Η πρώτη αγωνιστική μοτοσικλέτα από ελληνικά χέρια

Κατασκευάστηκε από 11 φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Κείμενο: Λένα Αλεξανδράκη

Η πρώτη αγωνιστική μοτοσικλέτα από ελληνικά χέρια κατασκευάστηκε από την ομάδα Tyφoon Motoracing UoWM! Η ομάδα αποτελείται από 11 φοιτητές του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Η ομάδα Tyφoon MotoRacing, εμπνευσμένη από τις προκλήσεις στη μηχανική και την αγάπη για ένα απο τα πιο θεαματικά sport της εποχής μας, «γεννήθηκε» το 2014 και αποτελείται από τους φοιτητές του Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (ΠΔΜ). "Κόντρα στα ελληνικά δεδομένα και στην κρίση που αντιμετωπίζει η χώρα μας, είμαστε έτοιμοι να δηλώσουμε ένα βροντερό παρών, σε ένα διαγωνισμό που αγγίζει για πρώτη φορά την Ελλάδα. Ο στόχος του έργου και συνάμα η πρόκληση, είναι να αναπτύξουμε ένα πρωτότυπο μοντέλο αγωνιστικής μηχανής το οποίο να μπορεί να βιομηχανοποιηθεί. Η πρωτοβουλία περιλαμβάνει όλες τις φάσεις του έργου, από το σχεδιασμό και τη δοκιμή μέχρι την παραγωγή", δηλώνουν.

Η ομάδα βρίσκεται στα τελευταία στάδια της κατασκευής του αγωνιστικού δίκυκλου 250cc (κυβικών) τύπου Moto GP-3 και σε δύο εβδομάδες θα αναχωρήσει για την Ισπανία, προκειμένου να λάβει μέρος στον διεθνή διαγωνισμό "MotoStudent", ο οποίος πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Μηχανικής Μοτοσικλετών (Moto Engineering Foundation-MEF) στην πίστα της Αραγονίας στην Ισπανία.

Τα παιδιά έχουν να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό από 35 ομάδες από την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο, ορισμένες εκ των ποίων έχουν μεγάλη εμπειρία από συμμετοχές σε προηγούμενες διοργανώσεις, ενώ διαθέτουν ισχυρή παράδοση στη βιομηχανική παραγωγή διθέσιων. Οι διοργανωτές διέθεσαν σε όλους τους διαγωνιζόμενους τον κινητήρα, τις ρόδες και τις ζάντες και η ομάδα Tyφoon Motoracing σχεδίασε και κατασκεύασε όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα της μηχανής από το μηδέν.

Σημαντική καινοτομία είναι ο τρόπος κατασκευής του πλαίσιου της μηχανής: αυτός έγινε με την μέθοδο της ταχείας πρωτοτυποποίησης μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης. Με άλλα λόγια, το πλαίσιο του MotoGP3 δημιουργήθηκε σε κλίμακα 1:1 με τη χρήση 3D εκτυπωτή. Επίσης, κάποια μέρη της μηχανής έχουν κατασκευαστεί εξ ολοκλήρου στον 3D εκτυπωτή του εργαστηρίου, όπως και οι μήτρες πολλών εξαρτημάτων της μηχανής.

Τα αποκαλυπτήρια της μηχανής έγιναν στη διάρκεια της 32ης Εμποροβιοτεχνικής έκθεσης στην Κοζάνη από τον Πρύτανη του Πανεπιστημίου καθηγητή Αντώνη Τουρλιδάκη και τα μέλη της ομάδας με επικεφαλή τον επίκουρο καθηγητή Δημήτρη Γιαγκόπουλο.