«Μαζικά συμμετέχουν στην αναγνώριση των πτυχίων τους οι απόφοιτοι των κολλεγίων στην Ελλάδα», απαντάει ο υπουργός.


Μπάχαλο έχει δημιουργήσει η ψήφιση, από τη Βουλή, θεσμικού πλαισίου για την επαγγελματική ισοδυναμία πτυχίων που εκδίδονται από πανεπιστήμια χωρών της ΕΕ, μέσω φοίτησης σε κολλέγιο, με εκείνα που δίδονται από ελληνικά πανεπιστήμια ή ΤΕΙ. 

Οκτώ βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλαν τις διαδικασίες εξίσωσης, αναφέροντας ότι σε κάποιες περιπτώσεις αυτές καθίστανται διαβλητές. Επισήμαναν ότι «προκύπτουν προβλήματα όταν η αίτηση επαγγελματικής ισοδυναμίας αφορά στο πρώτο πτυχίο (Bachelor), καθώς αυτό δίδεται μετά από τριετείς σπουδές σε κολλέγια, την ώρα που οι σπουδές των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ είναι τετραετείς. Αποτέλεσμα είναι σχεδόν όλες αυτές οι αιτήσεις να παραπέμπονται σε ειδικό επιστήμονα, που καλείται να εξετάσει την κάθε αίτηση ξεχωριστά, να εξετάσει το πρόγραμμα σπουδών και να χρεώσει επιπλέον μαθήματα στον αιτούντα, τα οποία θα εξεταστούν κάποτε μέσω του υπουργείου».


Ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, διαβίβασε έγγραφο στη Βουλή στο οποίο αναφέρει ότι «η σχετική ρύθμιση έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται κανονικά και παρατηρείται μια αναμενόμενη μαζικότητα συμμετοχής στην εν λόγω διαδικασία, καθόσον αφορά εν δυνάμει όλους τους αποφοίτους κολλεγίων στην Ελλάδα.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, πάντως, τονίζουν ότι το πρώτο πτυχίο, που για την ελληνική νομοθεσία αποτελεί προσόν διορισμού, δεν αναγνωρίζεται, «με συνέπεια ο πολίτης να παραπλανάται, διότι νομίζει ότι, αναγνωρίζοντας ένα μεταπτυχιακό δίπλωμα εξειδίκευσης, θα μπορέσει και να βγάλει στη συνέχεια άδεια άσκησης επαγγέλματος ή να διοριστεί».


Ο υπουργός Παιδείας απαντά ότι «δεν υπάρχει καμία παραπλάνηση πολιτών που αναγνωρίζουν μόνο επαγγελματική ισοδυναμία μεταπτυχιακού τίτλου, ως προς το θέμα της άδειας άσκησης επαγγέλματος ή διορισμού στο δημόσιο, για τα οποία απαιτείται και αναγνωρισμένος πρώτος τίτλος σπουδών, καθόσον με τον νόμο που έχει ψηφιστεί η αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου τυπικής ανώτατης εκπαίδευσης κράτους-μέλους της ΕΕ με αυτόν που απονέμεται στο πλαίσιο του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος παρέχει στο δικαιούχο τη δυνατότητα να αποκτήσει στην Ελλάδα πρόσβαση και να ασκήσει συγκεκριμένη οικονομική δραστηριότητα με τις ίδιες προϋποθέσεις και όρους με τους κατόχους συγκρίσιμων τίτλων του ημεδαπού εκπαιδευτικού συστήματος».


Τέλος, ο υπουργός κάνει γνωστό ότι έχει υπογραφεί και βρίσκεται σε στάδιο δημοσίευσης στο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, η υπουργική απόφαση που θα ορίζει τη διαδικασία των εξετάσεων αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας.