Αντώνης Κονδύλης, Γιάννης Μπάσης: «Θέλουμε να γεφυρώσουμε το χάσμα μεταξύ παραγωγού και καταναλωτή»

Βοηθάς τη μελισσούλα και κερδίζεις μέλι με έκπτωση δια βίου!

Κείμενο: Παναγιώτης Λουκάς

Το Youth Platform είναι πάντα κοντά σε όσους αποφασίζουν να ξεφύγουν από τα παραδοσιακά κανάλια και να πάνε το επάγγελμά τους λίγο παρακάτω όσον αφορά στις διαδικασίες και την επικοινωνία με το κοινό. Η “Μελισσοκομία Διόνυσος” είναι μια επιχείρηση η οποία ουσιαστικά προήλθε από την επιθυμία να γίνει το hobby της μελισσοκομίας επάγγελμα. Δύο μελισσοκόμοι με διαφορετική επαγγελματική εμπειρία και πορεία αποφάσισαν να επενδύσουν σε έναν κλάδο που παρά την μακραίωνη παράδοσή του, έχει πολλά ακόμη να προσφέρει στην  Ελληνική οικονομία. Διαβάστε όσα ενδιαφέροντα είπε ο Αντώνης Κονδύλης στον Παναγιώτη Λουκά.

Είχα διαγράψει μια πορεία ορισμένων ετών στο χώρο των επιχειρήσεων και αφού αυτό τελείωσε, αποφάσισα ότι δεν μου αρμόζει να συναναστρέφομαι με μίζερους ανθρώπους που σε άλλη περίπτωση δεν θα τους έλεγα ούτε καλημέρα. Αναζητούσα καιρό μια διέξοδο στον πρωτογενή τομέα και λόγω σπουδών και λόγω ενδιαφέροντος για την αξιοποίηση της υπεραξίας των ελληνικών αγροτικών προϊόντων. Μετά από μια διερεύνηση για κάποιες καλλιέργειες κατέληξα στην μελισσοκομία, η οποία παρουσιάζει ενδιαφέρον ως ενασχόληση, αλλά προσφέρει και ιδιαίτερα προϊόντα. Παράλληλα ο Γιάννης είχε κάνει κάποια πρώτα βήματα στο αντικείμενο οπότε και προέκυψε η συνεργασία.

 

Melisoula (5).jpg



Τα βρώσιμα μελισσοκομικά προϊόντα (μέλι, γύρη, βασιλικός πολτός) απευθύνονται στο ευρύ κοινό, που με την κατανάλωσή τους μπορεί να έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία. Πέρα από αυτό όμως και λαμβάνοντας υπόψη  τον ανταγωνισμό, στοχεύουμε περισσότερο σε αυτούς που ζητούν ένα ποιοτικό προϊόν κατευθείαν από τον παραγωγό, σε ελκυστική συσκευασία και σε λογική τιμή. Αυτό που λέμε value for money.

 

Melisoula (4).JPG



Οραματιζόμαστε την παρουσία των προϊόντων μας σε όλη την Ελλάδα, σε επιλεγμένα πάντα σημεία και σε όσο το δυνατόν περισσότερες χώρες του εξωτερικού με αποστολή να παρέχουμε αγνά μελισσοκομικά προϊόντα τα οποία εν γένει θα προάγουν την φήμη της ελληνικής παραγωγής, συνεισφέροντας στο να αποκτήσει την αξία που πραγματικά έχει. Οι στόχοι μας εστιάζουν κυρίως στην ποιότητα των προϊόντων και βέβαια στην ικανοποίηση του καταναλωτή. Στο πλαίσιο αυτό χρησιμοποιούμε μεθόδους και υλικά που διασφαλίζουν την αγνότητα της παραγωγής, συμβάλλοντας παράλληλα στην αναβάθμιση και στην προώθηση της μελισσοκομίας. Επιπλέον, επιδιώκουμε την εξυπηρέτηση καταναλωτών που αναζητούν ξεχωριστή ποιότητα και προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, ενώ παράλληλα στοχεύουμε στην διάθεση τους σε επιλεγμένα σημεία πώλησης.

Η δραστηριότητα της επιχείρησης διακρίνεται στο παραγωγικό και στο εμπορικό κομμάτι το οποίο και μοιράζεται στα 2 μέλη της ομάδας. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν εμπλεκόμαστε και οι 2 σε κάθε τι που μπορεί να προκύψει στην πορεία, με σκοπό να καλύψουμε ανάγκες που έχουμε.

