία ολοκληρωμένη πλατφόρμα αναγνώρισης και επιβράβευσης των επιτυχιών των 1.500 εργαζομένων της για δράσεις που συνάδουν με τις αξίες της. Παράλληλα, διαθέτει ένα σημαντικό ποσοστό γυναικών σε διευθυντικές θέσεις, ενθαρρύνοντας στην πράξη τη διαφορετικότητα.

4. Προκλητική εργασία

Παράγοντας και διανέμοντας μερικά από τα πιο δημοφιλή και αγαπημένα προϊόντα παγκοσμίως αλλά και στη χώρα μας, η καθημερινότητα σε έναν τόσο δυναμικό κλάδο, δεν μπορεί παρά να είναι συναρπαστική! Σε αυτό προσθέστε, τις ευκαιρίες που ανοίγονται μέσα από τα 4 εργοστάσια παραγωγής στην Ελλάδα, τη μεγαλύτερη ομάδα πωλήσεων του κλάδου, αλλά και την παρουσία του Ομίλου Coca-Cola HBC σε 28 χώρες σε τρεις ηπείρους! 

5. Σιγουριά / ασφάλεια

«Στόχος είναι ο κάθε εργαζόμενος να επιστρέφει καθημερινά στο σπίτι του ασφαλής». Σε αυτή τη φράση αποτυπώνεται η έμφαση της εταιρείας σε θέματα υγείας και ασφάλειας. Με τις πολύ αυστηρές προδιαγραφές που ακολουθούνται στον τομέα της ασφάλειας, οι άνθρωποι της Coca-Cola Τρία Έψιλον αισθάνονται σίγουροι ότι μπορούν να επικεντρωθούν στη δουλειά που αγαπούν χωρίς να κινδυνεύουν. 

6. Ισορροπία προσωπική/ επαγγελματική 

Εργασία από το σπίτι αλλά και διευκολύνσεις ωραρίου για τους εργαζόμενους γονείς, είναι μόνο μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους οι εργαζόμενοι της εταιρείας διευκολύνονται ώστε να έχουν ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. 

7. Φήμη εταιρείας

Η Coca-Cola Τρία Έψιλον έχει ισχυρή και σταθερή παρουσία 50 χρόνων στη χώρα μας όπου παράγει το 96% των προϊόντων της, διαθέτοντας 4 εργοστάσια. Διατηρεί μία θέση ανάμεσα στις 100 μεγαλύτερες εταιρείες στην Ελλάδα στη λίστα του περιοδικού Fortune. Παράλληλα, ο Όμιλος Coca-Cola HBC στον οποίο ανήκει, κατέκτησε για τέταρτη συνεχή χρονιά την πρώτη θέση στο Dow Jones Sustainability Index, αποτελώντας τη μοναδική εταιρεία που καταφέρνει κάτι τέτοιο.

8. Δυναμισμός / καινοτομία 

Η εξέλιξη και η καινοτομία βρίσκονται στο DNA της εταιρείας με νέα προϊόντα, νέες συσκευασίες και σύγχρονες πρακτικές. Οι διακρίσεις των προϊόντων για την ποιότητα και την καινοτομία τους είναι διαρκείς και σε διεθνές επίπεδο.

9. Φήμη προϊόντος / υπηρεσιών

Τα προϊόντα της Coca-Cola Τρία Έψιλον, είναι από τα πλέον αναγνωρίσιμα και αγαπημένα των καταναλωτών και βρίσκονται σε 130.000 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα. Παράλληλα, συνεργάζεται με χιλιάδες Έλληνες προμηθευτές και συνεργάτες, για την προμήθεια πρώτων υλών και τη διανομή και διακίνηση των προϊόντων της, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία που ανέρχεται στο 0,5% του ΑΕΠ. 

10. Κοινωνική ευαισθησία / περιβάλλον 

Η Coca-Cola Τρία Έψιλον είναι από τις πιο δραστήριες και αναγνωρισμένες εταιρείες στον τομέα της εταιρικής υπευθυνότητας, με μεγάλης κλίμακας προγράμματα στις τοπικές κοινωνίες που δραστηριοποιείται. Υλοποιεί το πρόγραμμα Youth Empowered με στόχο την ενίσχυση της απασχολησιμότητας των νέων 18-30 ετών που βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν εθελοντικά ως μέντορες τα στελέχη της εταιρείας, θέλοντας να βοηθήσουν τους νέους με τη γνώση και την εμπειρία τους να πετύχουν μία θετική αλλαγή στη ζωή τους. Άλλα σημαντικά προγράμματα της εταιρείας είναι το πρόγραμμα ανακαίνισης σχολικών κτιρίων «Το Σχολείο που θέλεις» στη Θεσσαλονίκη, η πρωτοβουλία «Σύμπραξη Τουρισμού για τη Θεσσαλία», το πρόγραμμα «Αποστολή Νερό» και φυσικά οι διαρκείς εθελοντικές δράσεις των εργαζομένων της, τοπικά, στις περιοχές που έχει ενεργή παρουσία.