 

Melisoula (3).JPG


Μετά βεβαιότητας λέω ότι η Ελλάδα δεν δίνει κίνητρα για επιχειρηματικότητα. Η γραφειοκρατία και η έλλειψη φιλικού φορολογικού πλαισίου για μια νεοϊδρυθείσα επιχείρηση, μπορούν να γκρεμίσουν τα όνειρα του οποιουδήποτε θέλει στα σοβαρά να ακολουθήσει έναν επιχειρηματικό δρόμο. Από την άλλη υπάρχει πάντα και η ελληνική οικογένεια, που έχει συμβάλλει τα μέγιστα στο να δημιουργηθεί η «κουλτούρα» του δημοσίου υπαλλήλου. Όταν σκέφτεσαι τον ευκολότερο τρόπο για να βγάλεις λεφτά, οι πιθανότητες να δημιουργήσεις εκμηδενίζονται. Η ίδρυση της επιχείρησης πήρε αρκετό χρόνο. Αλλά λόγω του ότι το παραγωγικό κομμάτι έτρεχε από πριν και ήταν απαραίτητο να μεγαλώσει για να μπορεί να ανταποκριθεί σε εμπορικές απαιτήσεις, αυτή η καθυστέρηση δεν επηρέασε την συνολική προσπάθεια.

Αυτό που καλείται να κάνει μια νέα επιχείρηση είναι να βρει το προϊόν ή την υπηρεσία που θα δώσει λύση σε κάποιο πρόβλημα του πελάτη. Χωρίς αυτό θα δυσκολευτεί να βρει το δρόμο της. Στην Ελλάδα βέβαια της κρίσης υπάρχουν και άλλες προκλήσεις, όπως είναι η εξεύρεση χρηματοδότησης για ένα start up. Επιλογές θεωρητικά υπάρχουν, αλλά ορισμένες από αυτές μπορούν να κριθούν ως μη κατάλληλες για το ξεκίνημα. Η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ λ.χ. μπορεί να μπλέξει μια  start up στη δαιδαλώδη γραφειοκρατία του δημοσίου και να αφαιρέσει πολύτιμο χρόνο από το στήσιμο της επιχείρησης, ενώ ο τραπεζικός δανεισμός ουσιαστικά δεν υφίσταται αυτή την περίοδο. Από εκεί και πέρα υπάρχουν ιδιώτες επενδυτές που μπορούν να βοηθήσουν ποικιλοτρόπως μια επιχείρηση. Υπάρχει βέβαια και αυτό που τρέχουμε εμείς αυτή την περίοδο και λέγεται crowdfunding ή ελληνιστή, χρηματοδότηση από το κοινό. Σε αυτή μπορεί ο καθένας να συνεισφέρει από €1 έως όποιο ποσό επιθυμεί, με κάποια ανταλλάγματα ασφαλώς, για να καλυφθούν κάποια συγκεκριμένα επενδυτικά και λειτουργικά έξοδα. Για περισσότερες λεπτομέρειες μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να κάνει κλικ εδώ.


http://www.groopio.com/el/projects/display/550/boithas-ti-melissoula-kai-kerdizeis-meli-me-ekptosi-dia-biou


Στην Ελλάδα υπάρχει έντονος ο φόβος της αποτυχίας. Γενικότερα τα λάθη είναι κάτι που δεν μπορείς να αποφύγεις και θα έλεγα ότι δεν χρειάζεται να τα αποφύγεις. Από τα λάθη έχεις τη δυνατότητα εκτός των άλλων να συγκεκριμενοποιήσεις τους στόχους σου και να διασαφηνίσεις τη στρατηγική σου, πέρα από το προφανές να μην τα ξανακάνεις. Αν λέγαμε ότι μετά από 5 χρόνια φανταζόμαστε τους εαυτούς μας σε μια παραλία ενός εξωτικού νησιού, μάλλον δεν είναι η σωστή απάντηση. Για να σοβαρευτούμε, μετά από 5 χρόνια θα θέλαμε το brand να έχει γίνει γνωστό, τηρουμένων πάντα των αναλογιών, να έχουμε τοποθετηθεί σε ένα σημαντικό αριθμό καταστημάτων και βεβαίως να έχουν γίνει και βήματα σε αγορές του εξωτερικού, είτε με τα παραδοσιακά προϊόντα που διαθέτουμε, είτε με κάποια καινοτόμα προϊόντα, πάντα με βάση το μέλι.

Η κρίση σίγουρα μπορεί να δημιουργήσει ευκαιρίες γιατί αναγκάζεσαι να σκεφτείς πιο δημιουργικά για να τα βγάλεις πέρα. Αυτό ωστόσο μπορεί να αποδειχθεί και δίκοπο μαχαίρι, καθώς  όσοι παρασυρθούν από ένα γενικότερο κλίμα «επιχειρηματικότητας» ενδέχεται να βρεθούν στο κενό. Κάθε βήμα και κάθε προσπάθεια απαιτεί προσοχή και μελέτη. Σε κάποιον που βγαίνει τώρα στην αγορά εργασίας θα του έλεγα να αποφύγει το εύκολο χρήμα. Εκτός από το ότι δεν υπάρχει, είναι πολύ πιθανό να χάσει τον καιρό του με κάτι που δεν θα του προσφέρει προοπτικές. Μια καλή λύση θα ήταν να πειραματιστεί ώστε να βρει αυτό που πραγματικά θέλει να κάνει, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις συνθήκες και τις στρεβλώσεις που επικρατούν στην αγορά εργασίας.

Melisoula.JPG


www.melissokomiadionysos.gr
www.facebook.com/melisokomiadionysos
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

{youtube}l3O4TeoGA80{/youtube}